וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 תושבי מזרח ירושלים נעצרו בחשד שניסו לחסל מדען בכיר וראש עיר

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 11:44

לפי החשד, החשודים, בהם תושב בית צפאפא, פעלו בשליחות איראן. קרוב משפחתו של אחד החשודים, המתגורר בשכונה, אמר לוואלה: "חשוב לי שהציבור ידע שאנחנו לא קיצוניים פה, אנחנו חיים עם היהודים ומחפשים שלום. מגנים את האירוע"

הותר לפרסום: ישראלי יהודי, נאשם שגויס על ידי איראן כדי להתנקש בנתניהו, גלנט ובר/אבי רוקח

שבעה תושבי מזרח ירושלים, בהם תושב בית צפאפא, נעצרו בחשד שניסו לחסל מדען בכיר וראש עיר בשליחות איראן, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום.

קרוב משפחתו של אחד החשודים, שמתגורר בשכונה, אמר לוואלה: "יש לנו במשפחה 5,000 איש. מחצית מהשכונה מהמשפחה שלנו. רמי זה אחד מאחיינים שלי, לא אכפת לי מה הוא עושה בחיים שלו. לא מעניין אותי פוליטיקה. מעניין אותי רק שתי הבנות שלי ואני אחראי רק עליהם".

לדבריו, "אנחנו רוצים דו קיום ושיהיה שלום בין ערבים ויהודים, אנחנו נחיה ביחד כל הזמן וזה מה שחשוב וזה מה שצריך להבין. כואב לי לדעת שיש פה מרגלים לטובת איראן, חשוב לי שהציבור ידע שאנחנו לא קיצוניים פה, אנחנו חיים עם היהודים כבר 70 שנה ואנחנו מחפשים שלום. אנחנו מגנים את האירוע הזה, כל בן אדם שיש לו ראש על הכתפיים ושכל צריך לגנות את זה".

עלאא, תושב השכונה אמר לוואלה: "אני שומע על מרגלים בשכונה שלנו פעם ראשונה, אני לא יכול לגנות את הדבר שהם עשו, אם הם עשו - זה שלהם".

עציר אזוק ברגליו. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
עציר אזוק ברגליו/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בתגובה לוואלה על פרשה: "סומך לחלוטין על כוחות הביטחון".

אתמול, הותר לפרסום על שבעה ישראלים נוספים, בהם שני קטינים, שנעצרו בחשד לריגול עבור איראן בתמורה לכסף. לפי החשד, אספו החשודים חומרים על עשרות מתקנים בישראל, ביניהם בסיס נבטים, בסיס גלילות, בסיס רמת דוד ובא"ח גולני.

השבעה, שנתונים במעצר כחודש, צילמו מתקנים ביטחוניים והעבירו את המידע לגורמים ברוסיה, ששילמו להם במזומן ובקריפטו. בנוסף, התבקשו החשודים לצלם את הנזקים בבא"ח גולני לאחר פגיעת הכטב"ם, ואף תיעדו מוקדים שבהמשך נפגעו מירי טילים.

החשודים, כולם ישראלים תושבי הצפון, חמישה בגירים - אזיז ניסנוב, אלכסנדר סדיקוב, יגאל ניסן, ויצ'סלב גושצ'ין, יבגני יופה ושני קטינים. חלקם בני משפחה, בהם אבא ובן, ויש חשד ממשי לריגול ופוטנציאל להגשת כתב אישום. שלושה מהם נעצרו "על חם" בעת פעולה ובהמשך נעצרו שני חשודים נוספים. בגלל שחלק לא מבוטל של המקרים התבצע בתקופת מלחמת "חרבות ברזל", השבעה חשודים גם סעיף סיוע לאויב בעת מלחמה - שעונשו הוא מאסר עולם ואף גזר דין מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully