וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל ניסה לחסל את נסראללה: "באיראן בודקים מה עלה בגורלו"

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 22:17

דובר צה"ל הודיע שחיל האוויר תקף את המפקדה של מזכ"ל חיזבאללה בדאחיה בביירות. דיווחים ערביים: נסראללה נמצא במקום בטוח. בכירים אמריקנים: ישראל לא עדכנה את ארה"ב מראש, כשגלנט הודיע לשר ההגנה התקיפה כבר היתה בעיצומה

לאחר התקיפה במפקדת נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל מסר הערב (שישי) שצה"ל תקף לפני זמן קצר את המפקדה המרכזית של ארגון הטרור חיזבאללה, הבונקר של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, הממוקם מתחת לבנייני מגורים בלב הדאחייה שבביירות. מקור ישראלי מסר שנסראללה היה היעד לתקיפה. נכון לשעה זו, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. בעקבות התקיפה, לשכת ראש הממשלה הודיעה שנתניהו החליט להקדים את חזרתו ארצה, והוא ימריא מארצות הברית במהלך השבת, ב-3:00 לפנות בוקר.

בכיר ישראלי אמר שקיימות אינדיקציות שנסראללה היה במתחם שהותקף, וכי למי שהיה שם יש סיכוי קטן מאוד לצאת בחיים. בניו יורק טיימס פורסם שבעקבות התקיפה, מנהיג איראן עלי חמינאי מכנס דיון חירום.

הצהרת דובר צה"ל/דובר צה"ל

שני בכירים ישראלים אמרו כי הדיון הראשון על אפשרות חיסול נסראללה התקיים ביום רביעי, לפני נסיעת נתניהו לאו"ם. לדבריהם הוחלט לחכות להזדמנות מבצעית וזו הגיעה היום. בכיר ישראלי אמר שההגיון מאחורי המהלך היה שאם נסראללה דבק במדיניות של היצמדות לחמאס וסירוב לנתק בין הזירות, יש להוציא אותו מתמונת קבלת ההחלטות.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
תקיפה למפקדה המרכזית של חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה למפקדה המרכזית של חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה צפוי לפרסם בקרוב הודעה בעקבות התקיפה. בסקיי ניוז בערבית מדווח מפי מקורות בלבנון שנסראללה נמצא במקום בטוח. גם בסוכנות הידיעות האיראנית תסנים מדווח שנסראללה "במקום בטוח". מאוחר יותר דווחה הסוכנות שאף בכיר בחיזבאללה לא נפגע בתקיפה. גורם ביטחוני איראני אמר לרויטרס שבטהראן בודקים את מצבו של נסראללה ומקור המקורב לחיזבאללה אמר לרויטרס שנסראללה בחיים. גם בסוכנות הידיעות הצרפתית פורסם דיווח דומה מפי גורם המקורב לחיזבאללה. עדיין לא פורסמה תגובה רשמית של הארגון. ברשת אל מנאר של חיזבאללה נמסר שלפחות אדם אחד נהרג ו-50 נפצעו בתקיפה.

גורם המקורב לחיזבאללה אמר לרויטרס שגם האשם ספי א-דין, מספר שתיים בחיזבאללה ובן דודו של נסראללה, בחיים.

ראש הממשלה נתניהו בעת אישור המתקפה בביירות.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ראש הממשלה נתניהו בעת אישור המתקפה בביירות./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר שלארה"ב לא היתה כל מעורבות או ידע מוקדם לגבי התקיפה הישראלית בביירות. דוברת הפנטגון סברינה סינג אמרה בתדרוך לכתבים כי ישראל לא עדכנה מראש את ארה"ב על התקיפה בביירות והוסיפה כי שר הביטחון יואב גלנט שוחח בטלפון עם שר ההגנה לויד אוסטין כאשר התקיפה היתה בעיצומה. בכיר ישראלי אמר שישראל עדכנה את ארה"ב זמן קצר לפני התקיפה בביירות. לעומתו, שני בכירים אמריקנים אמרו לוואלה כי ישראל לא עדכנה את ארה"ב לפני התקיפה בביירות. "ארה"ב לא היתה מעורבת בתקיפה הזו ולא ידעה עליה מראש", אמרו הבכירים האמריקנים.

על פי הדיווחים התקיפה נעשתה בהיקף חימושים גדול. מדובר באחת התקיפות המאסיביות בביירות מאז 2006. היקף פטריות העשן שעולות מהמבנים ועוצמת התקיפה מעידים על מידת הנחרצות לפגיעה. בשלב זה אין אישור לכך שמזכ"ל הארגון חסן נסראללה נפגע בתקיפה. ברשת אל ערביה דווחו שהניסיון לחסל את נסראללה נכשל. ברשת אל מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, נאמר שמדובר בתקיפה "חסרת תקדים", ושישראל מבצעת "מעשי טירוף ללא גבולות".

תקיפה בדאחיה לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה למפקדה המרכזית של חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה למפקדה המרכזית של חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר הביטחון יואב גלנט צפה בתקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה מבור הפיקוד של חיל האוויר בקריה, יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. בשעה זו, שר הביטחון גלנט מקבל עדכונים שוטפים מצמרת צה"ל.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים כעת הערכת מצב עם פורום המטה הכללי לאחר התקיפה של מטה חיזבאללה, והדגיש את המוכנות הגבוהה של צה"ל בהתקפה ובהגנה בכלל הגזרות.

לאחר התקיפה, עיריית תל אביב פרסמה הוראה לפתוח את המקלטים בעיר. קב"טים במחוז חיפה קיבלו מפיקוד העורף הנחייה להיות קשובים ודרוכים. "המחוז והנפות ערוכות ומוכנות לכל אירוע מתפרץ שעלול להתרחש", נאמר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully