וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מזהירה את רוסיה: "הימנעו מפרובוקציות"

לאחר תרגיל הפתע הרוסי בסמוך לגבול עם אוקראינה, וושינגטון שולחת מסר למוסקבה: "אנחנו תומכים לחלוטין בשלמות אוקראינה, ומצפים ממדינות אחרות לנהוג כמונו"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בצל תרגיל הפתע הצבאי של רוסיה, הבית הלבן קרא הערב (חמישי) למוסקבה להימנע מלפגוע בריבונותה של אוקראינה ובשטחה. "אנחנו תומכים לחלוטין בשלמות אוקראינה, ומצפים ממדינות אחרות לנהוג כמונו", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני. ארה"ב גם קראה לרוסיה להימנע מ"צעדים פרובוקטיביים". אולי בניסיון להנמיך את גובה הלהבות, אמר שר החוץ ג'ון קרי כי מקבילו הרוסי סרגיי לברוב דיווח שהתרגיל הצבאי תוכנן מראש, ואינו קשור למשבר האזורי.

המהפכה באוקראינה - כותרות אחרונות
במחתרת, ינוקוביץ' שובר שתיקה: "אני עדיין הנשיא"
נשארים בכיכר: "תשאל את גוגל מי שולט באוקראינה"
בקייב עוד לא חוגגים: "המתים מביטים בנו מלמעלה"

ההצהרה האמריקנית מגיעה לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על תרגיל פתע והזניק 150 אלף חיילים לאזור. פוטין גם הורה להכניס מטוסי קרב רוסיים באזור לכוננות. בנוסף לכך, השתלטו גורמים פרו-רוסיים על בניין ממשל בחצי האי קרים שבאוקראינה והניפו עליו את דגל רוסיה, צעד שיש החוששים שמהווה הקדמה לניסיונות של רוסיה להשתלט על המחוז השנוי במחלוקת.

הפגנה פרו-רוסית בחצי האי קרים ב-27.2.14. רויטרס
"התגרות מיותרת". הפגנות בחצי האי קרים, היום/רויטרס

בתגובה לתרגיל הרוסי, העלתה הבוקר אוקראינה את הכוננות הביטחונית בדרום המדינה. הנשיא הזמני של אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, אמר כי קייב מתנגדת לכל שינוע כוחות צבא מחוץ לנמל קרים, ורואה בכך "התגרות" מיותרת.

היום נודע עוד כי נשיא אוקראינה המודח, ויקטור ינוקוביץ', מתכוון לכנס מחר מסיבת עיתונאים ממקום מושבו בעיר רוסטוב-על-הדון שברוסיה. היום, לעומת זאת, דווח שהנשיא המודח נראה במלון יוקרתי מחוץ למוסקבה השוכן בשמורה אקסקלוסיבית אליה מגיעים בעיקר הסלתא והשמנה של המדינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כרזת "מבוקש" לאיתור הנשיא המודח של אוקראינה ויקטור ינוקוביץ'. קייב, פברואר 2014. AP
"מבוקש בשל מעשי רצח המוניים". כרזה של ינוקוביץ' ברחובות קייב/AP

באוקראינה הגדירו את ינוקוביץ' מבוקש בשל "מעשי רצח המוניים" והורו על מצוד אחריו, אך לבסוף הוחלט להפסיק את החיפושים, ככל הנראה לאחר שהבינו כי הוא נמצא מחוץ למדינה.

סוכנויות הידיעות ברוסיה ציטטו את ינוקוביץ', באומרו כי הוא ביקש ממוסקבה להעניק לו מקלט מפני "קיצונים" המאיימים על חייו. הוא גם התייחס למשבר בחצי האי קרים, ואמר כי תושבי דרום-מזרח אוקראינה "לעולם לא יכירו בפורעים ובאספסוף", שהשתלטו הבוקר על מטה הממשל המקומי.

המחאה בכיכר העצמאות בקייב, אוקראינה, פברואר 2014. עמרי נחמיאס, מערכת וואלה!
זוכרים את המתים. אישה אוקראינית בכיכר העצמאות בקייב/מערכת וואלה!, עמרי נחמיאס

מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, אמר כי הוא מודאג מאוד מהאירועים בקרים, וקרא לרוסיה להימנע "ממעשים שתורמים להסלמה או יוצרים אי-הבנות". גם בברלין הביעו דאגה מהנעשה במקום, ושרת ההגנה, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי "הדבר החשוב ביותר הוא למנוע פיצול של אוקראינה". בתוך כך, עדכן משרד הבריאות באוקראינה את מניין ההרוגים במהומות המהפכה ל-88.

הפגנה פרו-רוסית בחצי האי קרים ב-27.2.14. רויטרס
מפגינים פרו-רוסים, היום בקרים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully