וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיב ההברחות נחשף: כך מתכוונת איראן לחמש את חיזבאללה בנשק מתקדם

25.9.2024 / 20:54

לפי הערכות במערכת הביטחון, סביר שטהראן חוששת שתקיפה ישירה של ישראל תסוכל על ידי ארה"ב, בדומה לשאירע באפריל 2024. כמו כן, גורם במערכת הביטחון אמר כי האיראנים מעריכים לא נכון את נחישות צה"ל, וחושבים שביכולתם לנצל את מיקוד ישראל בלחימה להברחות נשק מתחת לאפה

בוידאו: צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה, לבנון, 25 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

לפי הערכות במערכת הביטחון, איראן נעה בין הרצון לסייע לחיזבאללה באמצעות מתקפה ישירה על ישראל, לבין העמידה מנגד כשחיל אוויר הישראלי תוקף את הארגון. סביר להניח שאיראן חוששת שתקיפה ישירה של ישראל תסוכל בשנית על ידי ארצות הברית, בדומה לאפריל 2024, כששיגרה מאות טילים וכלי טיס לא מאוישים.

בתוך כך, חיל האוויר הגביר את קצב התקיפות ב-72 השעות האחרונות נגד מערכים של חיזבאללה בדרום לבנון בתחום הנ"ט, רקטות לטווח קצר, בינוני וארוך, טילים בליסטיים, כלי טיס מסוגים שונים ורחפנים, תצפיות ומרכזי פיקוד ושליטה.

בהמשך לכך, גורמים במערכת הביטחון הביעו דאגה מהמאמץ של איראן לסייע לחיזבאללה באמצעות הברחה של מערכות נשק מתקדמות דרך צירים באוויר באמצעות מטוסים שינחתו בביירות, צירי יבשה מאיראן דרך עיראק וסוריה עד ללבנון או מהים באמצעות אוניות סוחר אזרחיות.

תיעוד הפצצה בנהטיה, לבנון, 25 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד הפצצה בנהטיה, לבנון, 25 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמים במערכת הביטחון סירבו להתייחס לפרסומים הזרים על פיצוצים מסתוריים שהתרחשו בסוריה בשבוע האחרון, ואמרו כי צה"ל וקהילת המודיעין מנהלים מערכה שלמה לסיכול הברחות הנשק על ידי האיראנים. אחד הגורמים אמר כי האיראנים מעריכים לא נכון את הנחישות של צה"ל, וחושבים שביכולתם לנצל את העובדה שישראל נלחמת בחיזבאללה כדי להבריח מערכות נשק ללבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully