וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר בפרשת הריגול: "פעלו תמורת בצע כסף, והבנו שהם עוקבים אחרי אישיות בכירה ובניה"

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 10:07

רפ"ק אלכס נמירובסקי, ראש צוות חקירה בלהב 433, תיאר את החקירה בריאיון ל-103fm: "בהתחלה כל אחד מגמד את חלקו ומנסה להסתיר את מה שעשה". לדבריו, "כשמטיחים בהם את העובדה שפעלו עבור גורם איראני - הם נשברים". על העברת החומרים: "הם שולחים מהשטח והוא מכווין אותם"

שב"כ ויאחב"ל להב 433 עצרו תושב פתח תקווה שריגל עבור איראן/דוברות משטרת ישראל

שבעה ישראלים, בהם שני קטינים, נעצרו בחשד לריגול עבור איראן בתמורה לכסף, כך הותר אתמול לפרסום. לפי החשד, אספו החשודים חומרים על עשרות מתקנים בישראל, ביניהם בסיס נבטים, בסיס גלילות, בסיס רמת דוד ובא"ח גולני.

רפ"ק אלכס נמירובסקי, ראש צוות חקירה במחלק ביטחוני ביאחב"ל להב 433, חקר את החשודים, ותיאר הבוקר (שלישי) בריאיון ל-103fm את החקירה ואמר כי "הם פעלו תמורת בצע כסף. היום כל אדם שיש ברשותו מצלמה וטלפון נייד יכול להיות מרגל פוטנציאלי".

על החקירה אמר: "בהתחלה כל אחד מגמד את חלקו ומנסה להסתיר את המהות של מה שעשה. ככל שמתקדמת החקירה והראיות שאנחנו מוצאים... אם זה במחשבים ובניידים שנתפסו והתכתובות בינם לבין הגורם האיראני... הם כבר יודעים תקופה לא מבוטלת שהם פועלים לטובת גורם זר איראני ובעצם אנחנו מטיחים בהם את העובדה הזאת... ושואלים אותם שאלות קשות שבסופן הם נשברים בחקירה, מודים ואומרים 'אנחנו ידענו, בלענו את הצפרדע והמשכנו עם העובדה שהידיעה שאנחנו פועלים לטובת איראנים'".

מחוץ לבא"ח גולני. שלומי גבאי
"הם פעלו תמורת בצע כסף". בא"ח גולני/שלומי גבאי

לדבריו, "הקשר הראשוני שנרקם הוא על בסיס כלכלי רעוע ופיתוי של תמורה כספית. בסוף אנחנו רואים כחוט השני שעובר בין הרבה פרשיות ביטחוניות שנחקרות לאחרונה ביחידה - שהגורם המשותף שלהן הוא הכסף הנזיל, הזמין, הפיתוי הזה שפתאום אתה מקבל עכשיו לארנק שלך ביטקוין ואתה אומר 'זה שטויות, אני כולה מוציא מצלמה. מצלם עשר דקות, מקבל כסף ואני אפילו לא צריך לצאת מזה יותר מדי מהבית'.

לשאלת המראיינים אם פעולה כזו מתוגמלת בהרבה כסף, השיב כי "החוליה פעלה במשך שנתיים. אנחנו מכמתים את הסכום כמעט למיליון שקלים".

"הבנו שהם עוקבים אחרי אישיות בכירה והבנים שלה"

במהלך השיחה חשף כי "יש כמה הפעלות שביצעה אותה חוליה, בין אם זה אחרי מתקפת הכטב"מים באפריל, שבעצם נתבקשו על ידי אותו גורם זר איראני לבצע איזושהי בקרת נזקים, להוציא אותם לשטח ולהגיד מה נפגע, היכן היו הפגיעות, שזה משהו שמדינת ישראל כאמור לא רוצה שהצד השני יידע, אם בכלל". על המידע שהעבירה החוליה סיפר: "הם שולחים עוד בהיותם בשטח לגורם האיראני את התמונות, את קטעי הווידאו, והוא מכווין אותם".

על הכוונה שלהם לפגוע באישיות ביטחונית, אמר רפ"ק נמירובסקי כי "איסוף המידע על אותה אישיות בכירה עמד ממש בסף העליון ולכן נאלצנו לגדוע את הפעילות של אותה חבורה ולצאת למעצרים בהולים. זאת, כיוון שהבנו שהם עוקבים גם אחרי אותה אישיות וגם אחרי הבנים שלה... הפעילות שלהם כבר עוברת לא רק מאיסוף של בסיסים ומתקנים אסטרטגיים, אלא לכדי יכולת של מימוש לפגיעה באותה דמות".

בסיס רמת דוד כפי שתועד בסרטון חיזבאללה. רויטרס
"הם שולחים את התמונות וקטעי הווידאו בשטח". בסיס רמת דוד/רויטרס

רפ"ק נמירובסקי התייחס גם לניסיונות הריגול השונים של איראן ואמר: "אחרי 7 באוקטובר אנחנו עדים לצערי הרב לניסיונות מרובים מאוד משונאינו להחדיר בעצם חוליות כאלה למדינה, ובעצם לגייס אזרחים ישראלים פוטנציאליים שיוכלו לעבוד בעבור האיראנים והפרוקסים שלה".

לדבריו, "אפשר לדמות את זה לסוג של סרטן ממאיר שכרגע מנסה לצמוח ברחבי מדינת ישראל. איראן שולחת גרורות. זה טיפול בבעיה חמורה שנוצרה פה כתוצאה מפעילות ענפה של איראן ושלוחותיה וכל העת אנחנו מנסים בעצם לגדוע את הסרטן הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully