וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין הציב מטוסי קרב בכוננות בגבול עם אוקראינה

הממשל הזמני בקייב מזהיר את הקרמלין ממעשי "התגרות" מיותרים במסגרת התרגיל הצבאי שהחל אתמול. עשרות חמושים תומכי-רוסיה השתלטו על מטה הממשל המקומי בחצי האי קרים

צילום: מתוך שידורי הטלוויזיה באוקראינה, עריכה: טל רזניק

אוקראינה העלתה הבוקר (חמישי) את הכוננות הביטחונית בדרום המדינה, בשל התמרון הצבאי שרוסיה עושה סמוך לגבולותיה ובעקבות הסלמה בהתפרעויות בחצי האי קרים.

במסגרת התמרון שעליו הוכרז אמש, צבא רוסיה הציב מטוסי קרב בכוננות מבצעית. הנשיא הזמני של אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, אמר כי קייב מתנגדת לכל תזוזת כוחות צבא מחוץ לנמל קרים, ורואה בכך "התגרות" מיותרת.

משרד החוץ בקייב זימן את השגריר הזמני הרוסי לבירור דחוף, ודרש ממוסקבה סיוע בפתירת המשבר בחצי האי קרים.

התמרון הצבאי מתקיים במחוז המערבי, אזור המשתרע מאוקראינה ועד פינלנד. בתחילת השבוע הזהיר הבית הלבן את מוסקבה כי "שיגור חיילים לאוקראינה יהווה טעות מרה". אמש חזר שר החוץ ג'ון קרי על האזהרה הזו.

מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, אמר כי הוא מודאג מאוד מהאירועים בקרים, וקרא לרוסיה להימנע "ממעשים שתורמים להסלמה או יוצרים אי-הבנות". גם בברלין הביעו דאגה מהנעשה במקום, ושרת ההגנה, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי "הדבר החשוב ביותר הוא למנוע פיצול של אוקראינה".

המהפכה באוקראינה - כותרות אחרונות
עשרות פצועים בהפגנה של תומכי פוטין בחצי האי קרים
פוטין במסר למערב: פתח בתרגיל פתע בגבול אוקראינה
נשיא אוקראינה הנמלט מבוקש בגין רצח עשרות מפגינים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צופה במטוסי קרב ביריד האווירי של זוחובסקי. רוסיה, אוגוסט 2012. AP
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, צופה במפגן אוויר בזוחובוסקי ב-2010/AP

בתוך כך, עשרות גברים חמושים השתלטו הבוקר על מטה הממשל בסימפרופול, בירת קרים, והניפו עליו את דגל רוסיה. שר החוץ הפולני, ולדיסלב סיקורסקי, שתיווך בין הממשל המודח לבין האופוזיציה בכיכר העצמאות בקייב, אמר הבוקר כי מדובר בצעד קיצוני המסכן את שלמות האזור.

אמש נפצעו למעלה מ-20 בני אדם בקטטה המונית בעיר, שפרצה בין תומכי הנשיא פוטין למתנגדיו. אדם אחד נרמס למוות במהומות. שר הפנים הזמני של אוקראינה, ארסן אבאקוב, אמר כי המשטרה מבצרת את המקום. "לא נרשה למצב להסלים לכדי עימות חמוש במרכז העיר", הודיע.

הגברים שהשתלטו על מטה הממשל אינם מציבים דרישות כלשהן, אך הם השליכו רימון הלם לעבר עיתונאים ששאלו אותם לצעדיהם הבאים. החמושים עוטים בגדים שחורים וסרט כתום, כמחווה לניצחון הרוסי במלחמת העולם השנייה, והציבו במקום כרזה הקוראת "קרים היא רוסיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מהומות מול מבנה הממשל המקומי בעיר סימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה, 26 בפברואר 2014. רויטרס
מפגינים מנופפים בדגל קרים ומתקוטטים עם מפגינים פרו-רוסים, אמש בסימפרופול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully