וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המפקד הישראלי": אל"מ אחסאן דקסה, מח"ט 401, נפל ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 21:58

במלחמת לבנון השנייה, אחסאן דקסה הסתער לבדו עם הטנק שלו על חוליית חיזבאללה, וחילץ חיילים פצועים תחת אש. היום הותר לפרסום שנפל בלחימה בצפון רצועת עזה, לאחר שהטנק שלו עלה על מטען. זהו המפקד הבכיר ביותר שנפל מתחילת הלחימה הקרקעית

אחסאן דקסה לאורך תפקידו בצבא/דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום היום (ראשון) כי מח"ט 401, אל"מ אחסאן דקסה נהרג בג'באליה שברצועת עזה. דקסה נהרג לאחר שהטנק שהיה בו עלה על מטען. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

דקסה הוא המפקד הבכיר ביותר שנהרג בלחימה קרקעית מאז תחילת המלחמה. כחצי שנה לפני 7 באוקטובר, התראיין לוואלה, כששירת כאל"מ המפקד על עוצבת הגולן בגבול סוריה. הוא תואר כאחד המפקדים הבולטים והמבטיחים בזרוע היבשה, בעיקר בשל כישורי הפיקוד, המחשבה היצירתית, ניסיונו הקרבי העשיר ואומץ ליבו. האלוף אמיר ברעם, אמר עליו בעבר, כי הוא מייצג את מגוון תכונות של "המפקד הישראלי".

כמפקד פלוגת טנקים בגדוד 75 בחטיבה 7, דקסה ניהל במהלך מלחמת לבנון השנייה קרב הרואי בדרום לבנון, בכפר עייתא א-שעב נגד מספר חוליות של חיזבאללה. לאחר ששמע על מצוקת כוח צנחנים שהותקף ועל לוחמים שנפצעו ומצבם התדרדר, החליט להסתער עם הטנק שלו לבדו ללב הכפר, שיתק את מקורות הירי למרות ערפל הקרב, וחילץ את הפצועים, ובכך הציל חיים. על אומץ ליבו והחתירה למגע, עוטר בצל"ש אלוף פיקוד צפון.

אל"מ אחסאן דקסה,מפקד עוצבת הגולן, 23 במאי 2023. דובר צה"ל
"תואר כאחד המפקדים הבולטים והמבטיחים בזרוע היבשה". אחסאן דקסה/דובר צה"ל
אל"מ אחסאן דקסה,מפקד עוצבת הגולן, 27 באפריל 2023. דובר צה"ל
"מייצג את מגוון תכונות של 'המפקד הישראלי'". אחסאן דקסה/דובר צה"ל

מאז שירת גם כמג"ד שריון, קצין המבצעים של פיקוד הצפון, ובשנה ושמונה חודשים האחרונים - מפקד על עוצבת הגולן בגבול סוריה. מהחרמון ועד משולש הגבולות עם ירדן.

בראיון עמו, דיבר דקסה, כשנה וחצי לפני פרוץ המלחמה, על הפעולות שמרחיקות את האיראנים מהגבול, על מאמצי הגיוס של חיזבאללה והאפשרות של מלחמה נוספת בלבנון, ועל המוכנות למלחמה הבאה. עוד התייחס לשסע החברתי בישראל, חוק הלאום המדיר לדידו מהחברה אוכלוסיות רבות, ועל ההתגייסות הרחבה בחברה הדרוזית לכוחות הביטחון בישראל.

אחאסן דקסה עם הכתב הצבאי של וואלה אמיר בוחבוט. דובר צה"ל
"בראיון התייחס לשסע החברתי בישראל, חוק הלאום המדיר לדידו מהחברה אוכלוסיות רבות". דקסה בראיון עם הכתב הצבאי של וואלה/דובר צה"ל

בפקודת הקשר מכניסתו לתפקיד כמפקד חטיבה 401, אלוף-משנה דקסה אמר: "שנהיה ראויים לכם, הלוחמים הצעירים שנלחמים, הגיבורים הצעירים שלנו שנפצעים ונלחמים להשתקם, וכמובן למשפחות השקולות. שנשמור על צלם אנוש, מה שמפריד אותנו מהאויב האכזר".

"למשפחתי" אמר, "אתם איתי בכל צעד. אתם נוסעים בנטל לא פחות מאיתנו. אתם הגב שלנו, ומלווים אותנו בכל רגע".

דקסה הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים, הורים וארבע אחים ואחיות.

ד"ר אמיר ח'ניפס, יו"ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושוויון, מסר: "מפקד נערץ, איש מופת, ובשבילנו- החבר היקר, המוערך, עם הלב הענק. אחסאן, העדה הדרוזית ומדינת ישראל בוכה על בניה, ואין לנו נחמה.
אחסאן הוא הקצין הדרוזי הבכיר ביותר שנפל במלחמה. הוא מסמל את ברית הדמים בין העדה הדרוזית למדינת ישראל. ושוב, הזכויות שוות רק במותם של בני העדה הדרוזית".

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב ב-X: "אחסאן - גיבור ישראל, לוחם אמיץ, צנוע וערכי - ונפילתו היא אבדה למדינת ישראל ולחברה הישראלית כולה. אני מצדיע לו ומחבק את משפחתו, את הישוב דלית אל כרמל ואת אחיותנו ואחינו מהעדה הדרוזית שאיבדו בנים יקרים רבים מתחילת הלחימה תוך מסירות, תחושת שליחות ושותפות גורל".

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "מדינת ישראל איבדה היום מפקד נועז, קצין אמיץ ואדם שתרם את מרצו לטובת ביטחון המדינה. דמותו של אחסאן חיברה בתוכה את אהבת המולדת, נקיטת יוזמה וחתירה למגע תוך שימוש דוגמה אישית לפקודיו ומוקד גאווה למפקדיו. פגשתי את אחסאן בעת שהוביל את פקודיו במשימה לפירוק חטיבת רפיח של חמאס - גם במשימה זו, הוא גילה יצירתיות והתקפיות, כך פעל בכל תפקידיו, כך למרבה הצער נפל בקרב. בשעה קשה זו אני מאמץ אל ליבי את בני משפחתו, ומחבק את חבריו, מכריו ופקודיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully