וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: 14 הרוגים ומאות פצועים בסדרת פיצוצים נוספת בלבנון

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 22:32

יממה אחרי פיצוץ הביפרים של פעילי חיזבאללה ברחבי לבנון וסוריה - שוב דיווחים על פיצוצים ברחבי המדינה. כלי תקשורת מקומיים מסרו כי הפיצוצים אירעו בבתים ובמכוניות בזמן הלוויות של אנשי חיזבאללה שנהרגו. על פי מקורות בלבנון מדובר במכשירי קשר של אנשי ארגון הטרור

מכשירי קשר מתפוצצים בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על פי דיווחים בלבנון, מאות פיצוצים חדשים של מכשירי קשר אלחוטיים התרחשו היום (רביעי) בדאחייה בביירות, בבקעא שבמזרח ובדרום המדינה. כלי תקשורת מקומיים מסרו כי הפיצוצים אירעו בבתים ובמכוניות והתרחשו בזמן הלוויות של אנשי חיזבאללה שנהרגו בפיצוצים אתמול. סוכנות הידיעות הלבנונית דווחה על 14 הרוגים כשמניין הנפגעים עלה למאות.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי אמר כי ארה"ב לא היתה מעורבת בפיצוצים שהתרחשו היום בלבנון. גורם ביטחוני אומר לרויטרס שמכשירי הקשר שהתפוצצו היום נרכשו לפני כחמישה חודשים, בסמוך למועד שבו נרכשו הביפרים שהתפוצצו אתמול.

בנוסף דווח כי כלי טיס רבים מגיחים כעת בשמי דרום לבנון וגם בדאחייה בביירות, יחד עם פיצוצים בכמה מערכות סולאריות. בעיראק דיווחו על פיצוץ בבסיס של המיליציות השיעיות בעיר מוסול שבצפון המדינה.

זעם ברחבי לבנון: תושבים זורקים אבנים על רכבי יוניפי"ל של האו"ם

תושבים רגמו כלי רכב של יוניפ״ל , לאחר הפיצוצים הרבים בלבנון .18 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

תיעודים מהגל השני של הפיצוצים בלבנון

פיצוצי מכשירי קשר בלבנון.18 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוצי מכשירי קשר בלבנון.18 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוצי מכשירי קשר בלבנון.18 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיצוצי מכשירי קשר בלבנון.18 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה אישר אמש בהודעה רשמית כי ביפרים שהיו בשימוש אנשיו התפוצצו. שר ההסברה הלבנוני אמר במסיבת עיתונאים כי ממשלת לבנון רואה בישראל אחראית לפיצוץ הביפרים והדגיש כי מדובר בהפרה של הריבונות הלבנונית. עוד נמסר כי מתנהלת חקירה בנושא, כשהפיצוצים גרמו למותם של כשמונה אנשים, וכן לאלפי פצועים. גם חיזבאללה, שבהודעה מוקדמת נמנע מלהטיל את האחריות על ירושלים, האשים כי ישראל עומדת מאחורי הפיצוצים. "ישראל תקבל את העונש שמגיע לה", מסר הארגון.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפוי להגיע לישראל בתחילת השבוע הבא על רקע המתיחות הגוברת בלבנון, כך אמרו שני בכירים ישראלים ואמריקנים. ביום ראשון בלילה שוחח שר ההגנה האמריקני אוסטין עם שר הביטחון גלנט והזהיר אותו מפני "ההשלכות ההרסניות" שיהיו להסלמה נוספת על ישראל, על לבנון ועל האזור כולו, כך נמסר מהפנטגון.

פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר. גל שני?/רויטרס

ברקע האירועים האחרונים בלבנון, צה"ל החל היום להעביר רכיבים ביטחוניים ואמצעי אש מרצועת עזה לגבול הצפון. לפי מקורות בפיקוד הדרום, גדודים שהיו אמורים להגיע בקרוב לפעילות מבצעית ברצועת עזה קיבלו הודעות לגבי האפשרות שיועברו לפיקוד צפון.

בישראל מעריכים כי חרף לחצים אמריקניים ייתכן וישראל תבצע פעולות נגד חיזבאללה, במסגרת שינוי מטרות המלחמה על ידי הקבינט. בצל המתיחות בגבול לבנון - יחידות מאוגדה 98 יצאו מרצועת עזה ויעברו לצפון. בתוך כך, טקס בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי שהיה אמור להיערך היום - בוטל.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully