וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד מעלובי החיים": שכניהם של החשודים בריגול המומים מהפרשה

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 17:38

קם בבוקר, שותה בירה, הולך מכות בפיצוציה - ומוסר מידע מודיעיני לאיראן. כך נראה יום בחייו של ויצ'סלב גרושצ'ין, שגויס לרגל עבור גורמי מודיעין איראניים. השכנים נדהמו מההאשמות נגד האיש המשונה, שתואר כשתיין כבד אך בלתי מזיק. "לא היה לו אפילו כסף בשביל אוכל"

תיעוד מפגיעת טיל איראני בתשתית בנייה בבסיס נבטים/דובר צה"ל

ויצ'סלב (סלבה) גרושצ'ין, אחד החשודים בפרשת הריגול החמורה עבור ציר הרשע האיראני, חיי בשכירות בדירה בקומת קרקע ברחוב הכרמל בחיפה. היום הותרה לפרסום הפרשה במסגרתה גרושצ'ין ושישה בני אדם נוספים צילמו מתקנים בטחוניים בישראל והעבירו את המידע שאספו לגורמים ברוסיה תמורת תשלום. אורח חייו של סלבה, כפי שמתארים אותו שכנים ומכרים משכונת מגוריו בחיפה, לא מצביע כלל על המעשים בהם הוא מואשם כעת.

שכן של גרושצ'ין היה המום כששמע שהוא נחשד בריגול. הוא סיפר שסלבה התפרנס מעבודה כשכיר ברחיצת מכוניות. לדברי השכן, גרושצ'ין, ככל הנראה בשנות ה-50 לחייו, חיי לבד, ואשתו חיה בבלארוס. "הוא היה אומר שפוטין חזק", סיפר לוואלה.

לדבריו, גרושצ'ין הוציא הרבה כסף על עו"ד כדי להביא את בת זוגו לישראל. היא באה פעם אחת לביקור אך נאלצה לעזוב, ככל הנראה כי הייתה בלתי חוקית. למרות ההוצאות הרבות והמאמץ שהשקיע, לא הצליח להביא אותה לארץ.

הדירה של ויצ'סלב (סלבה) גרושצ'ין , חיפה , 21 באוקטובר 2024. אלי אשכנזי
דירתו של סלבה גרושצ'ין, החשוד בריגול עבור איראן/אלי אשכנזי
הדירה של ויצ'סלב (סלבה) גרושצ'ין , חיפה , 21 באוקטובר 2024. אלי אשכנזי
"השיכור הזה מרגל?". דירתו של אחד החשודים בריגול עבור איראן/אלי אשכנזי

השכן אמר סיפר על סלבה: "הוא היה בחור שקט, לא עשה בעיות. הבאנו לו אוכל ואפילו הלוואות כספיות. הוא היה שותה הרבה ומעשן הרבה - היה שליח על וספה שהיה מביא לו מה לעשן. לפני כחודש הוא נעצר אחרי שהלך מכות בפיצוציה בשכונה. הוא חטף מכות רצח, ולא יצא אחר כך מהדירה".

עוד סיפר לוואלה שסלבה לא היה בבית כחודש, וכי הוא הניח שנעצר בגלל אותו אירוע אלים בפיצוציה. "אין סיכוי שהוא היה מרגל. הוא לא נראה כזה. השיכור הזה מרגל? אני המום. לא היה לו אפילו כסף בשביל אוכל וכדי לשלם בזמן את שכר הדירה. הוא נראה אחד מעלובי החיים".

בהמשך הרחוב יש פיצוציה שסלבה הלך מכות עם הבעלים שלה. בעל הפיצוציה סיפר: הוא היה בא ומשתכר ויושב בכניסה לפיצוציה. ביקשתי שילך והוא לא הסכים.

הוא לא שמע שסלבה נעצר בחשד לריגול. אמר שמאז המכות הוא לא ראה אותו. "אני בהלם שהוא חשוד בריגול. לא הייתי אומר על אדם כזה שהוא מרגל. אף אחד לא ידע לאן נעלם. גם השכנים שלו באו לשאול מה קרה איתו".

הבניין בו גרה משפחת ניסן-ניסנוב , חיפה. אלי אשכנזי
"לא היו שום בעיות איתם. שכנות רגילה" הבניין בחיפה בו גרו החשודים אזיז ניסנוב ויגאל ניסן/אלי אשכנזי

בבניין בחיפה בו גרו החשודים אזיז ניסנוב ובנו יגאל ניסן, שכן סיפר: "הם גרו פה עוד לפני שאני עברתי לגור פה, חושב שכארבע שנים. לא היו שום בעיות איתם. שכנות רגילה, בלי בעיות. לפני כשבועיים באה המשטרה והשוטרים ופרצו את הדלת של הדירה שלהם. היה הרבה בלגן בדירה, השוטרים חיפשו משהו.
לא יודע מה להגיד על החשדות נגדם, מעולם לא היה לי שום עניין איתם". השכן לא ידע להגיד במה עבדו, והופתע היום לגלות את סיבת מעצרם.

זירת פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024. יואב איתיאל
זירת נפילת הכטב"ם בבא"ח גולני. המרגלים תיעדו את המקום עבור גורמים זרים/יואב איתיאל

היום הותר לפרסום כי במשך שנתיים, שבעה מרגלים ישראלים אספו עשרות חומרים על מתקנים בישראל עבור ציר הרשע האיראני - בהם גם בסיס נבטים, בסיס גלילות, בסיס רמת דוד וחדר האוכל שהותקף בבא"ח גולני, באסון בו נהרגו 4 חיילים. על פי החשד, השבעה, שנתונים במעצר כחודש, צילמו מתקנים ביטחוניים והעבירו את המידע לגורמים ברוסיה, ששילמו להם במזומן ובקריפטו. גם לאחר שנורה הטיל על בא"ח גולני - הם התבקשו לשוב למתקנים ולצלם תיעודים של ההרס והנזק. הם גם תיעדו מוקדים שבהמשך נפגעו בירי טילים.

החשודים, כולם ישראלים תושבי הצפון, כוללים חמישה בגירים - אזיז ניסנוב, אלכסנדר סדיקוב, יגאל ניסן, ויצ'סלב גושצ'ין ויבגני יופה, בנוסף לשני קטינים. חלקם בני אותה משפחה, בהם אבא ובן. יש חשד ממשי לריגול ופוטנציאל להגשת כתב אישום, שעתיד להבשיל עוד השבוע. שלושה מהם נעצרו בעת פעולה, ובהמשך נעצרו שני חשודים נוספים. בגלל שחלק לא מבוטל של המקרים התבצע בתקופת מלחמת "חרבות ברזל", השבעה חשודים גם סעיף סיוע לאויב בעת מלחמה - שעונשו הוא מאסר עולם ואף גזר דין מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully