וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבל אישור מהסוכן האיראני, שבר את החלון והצית את הרכב": אישום חמור נגד 7 החשודים בריגול

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 11:42

הנאשם המרכזי בפרשה ניסה לשבש את החקירה ולאחר מעצר חלק מחבריו נמלט מביתו, שבר את המכשיר המבצעי והשליך את שבריו בשטח פתוח. אחד הסעיפים בהם הואשמו הוא סיוע לאויב במלחמה - עליו ניתן גזר דין מוות. "יצרו קשר עם איראן - ניסו לחסל מדען גרעין"

הגשת כתב אישום לחשודים בריגול איראן/רוני כנפו

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום חמור נגד 7 נאשמים כבני 19-23, תושבי בית צפאפא בירושלים, בגין עבירות ביטחוניות חמורות, לאחר שבהכוונה איראנית ניסו לחסל מדען גרעין ישראלי. בין העבירות: סיוע לאויב במלחמה ומסירת ידיעות לאויב, הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בסוף הדיון האריך בית המשפט את מעצרם, והוחלט כי הדיון הבא בעניינם יתקיים ב-31 באוקטובר.

על פי כתב האישום, במהלך חודש ספטמבר האחרון הופעל הנאשם המרכזי, ראמי עליאן, על ידי סוכן איראני באמצעות הטלגרם וביצע עבורו משימות שונות, בעצמו ובשיתוף אחרים. במסגרת הקשר ביניהם, הורה הסוכן האיראני לנאשם עליאן לאסוף מידע על מדען גרעין ישראלי לצורך חיסולו שלו ושל בני משפחתו. כמו כן, הורה הסוכן האיראני לעליאן לצלם את מכון ויצמן למדע ברחובות, שם התגוררו המדען ובני משפחתו. הנאשם נעזר בחלק מהנאשמים לביצוע המשימה, אך משנתקלו בעמדת הביטחון במכון ויצמן - צילמו רק את הכניסה. לטובת קידום משימת החיסול רכש עליאן נשק לביצוע החיסול, אך טרם השלמת תוכניתו הוא נעצר.

אחד מכלי הרכב אותם הציתו חלק מהמחבלים, תושבי בית צפאפא החשודים בריגול לטובת איראן,באזור עין כרם 

.. דוברות משטרת ישראל
טרם השלמת התוכניות התרחשו המעצרים. אחד מכלי הרכב אותם הציתו חלק מהחשודים בריגול/דוברות משטרת ישראל

כתב האישום מפרט שורה של פעולות נוספות שביצעו הנאשמים: הצתת כלי רכב בשכונת עין כרם בירושלים, ניסיונות להשגת אמצעי לחימה, כולל נשק חם ורימונים, תכנון לפגוע בכוחות הביטחון ותליית שלטים להחזרת החטופים. זאת, בתמורה לתשלום באמצעות מטבעות דיגיטליים שאותם המיר עליאן לכסף מזומן בסך של כ-26 אלף שקל.

לאחר שחלק מהנאשמים נעצרו ונודע לעליאן על מעצרם, הוא נמלט מביתו, שבר את המכשיר המבצעי והשליך את שבריו בשטח פתוח על מנת שלא יאותרו.

מפה פרשיית ריגול. ללא, מערכת וואלה
שבר את המכשיר המבצעי והשליך את שבריו בשטח פתוח על מנת שלא יאותרו. מפה פרשיית ריגול/מערכת וואלה, ללא

הנאשמים ראמי עליאן, עבד אל רחמאן עליאן, מוחמד חטיב, ממדוח חדר, עומרי אבו חמידה, מחמוד חדר ומוחמד טהה מואשמים בביצוע עבירות, כל אחד על פי חלקו, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, מסירה ידיעה לאויב, קשר למעשה טרור של רצח, פעולה בנשק למטרות טרור, הצתה, סיוע למסירת ידיעה לאויב ושיבוש מהלכי משפט.

בפרקליטות מדגישים את חומרת המעשים והסכנה הממשית לביטחון המדינה שנבעה מפעילות הנאשמים.

אחד מחבריו הקרובים של הנאשם עומרי אבו חמידה, שהגיע לתמוך בדיון הבוקר, מסר לוואלה: "המדינה מעלילה על חברים שלי עלילות, אני בטוח שהם חפים מפשע ולא ייצא כלום מהמעצר הזה כל מה שמספרים לכם זה שטויות".

מוסה אלמוכתאר ראש קהילת בית צפאפא ומקורב למשפחות החשודים, במסר לוואלה: "אני לא יודע אם הם עשו את זה או לא, אני מכיר את הבחורים האלה כבחורים צעירים שהיו מסתובבים עם אופנועים ועושים במקסימום רעשים, אני לא מאמין שהם עשו את כל הדברים האלה ושיש לנו מרגלים בכפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully