וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הטילים האיראניים פגעו במטוס בנבטים, ובבסיס נוסף של חיל האוויר

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 10:11

ב-ABC מדווחים כי חמישה טילים פגעו בבסיס נבטים, וגרמו נזק למטוס תובלה ומתקני אחסון ריקים. ארבעה טילים נוספים פגעו בבסיס נוסף של חיל האוויר בדרום. זאת - בניגוד להצהרת דובר צה"ל, שעות לאחר התקיפה, שטען כי הפגיעה הובילה ל"נזק קל בלבד לתשתית"

פגיעה בבסיס נבטים במתקפת הכטבמים והטילים האיראנית/דובר צה"ל

לאחר המתקפה האיראנית - אך ב-ABC מדווחים היום (שני) כי חמישה טילים בליסטיים שפגעו בבסיס גרמו נזק גם למטוס תובלה ומתקני אחסון ריקים. לא רק זאת - אלא שעל פי אותו דיווח, שמצטט את דבריו של בכיר אמריקני, ארבעה טילים נוספים פגעו בבסיס אחר של חיל האוויר, שם לא דווח על נזק משמעותי. וזאת - בניגוד להצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בה טען כי כמה נפילות בבסיס חיל האוויר נבטים גרמו ל"נזק קל בלבד לתשתית". הגרי הוסיף: "תפקוד בסיס נבטים לא נפגע, המטוסים המשיכו להמריא ולנחות ולמלא את משימות ההגנה והתקיפה - גם במהלך הלילה, ולאורך היום".

בליל ראשון, איראן פתחה במתקפה נגד ישראל עם כ-300 טילים וכטב"מים ששוגרו לעבר אתרים שונים ברחבי המדינה. הרוב המכריע של הטילים ששוגרו מאיראן יורטו מחוץ לגבולות מדינת ישראל, אך בסיס נבטים שבדרום הארץ ספג פגיעה ישירה. דובר צה"ל התייחס לפגיעה בבסיס ואמר כי נגרם נזק לתשתיות. עם זאת, בצה"ל מסרו כי למרות היקף השיגורים הרחב, נרשמו פחות מ-10 נפילות בשטח ישראל.

מוכנות חיל האוויר, מלחמת עזה. 16 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
מוכנות חיל האוויר, מלחמת עזה. 16 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

בשעה 22:34 דווח לראשונה כי שוגרו כטב"מים מאיראן לעבר ישראל, ולקראת השעה 23:00 דובר צה"ל דניאל הגרי אישר את הידיעה. בשעה 01:42 הגיע הגל הראשון של התקיפה, שהוביל להפעלת עשרות אזעקות ברחבי הארץ. בשעה 01:57 הסתיימה המתקפה ללא פגיעות משמעותיות בתשתיות, אך עם ילדה בת 10 שנפצעה קשה ביישוב בדואי בדרום.

במאמצי ההגנה השתתפו עשרות מטוסים של חיל האוויר הישראלי, לצד הגנה של צבאות ארצות הברית וירדן - שהבטיחה ליירט כל טיל או כטב"ם שיעבור בשטחה. גם צבאות צרפת ובריטניה פרסו כוננות והצהירו כי יעזרו במאמצי ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully