וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכטב"ם חמק ופגע בחדר האוכל בבסיס גולני. ארבעה חיילים נהרגו, 63 פצועים

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 9:33

מדובר באחד האירועים הקשים במלחמה. שני כלי טיס ששיגר חיזבאללה מלבנון חצו לשטח ישראל במקביל. האחד יורט, והשני חמק - והגיע לבסיס בעומק העורף. אזעקות לא הופעלו, והכטב"ם פגע בחדר האוכל בו התיישבו עשרות חיילים לארוחת הערב | כל הפרטים - ותמרורי האזהרה

זירת נפילת כטב"ם סמוך לבנימינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרטים נוספים על תקיפת הכטב"ם בצפון: ככל הידוע היום (שני), שני כלי טיס בלתי מאוישים ששיגר חיזבאללה מלבנון חצו לשטח ישראל במקביל. האחד נע בתוואי מערבי מעל הים ויורט מעל הים מספינת חיל הים. השני נע מעל היבשה, מטוסי חיל האוויר נראו מנסים ליירט אותו מעל הקריות לעיני תושבים ואז הוא ככל הנראה אבד להם, המשיך דרומה אל יעדו, בסיס האימונים החילי של חטיבת גולני סמוך לרגבים, שם בחדר האוכל התיישבו אותה עת עשרות חיילים צעירים לארוחת הערב. אזעקות לא הופעלו. הכטב"ם חדר את הגג דרך תקרת חדר האוכל והתפוצץ.

מהפיצוץ נפגעו 67 חיילים, בהם ארבעה הרוגים - סמל עומרי תמרי, סמל יוסף הייב, סמל יואב אגמון וסמל אמיתי אלון - בני 19. בסה"כ צוותי מד"א פינו 39 נפגעים: 25 קל ו-11 בינוני עד קשה. אמבולנסים צבאיים ואחרים פינו 25 פצועים נוספים במצב קל ובינוני. מדובר באחד האירועים הקשים במלחמה מה עוד שמדובר בפגיעה במתקן צבאי בעומק העורף.

זירת פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024. מד"א
זירת פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024/מד"א

זמן לא רב לאחר מכן, חיזבאללה התרברב במבצע איכותי ומורכב, שלטענתו כלל שיגור עשרות טילים לעבר מטרות שונות באזורי נהריה ועכו במטרה להעסיק את מערכות ההגנה האווירית הישראליות תוך שבמקביל שיגר "נחילים של מל"טים שונים, שחלקם היו בשימוש לראשונה, לעבר אזורים שונים, שם הצליחו המל"ט הספציפי לחדור את מכ"מי ההגנה האווירית הישראלים מבלי להתגלות והגיע ליעדו במחנה האימונים של העילית. חטיבת גולני והתפוצץ היכן שהתאמנו עשרות קציני וחיילים של האויב לקראת התקפה על לבנון, כולל קצינים בכירים , והביאו להרג ולפציעתם של עשרות".

מתווה דומה שהסתיים אחרת היה ב-6 באוגוסט אז בצומת מזרעה נהרג משברי מיירט הדוקטורנט מיכאיל סמארה בן ה-27 מכפר יאסיף בעת שכטב"ם נוסף של חיזבאללה התפוצץ לא הרחק משם בחדר אוכל של בסיס שרגא של גולני ולמרבה המזל ללא נפגעים בנפש, למרות שהשעה היתה 12:06 שעת ארוחת צהריים. חיזבאללה טען אז כי התקיפה בוצעה בתגובה להתנקשות יום קודם בעלי ג'מאל אלדין ג'ואד, מפקד מכוח רדואן.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully