וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון בהלם מפיצוצי הביפרים: "היה כאוס, לא הבינו מה קורה"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 13:22

בעקבות מספר הנפגעים האדיר, בתי החולים בלבנון קראו לאזרחים לתרום דם. מדינות באזור הודיעו שישלחו סיוע למדינה השרויה במשבר כלכלי עמוק. "היו פיצוצים קטנים בו זמנית בכל מקום", סיפרה כתבת BBC לשעבר. תושב הדאחייה: "מעולם לא ראיתי מישהו צועד ברחוב ואז מתפוצץ"

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

לבנון שרויה בהלם בעקבות פיצוצי מכשירי הביפרים ברחבי המדינה, שמהם נפצעו אלפי אנשים, רובם אנשי חיזבאללה.

ממשלת לבנון וחיזבאללה האשימו את ישראל, ששומרת על שתיקה. לפי דיווחים בכלי תקשורת שונים, המוסד הטמין חומר נפץ באלפי מכשירים לפני שאלו הגיעו לידי חיזבאללה בחודשים האחרונים.

בעקבות מספר הנפגעים האדיר, בתי החולים בלבנון קראו לאזרחים לתרום דם. כמה מדינות באזור הודיעו שישלחו סיוע למדינה השרויה במשבר כלכלי עמוק.

פיצוצי הביפרים התרחשו במוקדים רבים, מהדאחייה שבביירות ועד לדרום המדינה. המכשירים התפוצצו בכיסיהם של אנשי חיזבאללה בעת שהיו בקניות, בנסיעה או בבתיהם. לפחות 11 אנשי חיזבאללה נהרגו, בהם בנו של חבר פרלמנט. גם ילדה נהרגה.

קרובות משפחה של נפגעים בפיצוצי הביפרים מגיעות לאוניברסיטה האמריקנית בביירות, לבנון, 17 בספטמבר 2024. רויטרס
קרובות משפחה של נפגעים בפיצוצי הביפרים מגיעות לאוניברסיטה האמריקנית בביירות, אתמול/רויטרס

"היה כאוס ברחבי העיר כי אנשים לא הבינו ישר מה קרה", סיפרה ל-BBC קים גיטאס, סופרת ועיתונאית לשעבר ברשת ששבה מהלוויה בביירות. "תחילה חשבנו שמדובר בפיצוץ אחד גדול בדרום ביירות, ואז התברר שהיו פיצוצים קטנים בו זמנית בכל מקום".

לדבריה, אז התחלנו לראות תיעודים מתוך חנויות וסופרמרקטים של הפיצוצים הקטנים האלה נגד אנשים שעשו קניות או שילמו בקופה". "ואז במשך שעות על גבי שעות שמענו את קולות הסירנות. כוחות הביטחון ביקשו מאנשים לעזוב את הרחובות כי התנועה סתמה את העיר. זו הייתה באמת טראומה לאומית", אמרה.

עוד בוואלה

דיווח: ישראל הטמינה חומרי נפץ בביפרים של חיזבאללה לפני חודשים, ופוצצה אותם בשליחת הודעות

לכתבה המלאה
אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
תושבים מתאספים מחוץ לבית חולים בביירות, אתמול/רויטרס

תושב הדאחייה, שהזדהה רק בשם מוסא, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "מעולם לא ראיתי מישהו צועד ברחוב ואז מתפוצץ".

במקביל, מדינות באזור הזהירו מפני הסלמה נוספת והטילו את האשמה על ישראל. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שוחח עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי, והביע בפניו את תנחומיו. לפי כלי תקשורת בטורקיה, ארדואן אמר בשיחה ש"ניסיונותיה של ישראל להרחיב את העימות מעזה לרחב יהאזור הם מסוכנים". הוא הוסיף ש"המאמצים לעצור את ישראל יימשכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully