וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגקוק: נעצר חשוד ש"המתין ליד שגרירות ישראל"

משטרת תאילנד איתרה עוד 3 אירנים - שהתגוררו גם הם בדירה ששכרה ליילה רוחאני, כמו חברי חוליית הטרור. אחד מהם נעצר, ורישומי שיחות מראים כי היה בקשר עם החשודים המרכזיים

החקירה מסתעפת: שבוע לאחר שדווח לראשונה כי משטרת תאילנד מחפשת חשוד שישי בעורבות בהתארגנות הטרור האירנית שנחשפה החודש בבירה בנגקוק, אישרה היום (שני) המשטרה לראשונה כי בידיה אכן נמצא חשוד נוסף, אחד מתוך שלושה אירנים שתושאלו בנושא, המצטרפים לשלושה שכבר עצורים בפרשה ולשניים נוספים שעדיין מבוקשים.

דובר משטרת תאילנד, פייה אותאיו, גילה היום כי שלושת החשודים החדשים - שני גברים ואשה - אותרו אתמול, במהלך חיפוש בדירה בשכונת נאנה בעיר. אותה דירה נשכרה גם היא על ידי ליילה רוחאני - אותה אשה ששכרה את הדירה עבור שלושת החשודים העצורים, בה הפעילו מעבדת נפץ, ונעלמה לאירן כעשרה ימים לפני שההתארגנות נחשפה עקב סדרת פיצוצים בעיר. מהמשטרה נמסר כי שניים מהחשודים החדשים כבר שוחררו, לאחר שלא נמצא מידע מפליל לגביהם, אולם אחד מהם הושאר במעצר. שמו מדאני סייד מחרדד, ועל פי המשטרה, הוא מכחיש כל קשר לאירועים.

לא נמסרו בשלב זה פרטים נוספים על חקירתו, אולם בכלי התקשורת פורסם כי המשטרה יירטה שורה של התקשרויות טלפוניות בינו לבין החשודים האחרים. עוד דווח כי ביום הפיצוצים, המתין מחרדד מחוץ לבניין השגרירות הישראלית בעיר.

טרור בבנגקוק - כותרות אחרונות:
התמונה חושפת: הפצצות בבנגקוק הוסתרו במקלטי רדיו
נתיב הטרור: המדבקות המסתוריות שפיזרה החוליה בבנגקוק
המטה ללוחמה בטרור: "צפויים נסיונות פיגוע נוספים בעולם"
צפו: החשודים האירנים בילו עם נערות ליווי בתאילנד
החקירה חשפה: קשר ישיר בין הפיגועים בהודו ובתאילנד

מוחמד חזאי, אחד החשודים בחברות בחוליית הטרור האירנית בתאילנד, נלקח על ידי שוטרים לזירת הפיצוצים בבנגקוק, 20 בפברואר 2012. רויטרס
אחד החשודים, מוחמד חזאי, נלקח בשבוע שעבר לאתר הפיצוצים -= והכחיש כל קשר/רויטרס

עד כה נעצרו במסגרת החקירה שלושה בני אדם. שני החשודים הראשונים, סעיד מוראדי שאיבד את שתי רגליו בפיצוץ ביום בו נחשפה החוליה, ומוחמד חזאי שנעצר בשדה התעופה בעיר, מוחזקים בידי משטרת תאילנד. הראשון טרם נחקר בשל מצבו, והשני מכחיש כל קשר לפיצוצים או למעבדת הנפץ. החשוד השלישי, מסעוד סדקאת-זאדה, עדיין עצור במלזיה אליה נמלט, ובשבוע שעבר הגיש משרד החוץ התאילנדי בקשת הסגרה רשמית על שמו. לא ברור עדיין כיצד יגיבו לבקשה בקואלה לומפור, שכן בין תאילנד למלזיה אין הסכם הסגרה.

החשודה הרביעית, רוחאני, עזבה כאמור את המדינה עוד לפני האירועים, וכנראה שבה לאירן. צו מעצר בינלאומי נגדה הוצא על ידי האינטרפול. לפני כעשרה ימים הוצא לדרישת המשטרה צו מעצר נגד החשוד החמישי, נורוזי שייאן עלי אכבר, בן 57, שלפי החשד היה "המהנדס" שטיפל בחומרי הנפץ של החוליה. לא ברור היכן הוא נמצא. במקביל, ממשיכה המשטרה לנסות ולברר מה מקורן של 52 מדבקות מסתוריות שפיזרו חברי החוליה ברחבי העיר כשעליהן המילה הפרסית "סיג'יל", שייתכן כי נועדו לסמן מקומות פיגוע. "עדיין איננו יכולים לאשר או להכחיש שהמדבקות שימשו את התארנות הטרור", אמר היום מפקד משטרת ההגירה התאילנדית, וויבון בנגתמאי. "כרגע אנחנו בודקים DNA שנמצא על המדבקות".

משטרת תאילנד מציגה את תמונתו של נורוזי שייאן עלי אכבר, החשוד שהיה "המהנדס" של חוליית הטרור האירנית בבנגקוק, 21 בפברואר 2012. רויטרס
לאן הוא נעלם? "המהנדס" נורוזי שייאן עלי אכבר, בתמונה שהציגה המשטרה בבית המשפט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully