וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 ישראלים חשודים בריגול אחר עשרות מתקנים ביטחוניים עבור ציר הרשע האיראני

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 15:29

על פי החשד, השבעה, שנתונים במעצר, צילמו מתקנים ביטחוניים, בהם בסיס רמת דוד, בסיס גלילות. הם ריגלו אחרי בא"ח גולני לפני מתקפת הכטב"ם בה נהרגו 4 לוחמים ונפצעו עשרות. את המידע העבירו עבור מאות אלפי שקלים שקיבלו במזומן ובקריפטו מידי גורמים רוסיים | כל הפרטים

זירת נפילת כטב"ם סמוך לבנימינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרשה ביטחונית חמורה: היום (שני) הותר לפרסום כי במשך שנתיים, שבעה מרגלים ישראלים אספו עשרות חומרים על עשרות מתקנים בישראל עבור ציר הרשע האיראני - בהם גם בסיס נבטים, בסיס גלילות, בסיס רמת דוד וחדר האוכל שהותקף בבא"ח גולני באסון בו נהרגו 4 חיילים. על פי החשד, השבעה, שנתונים במעצר כחודש, צילמו מתקנים ביטחוניים והעבירו את המידע לגורמים ברוסיה, ששילמו להם במזומן ובקריפטו. גם לאחר שנורה הטיל על בא"ח גולני - הם התבקשו לשוב למתקנים ולצלם תיעודים של ההרס והנזק. הם גם תיעדו מוקדים שבהמשך נפגעו בירי טילים.

החשודים, כולם ישראלים תושבי הצפון, חמישה בגירים - אזיז ניסנוב, אלכסנדר סדיקוב, יגאל ניסן, ויצ'סלב גושצ'ין ויבגני יופה, ושני קטינים. חלקם בני משפחה, בהם אבא ובן, ויש חשד ממשי לריגול ופוטנציאל להגשת כתב אישום, שעתיד להבשיל עוד השבוע. שלושה מהם נעצרו "על חם" בעת פעולה. בהמשך נעצרו שני חשודים נוספים. בגלל שחלק לא מבוטל של המקרים התבצע בתקופת מלחמת "חרבות ברזל", השבעה חשודים גם סעיף סיוע לאויב בעת מלחמה - שעונשו הוא מאסר עולם ואף גזר דין מוות.

חדר אוכל בבסיס בו נפל כטב"ם, 13 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חדר אוכל בבסיס בו נפל כטב"ם, 13 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בסיס נבטים. יהודה לחיאני, אתר רשמי
בסיס נבטים/אתר רשמי, יהודה לחיאני

כוחות הביטחון אספו מאות תיעודים מכ-60 מתקנים ביטחוניים שונים אחריהם החשודים רגלו. מהם עולי כי את הקשר בין החשודים לגורמים ברוסיה ואיראן יצרו שני סוכנים מטעם המודיעין האיראני - "אלחאן" ו"אורחן". החשודים הונחו לצלם מתקנים שונים ועודכנו כמה כסף הם הולכים להרוויח מכל פעילות. את החומר העבירו בתוכנות מוצפנות או דיסק און קי. הם גם ריגלו אחרי נמלים, מיקומי מערכות כיפות ברזל ותשתיות אנרגיה, בהן תחנת הכוח בחדרה.

במשטרה אספו האזנות סתר של קבוצת החשודים, ומהן עולה כי המניע העיקרי שלהם היה בצע כסף. "הם שאלו אחד את השני 'נו מה המשימה הבאה'". לעיתים, ביצעו שלוש או ארבע משימות שונות ביום, תחילה פשוטות ולאורך הזמן מורכבותן גדלה. "האירוע חריג בכל קנה מידה, הם פעלו בצורה עקבית ושיטתית", נמסר מהמשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully