וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיקוד מלפנים": המפקדים הבכירים שנפלו במלחמה מגלמים את האתוס הצה"לי הנושן

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 23:24

אמש הצטרף אל"מ אחסאן דקסה לשורת המפקדים הבכירים ביותר שנפלו במלחמה. כולם הצטרפו לפקודיהם בקו האש הקדמי ונפלו בעודם מפקדים בדרך הדוגמה האישית. אלו סיפורם של אנשים שמתו עבור ביטחון ישראל, אבל יותר מכך, הם חיו עבורו

הלוויתו של אחסאן דקסה/שלומי גבאי

נפילתו של מח"ט 401 אל"מ אחסן דקסה בפאתי מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה במהלך סיור מפקדים לקראת התקפה, מחדד דפוס פעולה קבוע שהשתרש עם שנים: פיקוד מלפנים. פיקוד בכיר שפועל בלב השטח ומהווה דוגמה לדרגים הזוטרים בהליכה מקדימה הכי קרוב לאויב. אל"מ דקסה היה ידוע כמפקד שדה נועז ואמיץ מאוד. הוא קיבל צל"ש במלחמת לבנון השנייה לאחר שחילץ לוחמים פצועים תחת אש וסיכון עצום, למרות שאף אחד לא פקד עליו לבצע את המשימה.

האמירה שהשתרשה בצה"ל במשך עשרות שנים על "מפקדים בראש" באה לידי ביטוי במלחמה האחרונה עוד מראשיתה, ביום הטבח ב-7 באוקטובר. מאותו היום ועד עכשיו, מפקדים בכירים נמצאים בלב הלחימה, דוגמת מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן ומפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן, שהקפידו על נוכחות גבוהה בשטח אויב לצד הכוחות הנלחמים. אלו סיפוריהם של המפקדים הבכירים ביותר שנפלו במלחמת 7 באוקטובר. הם נפלו בקרבות, כתף אל כתף לצד פקודיהם, הותירו אחריהם משפחות וילדים והצילו חיים רבים. לא רק את מותם, אלא גם את חייהם, הקדישו לשירות ישראל.

אחסאן דקסה. דוברות דלית אל כרמל, אתר רשמי
אל"מ אחסאן דקסה/אתר רשמי, דוברות דלית אל כרמל

אל"מ אסף חממי

ב-7 באוקטובר, הראשון שנפל בקרב היה מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אל"מ אסף חממי. הוא השאיר את בנו הבכור בחמ"ל האוגדה, ונסע לקיבוץ נירים עם החפ"ק שלו, שם הכריז על מלחמה כשראה את היקף המחבלים שחדרו לישראל. אל"מ חממי ניהל קרב בטווח קרוב מאוד למחבלים. הוא נהרג לצד החפ"ק שלו, שכלל את תומר אחימס וקיריל ברודסקי. גופתו של חממי נחטפה לרצועת עזה ומוחזקת בידי חמאס עד היום. חממי, בן 41 בנופלו, הותיר אחריו את אשתו ושלושת ילדיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אל"מ אסף חממי בתרגיל גבעתי לוחמה בשטח בנוי לתרחיש ברצועת עזה יולי 2017. ראובן קסטרו
אל"מ אסף חממי/ראובן קסטרו

אל"מ יהונתן שטיינברג

מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ יהונתן שטיינברג, נהרג ב-7 באוקטובר בהיתקלות עם מחבלים סמוך לכרם שלום. שטיינברג, בן 43 בנופלו, יצא באותו היום מביתו בקיבוץ שומריה בצפון הנגב כדי לחבור לפקודיו שניהלו קרב עם מחבלים סמוך לכרם שלום. בדרכו אל הלוחמים נתקל במחבלים. הוא חתר למגע, נלחם מולם לבדו ונהרג. שטיינברג, שהיה בעבר מפקד החטיבה המרחבית בנימין, הותיר אחריו את אשתו וששת ילדיו.

מפקד חטיבת הנח"ל אל"מ יהונתן שטיינברג. דובר צה"ל
אל"מ יהונתן שטיינברג/דובר צה"ל

אל"מ רועי לוי

ביום הטבח נפל מפקד היחידה הרב-ממדית, אל"מ רועי לוי בקרב ברעים. לוי, בן 44 בנופלו, נהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ אליו הוקפצה היחידה בפיקודו. בקרב העז חיסלו רועי וחבריו עשרה מחבלים. הוא הותיר אחריו את אשתו וחמשת ילדיו. במבצע צוק איתן, לוי נפצע באורח אנוש כמפקד גדס"ר גולני. חרף ההערכות הרפואיות בזמנו, הוא השתקם וחזר לפיקוד בכיר.

אל"מ רועי לוי שנפל בקרב בקיבוץ רעים. דובר צה"ל
אל״מ רועי לוי/דובר צה"ל

אל"מ במיל' ליאון בר בן מוחה

אל"מ במיל' ליאון בר בן מוחה, קצין בכיר מאוגדת יו"ש, הגיע ב-7 באוקטובר ליישובי הנגב המערבי וחילץ עשרות ניצולים ופצועים מהטבח בשדרות ובפסטיבל הנובה. למחר, ב-8 באוקטובר, נורה ונהרג על ידי מחבל שארב לו בנגב המערבי ליד מכונית משטרה. הוא שירת בעבר כמפקד פלוגת החבלה של חטיבת הצנחנים, כמג"ד 906 וקמב"ץ פיקוד מרכז. בן 53 בנופלו, הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

אל"מ במיל' ליאון בר - שנרצח במהלך חרבות ברזל. דובר צה"ל
אל״מ במיל׳ ליאון בר בן מוחה/דובר צה"ל
אל״ם יצחק בן בשט, בן 44, משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני, חטיבת גולני, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.. דובר צה"ל
אל״מ יצחק בן בשט/דובר צה"ל

אל"מ יצחק בן בשט

ב-12 בדצמבר 2023 , נפל בקרב בשג'אעיה אל"מ יצחק בן בשט. בן בשט היה בעבר מפקד גדס"ר גולני, ובעת הלחימה ברצועת עזה היה חלק מהקצונה הבכירה שליוותה את החטיבה בתמרון הקרקעי. ב-7 באוקטובר נטל יוזמה ונסע לנגב המערבי לחלץ אזרחים מהטבח. בן 43 בנופלו, בן בשט הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully