וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל: הפעולה בדאחיה יכולה לשנות את המזרח התיכון

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 6:40

בשעה שגוברות ההערכות כי מזכ"ל חיזבאללה אכן נפגע בתקיפה בדאחיה, צה"ל תקף במהלך הלילה יעדים אסטרטגיים ומפקדות ראשיות של הארגון בביירות. החשש: נשק מתקדם יוברח לשדה התעופה בעיר באמצעות מטוסים אזרחיים. גורם בצבא: "הימים הבאים בישראל יהיו מאתגרים"

הפצצת דאחייה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמים בצה"ל מעריכים כי התקיפה בדאחיה בביירות אתמול (שישי), שכוונה נגד מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, יכולה לשנות את המזרח התיכון כולו. עם זאת, בשלב זה בצבא לא מתייחסים לזהותם ולמצבם של הבכירים ששהו במתחם התת קרקעי של חיזבאללה, שהותקף אתמול הערב. על רקע הכוננות לתגובת חיזבאללה, מעריכים בצה"ל כי "הימים הבאים בישראל יהיו מאתגרים".

בצבא פעלו הלילה (שבת) לשלול מחיזבאללה יכולות ואמצעי לחימה, ובהם טילים איראניים. במסגרת זו, הותקפו בביירות יעדים אסטרטגיים ומפקדות ראשיות של הארגון. בביירות בצבא עוקבים כעת בדריכות גוברת אחרי איראן ושלוחות הטרור שלה במדינות כמו עיראק, תימן וסוריה.

צה"ל הגביר הלילה את עוצמת התקיפות שלו בלבנון. לפי הערכות בצבא, ישנן כוונות להבריח אמצעי לחימה ללבנון באמצעות מטוסים הנוחתים בשדה התעופה בביירות. בצבא מדגישים כי מדובר בשדה תעופה אזרחי, ולכן חיל האוויר מסייר במרחב האווירי כדי למנוע נחיתת מטוסים מסוג זה.

עוד אומרים בצה"ל כי הם בוחנים את הנחיות פיקוד העורף לציבור וישנו אותן במידת הצורך.

שריפה בצפת בעקבות פגיעה ישירה במבנה, 27 בספטמבר 2024. דוברות כבאות והצלה, אתר רשמי
חשש מתגובה של חיזבאללה ניסיון החיסול. שריפה בצפת לאחר מטח לצפון, אמש/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה
פינוי הריסות לאחר התקיפה הישראלית בביירות, 27 בספטמבר 2024. רויטרס
הצעד הבא: סיכול הברחות הנשק. הרס בדאחיה בביירות לאחר ניסיון חיסול נסראללה/רויטרס
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
גוברים הסימנים שהתקיפה הצליחה. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

מאז אתמול בערב גוברים הסימנים לכך שמזכ"ל חיזבאללה נסראללה אכן חוסל בתקיפה ישראלית בדאחיה בביירות. בכיר ישראלי אמר כי קיימות אינדיקציות שהוא אכן היה במתחם שהותקף, וכי למי שהיה שם יש סיכוי קטן מאוד לצאת בחיים מתקיפה שכזו. בניו יורק טיימס פורסם אמש כי בעקבות המאורעות, מנהיג איראן עלי חמינאי מכנס דיון חירום.

סוגיית הברחות הנשק מאיראן לחיזבאללה, על רקע מבצע חיצי הצפון וחיסול עוד ועוד בכירים בצמרת הארגון בימים האחרונים, מטרידה מאוד את צמרת מערכת הביטחון בישראל. רק השבוע נחשפה בוואלה הדילמה של טהראן בנוגע לסיוע לחיזבאללה במסגרת ההסלמה הנוכחית, באמצעות הברחות נשק. לפי הערכות במערכת הביטחון, איראן נעה בין הרצון לסייע לחיזבאללה באמצעות מתקפה ישירה על ישראל, לבין העמידה מנגד בשעה שחיל אוויר הישראלי מנחית מכות קשות על הארגון. סביר להניח שאיראן חוששת כי תקיפה ישירה של ישראל תסוכל בשנית על ידי ארה"ב - כפי שאירע במתקפה באפריל 2024, כששיגרה מאות טילים וכלי טיס לא מאוישים שיורטו ברובם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully