וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציד מכשפות": ליברמן נגד הכפשת יוצאי בריה"מ על רקע פרשת הריגול האיראני

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 10:14

יו"ר ישראל ביתנו מסביר כי לא חסרים מקרי ריגול לטובת איראן של צברים, ילידי ישראל, וכי בכל קהילה יש מי שחוטאים. לטענתו יש בהכפשת הקהילה מניע פוליטי. "ריגול למען איראן בישראל קרה פעמים רבות בעבר, אין כאן אירוע אידיאולוגי. זה אנשים שכשלו מול פיתוי של כסף"

שב"כ ויאחב"ל להב 433 עצרו תושב פתח תקווה שריגל עבור איראן/דוברות משטרת ישראל

"מנסים להכתים ולהכפיש שם קהילה ישראלית גדולה שתרומתה לישראל לאורך השנים ידועה ומוכחת", אומר ח"כ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, בעקבות פרשת רשת הריגול לטובת איראן, "זה ציד מכשפות ויש לו גם מניעים פוליטיים. זה מיותר. ריגול למען איראן בישראל קרה פעמים רבות בעבר, צריך להדגיש שבכל המקרים זה היה תמורת בצע כסף. אין כאן אירוע אידיאולוגי. זה אנשים שכשלו מול פיתוי של כסף".

ליברמן מפרט: "המקרה הראשון שאני זוכר היה של נחום מנבר, צבר יליד ישראל, שנדון ל-16 שנות מאסר, הוא היה אדם מוכר ומשפיע, ספונסר של קבוצת כדורסל, ואחריו היה עוד ישראלי צבר שורשי שכיהן כשר בכיר בממשלה, גונן שגב, שהורשע לפני כמה שנים בריגול לאיראן ונגזרו עליו 11 שנות מאסר. והיו עוד כמה מקרים של ריגול חמור לטובת איראן שלא פורסמו, וטוב שכך".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בכנס הטרור הבינ"ל באוניברסיטת רייכמן, 7 באוקטובר 2024. גלעד קוולרצ'יק, אתר רשמי
"אנשים שכשלו מול פיתוי של כסף". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אוקטובר 2024/אתר רשמי, גלעד קוולרצ'יק
מפה פרשיית ריגול. ללא, מערכת וואלה
מפה פרשיית ריגול/מערכת וואלה, ללא

בגל הנוכחי, מוסיף ליברמן, "נעצר בספטמבר השנה ישראלי מאשקלון, יליד הארץ, מוטי ממן, ואני לא זוכר שהוא היה עולה מרוסיה. אני רוצה להזכיר לכולם, לפני שהם מכתימים את קהילת יוצאי ברית המועצות, שיו"ר הכנסת לשעבר ויו"ר ועדת החוץ והבטחון הנוכחי יולי אדלשטיין עלה מבריה"מ לשעבר לאחר שהיה אסיר ציון, וגם אני באתי משם, והייתי בישראל שר בטחון ושר חוץ ושר תשתיות, והספורטאי הכי מעוטר בתולדות המדינה, ארטיום דולגופיאט מוצאו מבריה"מ לשעבר, והמזכיר הצבאי הנוכחי של ראש הממשלה שהוא גם קצין שריון מצטיין, אלוף רומן גופמן, הוא עולה מרוסיה לשעבר.

אין סיבה להמשיך בציד המכשפות הזה. בכל קהילה יש כאלה שחורגים מהשורה וחוטאים, יוצאי ברית המועצות לא שונים מקהילות, עדות או קבוצות אחרות באוכלוסיה. תפסיקו את זה, וזהו. אם מישהו חושב שיצליח להפיק רווח פוליטי מהסיפור הזה, הוא טועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully