וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנערה הלסבית מדמשק": אמריקאי שחי בסקוטלנד

ניר יהב

13.6.2011 / 10:25

רבים בעולם עקבו בדאגה אחרי הדיווח על "חטיפתה" של הבלוגרית הסורית אמינה עראף. כעת מתברר שהכותב הוא אמריקאי בן 40 מאדינבורו: "העובדות בבלוג אמיתיות, לא חושב שפגעתי במישהו"

ביום שני דווח כי הבלוגרית הסורית הלסבית הפופולארית, אמינה עראף, נחטפה על ידי שלושה חמושים בדמשק וכי קיים חשש לחייה. רבים ברחבי העולם, שנהגו לעקוב מקרוב אחר הבלוג המרתק של עראף, נדהמו מסיפור חטיפתה והביעו חשש לחייה, אולם כעת מתבררת התרמית: אמינה עראף כלל לא קיימת וכלל לא נחטפה. מי שכתב את הבלוג הוא לא צעירה סורית אלא גבר אמריקאי שלומד בסקוטלנד, בשם טום מקמאסטר.

פעילי אופוזיציה בסוריה, שראו בבלוגרית הסורית כמי שמקדמת את מטרות המחאה, הגיבו בזעם על הגילוי והאשימו את מקמאסטר בפגיעה במאבקם. "אם איחטף יום אחד על ידי השלטונות שלי, לקוראים כבר לא יהיה אכפת, משום שיכול להיות שיתברר להם שאני 'אמינה' נוספת", כתב בזעם אחד הבלוגרים.

מקמאסטר, 40, שעורר את כעסם של רבים ברחבי סוריה, הביע את התנצלותו בפוסט מיוחד שפרסם בבלוג. תחת הכותרת "התנצלות לקוראים" הבהיר מקמאסטר, הלומד באוניברסיטת אדינבורו, כי הוא היה היחיד שכתב את הפוסטים בבלוג. "בעוד שהקול היה דמיוני, העובדות שהופיעו בבלוג הזה היו אמיתיות לגמרי", כתב. "אני לא חושב שפגעתי במישהו, אני חושב שיצרתי קול חשוב לגבי נושאים מהותיים".

לפני שמקמאסטר נחשף ככותב הבלוג, עורר הבלוג "נערה לסבית בדמשק" עניין רב. כלי תקשורת רבים ברחבי העולם ראיינו את "אמינה עראף" ולמדו ממנה על המצב בדמשק על רקע הפגנות המחאה נגד משטרו של אסד. עם הדיווח על "חטיפתה", היא הפכה לדמות עוד יותר פופולארית בקרב מתנגי השלטון, וקריאה לשחררה התפרסמה מעל דפי הפייסבוק והטוויטר.

בשבוע שעבר התברר כי תמונתה לכאורה של עראף שפורסמה בבלוג, היא למעשה תמונתה של ילנה לצ'יץ', קרואטית המתגוררת בלונדון, וככל הנראה נלקחה מפרופיל הפייסבוק שלה. "אני מתפללת שאמינה תשוב בביטחה לחיק משפחתה", אמרה לצ'יץ' בהודעה שפירסמה, "אבל אני רוצה להבהיר שאני לא היא, למרות שתמונתי הופיעה בסיפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully