וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד צפון: "במוכנות שיא, נחושים לשנות את המציאות הבטחונית"

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 16:03

ברקע הצהרת אלוף הפיקוד, לוואלה נודע כי צה"ל החל להעביר רכיבים ביטחוניים ואמצעי אש מרצועת עזה לגבול לבנון. זאת בנוסף להעברת אוגדה 98 מהלחימה בדרום לגזרה הצפונית. בתוך כך, טקס בהשתתפות השר גלנט והרמטכ"ל הלוי שהיה אמור להיערך היום - בוטל

בוידאו: דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לאחר שיגור הטיל על ידי החות'ים ,15 בספטבמר 2024/נועם מטרי, לשכת העיתונות הממשלתית

ברקע האירועים האחרונים בלבנון, צה"ל החל היום (רביעי) להעביר רכיבים ביטחוניים ואמצעי אש מרצועת עזה לגבול הצפון. לפי מקורות בפיקוד הדרום, גדודים שהיו אמורים להגיע בקרוב לפעילות מבצעית ברצועת עזה קיבלו הודעות לגבי האפשרות שיועברו לפיקוד צפון.

בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי "כוחות צה"ל בפיקוד הצפון ממשיכים בפעולות ההתקפה וההגנה. השבוע הושלמו שני תרגילים חטיבתיים למוכנות למתאר צפוני, של כוחות חטיבה 179 וחטיבה 769. הכוחות תרגלו תרחישים המדמים תמרון בשטח אויב, תרחישי פינוי פצועים משדה הקרב תחת אש, עבודת המפקדות השונות וההגנה על הגזרה הצפונית".

מפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין אמר כי "המשימה ברורה - נחושים לשנות את המציאות הבטחונית בהקדם האפשרי. המחויבות של המפקדים והכוחות כאן מלאה - במוכנות שיא לכל משימה לה ידרשו". אמש, הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים אמש הערכת מצב בהשתתפות צמרת הצבא, שעסקה ב"מוכנות להתקפה והגנה בכלל הזירות" - כך על פי דובר צה"ל.

בישראל מעריכים כי חרף לחצים אמריקניים ייתכן וישראל תבצע פעולות נגד חיזבאללה, במסגרת שינוי מטרות המלחמה על ידי הקבינט. בצל המתיחות בגבול לבנון - יחידות מאוגדה 98 יצאו מרצועת עזה ויעברו לצפון. בתוך כך, טקס בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי שהיה אמור להיערך היום - בוטל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ,הרמטכל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט בבור בקריה ברגעי התקיפה בתימן 20 ביולי2024. דובר צה"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט/דובר צה"ל

חיזבאללה אישר בהודעה רשמית כי ביפרים שהיו בשימוש אנשיו התפוצצו במתקפה שאירעה אתמול ברחבי לבנון. שר ההסברה הלבנוני אמר במסיבת עיתונאים כי ממשלת לבנון רואה בישראל אחראית לפיצוץ הביפרים והדגיש כי מדובר בהפרה של הריבונות הלבנונית. עוד נמסר כי מתנהלת חקירה בנושא, כשהפיצוצים גרמו למותם של כשמונה אנשים, וכן לאלפי פצועים. גם חיזבאללה, שבהודעה מוקדמת נמנע מלהטיל את האחריות על ירושלים, האשים כי ישראל עומדת מאחורי הפיצוצים. "ישראל תקבל את העונש שמגיע לה", מסר הארגון.

מוקדם יותר נודע לוואלה כי שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי התנגדו ליזום שורת התקפות נגד חיזבאללה - למרות לחצי נתניהו. התנגדותם של גלנט והלוי נעוצה במספר סיבות, בעוד שרה"מ חותר לשנות את המציאות הביטחונית באזור. דיון בסוגיות דומות התקיים בראשות ראש הממשלה במוצאי שבת, בשל התפתחויות מבצעיות. מלשכת שר הביטחון ודובר צה"ל נמסר בתגובה כי "אין כל קשר בין הדברים המתוארים בכתבה למציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully