וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרס והאסון: אלו היו יעדי תא הריגול נגד ישראל - שהותקפו על ידי הציר האיראני

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 14:52

מהאסון בבא"ח גולני, בו נפלו 4 חיילים ונפצעו עשרות, עד הירי על בסיס חיל האוויר בנבטים - לכולם קדמו מאות תמונות וחומרי מודיעין שנאספו על ידי חשודים בישראל הועברו לגורמים באיראן. התא, המונה חמישה חשודים, עלול להיות נידון למוות בעוון בגידה בעת מלחמה

זירת נפילת כטב"ם סמוך לבנימינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלו היו יעדי תא הריגול נגד ישראל - שהותקפו על ידי הציר האיראני: היום הותר לפרסום כי במשך שנתיים, שבעה מרגלים ישראלים אספו עשרות חומרים על עשרות מתקנים בישראל עבור ציר הרשע האיראני - בהם גם בסיס נבטים, בסיס גלילות, בסיס רמת דוד וחדר האוכל שהותקף בבא"ח גולני באסון בו נהרגו 4 חיילים. על פי החשד, השבעה, שנתונים במעצר כחודש, צילמו מתקנים ביטחוניים והעבירו את המידע לגורמים ברוסיה, ששילמו להם במזומן ובקריפטו. גם לאחר שנורה הטיל על בא"ח גולני - הם התבקשו לשוב למתקנים ולצלם תיעודים של ההרס והנזק. הם גם תיעדו מוקדים שבהמשך נפגעו בירי טילים.

החשודים, כולם ישראלים תושבי הצפון, חמישה בגירים - אזיז ניסנוב, אלכסנדר סדיקוב, יגאל ניסן, ויצ'סלב גושצ'ין ויבגני יופה, ושני קטינים. חלקם בני משפחה, בהם אבא ובן, ויש חשד ממשי לריגול ופוטנציאל להגשת כתב אישום, שעתיד להבשיל עוד השבוע. שלושה מהם נעצרו "על חם" בעת פעולה. בהמשך נעצרו שני חשודים נוספים. בגלל שחלק לא מבוטל של המקרים התבצע בתקופת מלחמת "חרבות ברזל", השבעה חשודים גם סעיף סיוע לאויב בעת מלחמה - ועלולים להיות נידונים למוות באשמת בגידה.

אלו היעדים אחרים ריגלו - שבהמשך הותקפו על ידי איראן ושלוחותיה:

האסון בבא"ח גולני

החודש, ארבעה חיילים נפלו ו-63 נפצעו לאחר שכטב"ם ששלח חיזבאללה פגע בחדר האוכל של הבסיס סמוך לבנימינה. סמל אמיתי אלון, סמל יוסף הייב, סמל יואב אגמון וסמל עומרי תמרי הם ארבעת ההרוגים באסון. באירוע נפצעו באורח קשה שמונה חיילים מבא"ח גולני. מה שיודעים בצה"ל כרגע הוא ששני כלי טיס בלתי מאוישים ששיגר חיזבאללה מלבנון חצו לשטח ישראל במקביל.

האחד נע בתוואי מערבי מעל הים ויורט מעל הים מספינת חיל הים. השני נע מעל היבשה, מטוסי חיל האוויר נראו מנסים ליירט אותו מעל הקריות לעיני תושבים ואז הוא ככל הנראה אבד להם, המשיך דרומה אל יעדו, בסיס האימונים החילי של חטיבת גולני סמוך לרגבים, שם בחדר האוכל התיישבו אותה עת עשרות חיילים צעירים לארוחת הערב. אזעקות לא הופעלו. הכטב"ם חדר את הגג דרך תקרת חדר האוכל והתפוצץ.

בסיס נבטים

דיווחים זרים חשפו כי חמישה טילים בליסטיים שפגעו בבסיס נבטים בתקיפה האיראנית באפריל גרמו נזק למטוס תובלה ומתקני אחסון ריקים. לא רק זאת - אלא שעל פי הדיווח, שמצטט את דבריו של בכיר אמריקני, ארבעה טילים נוספים פגעו בבסיס אחר של חיל האוויר, שם לא דווח על נזק משמעותי. וזאת - בניגוד להצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בה טען כי כמה נפילות בבסיס חיל האוויר נבטים גרמו ל"נזק קל בלבד לתשתית". הגרי הוסיף: "תפקוד בסיס נבטים לא נפגע, המטוסים המשיכו להמריא ולנחות ולמלא את משימות ההגנה והתקיפה - גם במהלך הלילה, ולאורך היום".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

בסיס חיל האוויר ברמת דוד

בחודשים האחרונים חיזבאללה שורת תיעודים מכטב"ם ריגול שחדר לשמי צפון ישראל - שחג מעל בסיס חיל האוויר רמת דוד, המכונה "כנף 1". הכטב"ם, שנראה על פי התיעוד ששהה שעות ארוכות מעל שטח הבסיס, תיעד מטוסים, מערכות לחימה ומשרדי פיקוד, בהם של מפקד הבסיס לצד פרטים על עברו המקצועי בצבא.

בצה"ל הגיבו על פרסום התיעוד: "הסרטון שהופץ על ידי חיזבאללה צולם על ידי כלי טיס בלתי מאויש לצילום בלבד. ‏פעילות הבסיס לא נפגעה. ‏צה"ל וחיל האוויר בתוכו פועלים כנגד המערך האווירי של חיזבאללה, ותקפו מאות מטרות ממערך זה בחודשים האחרונים. ‏חיל האוויר פועל בכל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל ויוסיף לעשות זאת".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully