וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן לאיראן, ממעט בהופעות פומביות: מי אתה חסן נסראללה

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 20:28

מזכ"ל חיזבאללה גדל במשפחה לא דתית אך כבר בגיל צעיר הוא החל בקריאת ספרי דת. המנהיג השיעי נשוי לפאטמה יסין והם חובקים 4 ילדים. בשל היותו יעד של ישראל הוא ממעט לצאת מהבונקר שלו ועד היום שרד כל ניסיון התנקשות. כעת, לאחר התקיפה בביירות - לא ברור מה עלה בגורלו

לאחר התקיפה במפקדת נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל הודיע הערב (שישי) כי חיל האוויר תקף את המפקדה של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בתקיפה בלב הדאחייה שבביירות לפחות שישה בניינים קרסו. לפי צה"ל יעד המתקפה הוא ראש ארגון הטרור חיזבאללה אך טרם התברר מה עלה בגורלו של המנהיג השיעי.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

נסראללה הוא איש דת מוסלמי שיעי ופוליטיקאי לבנוני. הוא נולד ב-1960 בבורג' חמוד שבלבנון. כבר בגיל צעיר החל המנהיג השיעי לקרוא ספרי דת וזאת למרות שמשפחתו לא הייתה נחשבת לדתית במיוחד.

ב-1975, לאחר פרוץ מלחמת האזרחים בלבנון, משפחתו של נסראללה התמקמה בדרום המדינה - שם הוא התוודע לתנועת אמל של האימאם מוסא סאדר והפך לפעיל.

נסראללה צמח והפך למנהיג צבאי ודתי. בשנת 1987 הצליחו כוחות חיזבאללה בפיקודו להרחיק כוחות של אמל מכמה אזורים בפרברי ביירות.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
נאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן בפני תומכיו בביירות, לבנון, 3 בינואר 2024. רויטרס
נאום של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן בפני תומכיו בביירות, לבנון, 3 בינואר 2024/רויטרס

נסראללה ממעט בהופעות פומביות מאז מלחמת לבנון השנייה - וזאת ביודעו כי הוא יעד מספר אחת של ישראל. כמו כן נסאללה מהווה מטרה גם של ארגוני הג'יהאד שנלחמים בסוריה נגד משטרו של בשאר אל-אסד, איתו הוא משתף פעולה. עד כה נסראללה ניצל מכל ניסיונות ההתנקשות.

במלחמת חרבות ברזל צה''ל חיסל את רוב המפקדים הבכירים בארגון הטרור חיזבאללה, בין היתר את פואד שוכר שלפי דיווחים היה אחד מהמקורבים ביותר לנסראללה.

נסראללה נשוי לפאטמה יאסין. בנם הבכור האדי, שהיה פעיל בחיזבאללה, נהרג במבצע "נוף פראי" ב-12 בספטמבר 1997. גופתו של האדי הוחלפה ביוני 1998 תמורת גופתו של לוחם השייטת איתמר איליה, שנפל באסון השייטת. לנסראללה ויאסין ארבעה ילדים נוספים: מוחמד ג'וואד, זיינב, מוחמד עלי ומוחמד מהדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully