וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנוכחות בני גנץ: גבעה חדשה נחנכה על שמו של האל"מ הגיבור

"גבעת רועי" על שמו של אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים נחנכה בטקס מרגש. השר גנץ: "הגבעה תשקף את סיפורי הגבורה של רועי וחבריו"

אביב כוכבי בחניכת "גבעת רועי" על שמו של אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים. דובר צה"ל
אביב כוכבי בחניכת "גבעת רועי" על שמו של אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים/דובר צה"ל

בטקס מרגש במיוחד בנוכחות השר בני גנץ, רא"ל במיל' אביב כוכבי, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, לוחמים, אישי ציבור, קהל רב ובני משפחה, נחנכה "גבעת רועי" על שמו של אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים באותה שבת שחורה.

מיקומה של הגבעה באתר מורשת של מלחמת השחרור והעצמאות, מסמלת את מורשתן ורוחו של רועי, הציונות, השליחות, אהבת ישראל והאמונה בזכות קיומו ונצחיותו של העם היהודי במדינת ישראל שכל כך אפיינה אותו.

אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים. דובר צה"ל
אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים/דובר צה"ל

"מורשתו של רועי וחבריו שנפלו הוא שנמשיך בדרך הלחימה והגבורה שלהם ובמיוחד ביכולת לחיות ביחד, עם אחד", אמר השר בני גנץ. "גבעת רועי והנוף הנשקף ממנה היא תשקף את העשייה שנדרש אליה ותשקף את סיפורי הגבורה של רועי וחבריו".

"היית איש רב ממדי, מנהיג קר רוח ורגיש רציני ומלא הומור", ציין הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי. "לימדת את פקודייך תורת לחימה, ערכים ורוח לחימה. זינקת מתוך תחושת אחריות להגנה על אזרחים ויחד איתך זינק דור שלם".

אופיר אלקלעי, בן דודו של רועי ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אמר: "היית לי כאח וחבר נדיר. היית דמות נערצת, התפעלנו והערצנו את היכולות שלך כמפקד לוחם ומנהיג ולצידם היותך איש משפחה צנוע ואהוב על הבריות. הגבעה הזאת תהיה ציון למורשת שלך ותלווה דורות של צעירים, לוחמים ומפקדים ותזכיר לכולנו שמדינת ישראל ועם ישראל זכו בך בשנותיך כלוחם ומפקד יוצא דופן. בשבילי תישאר לנצח רועי, בן דודי האהוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
חניכת "גבעת רועי" על שמו של אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים. דובר צה"ל
חניכת "גבעת רועי" על שמו של אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים/דובר צה"ל

סיפור חייו, גבורתו ונפילתו של אל"מ רועי לוי ז"ל לקוח מאותם סיפורי הלוחמים האגדיים של צה"ל והעם היהודי שהפכו למיתוס וסמל למנהיגות, אומץ וערכים. רועי נפצע אנושות כמפקד לוחם ב"צוק איתן", לאחר שטיל נ"ט פגע בבית מחבלים שאליו נכנס, והמבנה קרס עליהם. הוא התעקש בתום שנת שיקום מפרכת לחזור לפקד על היחידה המובחרת אגוז.

רועי נהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים אליו הוקפצה היחידה בפיקודו. בקרב ההעז הצילו רועי וחבריו את תושבי הקיבוץ שהיו נצורים בבתיהם וחיסלו עשרה מחבלים.

כל פרק במסלול חייו של אל"מ רועי לוי ז"ל מלמד על ייעודו כמנהיג ואיש שנועד לגדולות. הוא נולד בארה"ב, גדל בירושלים ולמד בישיבת בני בנימין בבית אל ובישיבת עטרת ירושלים. הוא התגייס כלוחם לגולני ולחם בדרום לבנון ובחומת מגן.

לאורך כל דרכו הצבאית, מפקדיו זיהו שהוא עשוי מחומרים של הובלה, אומץ, ערכיות ומנהיגות. קידומו היה מהיר והוא ומילא מספר תפקידים משמעותיים במסלול הפיקוד הלוחם. בין תפקידיו: מפקד צוות לוחמים, מפקד פלוגה בגדס"ר גולני במלחמת לבנון השנייה ומפקד פלנ"ט גולני.

אביב כוכבי בטקס חניכת "גבעת רועי" על שמו של אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים. דובר צה"ל
אביב כוכבי בטקס חניכת "גבעת רועי" על שמו של אל"מ רועי לוי ז"ל שנהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ רעים/דובר צה"ל

במהלך מבצע עופרת יצוקה, קטע רועי ביוזמתו את חופשת לימודיו כדי להצטרף ללחימה, שבמהלכה נפצע ברגלו בהיתקלויות עם מחבלים. בשנת 2013 לאחר שסיים מכללה לפיקוד ומטה הועלה לדרגת סא"ל ומונה למפקד גדס"ר גולני.

ב-2016 מונה לתפקיד מפקד יחידת העילית "אגוז" בחטיבת עוז, שקיבלה תחת פיקודו את פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות. בהמשך כיהן כמח"ט עוצבה ברעם, ובמהלך תפקידו נוטרלו מנהרות הדגל של חיזבאללה במבצע "מגן צפוני". לוי מילא מספר תפקידי פיקוד משמעותיים שהאחרון שבהם היה מפקד היחידה הרב מימדית בשנת 2023.

בשנת ה-70 למדינת ישראל החליט הרמטכ"ל דאז, רא"ל גדי אייזנקוט, שרועי לוי ישיא משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. בן 44 בנופלו. השאיר אחריו את אשתו יעל וילדיו צרויה, זוהר, אביגיל, עידן ויואב. היה נשוי בשנית ליעל, איש משפחה ואב מסור ואהוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully