וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגיאות של חיזבאללה פותחות דלת להכות בו בעוצמה: סביר שארה"ב תבלום את המהלך

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 10:59

חלפו חודשים עד שבצה"ל החלו להעז לסכל בכירים בארגון הטרור. אירוע הביפרים מנטרל את המחבלים מבחינת היכולת להוציא אל הפועל מבצע גדול נגד ישראל, מצב היוצר הזדמנות חסרת תקדים לתקיפה רחבה ויזומה. מהן הטעויות של חיזבאללה וכמה הלחץ של הבית הלבן אפקטיבי? | פרשנות

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

המצב בו נמצא חיזבאללה הוא הזדמנות היסטורית להכות בארגון אך ניתן להעריך שארה"ב בולמת את ישראל.

הטעות הראשונה של חיזבאללה:

חלפו חודשים עד שבצה"ל החלו לחבר בין אש למודיעין ולהעז לסכל מפקדים וראשי חוליות בזרוע הצבאית של חיזבאללה בדרום לבנון. בהתחלה נעשו גישושים. בצה"ל רצו לשבור כל משוואה, אבל התחילו בקצב נמוך וכשראו כי החיבור הוא אפקטיבי - הגבירו קצב. חיזבאללה הוא ארגון לומד, ומהר מאוד כפה על אנשיו להיפטר מהמכשיר הסלולרי.

הטעות השנייה של חיזבאללה:

כדי לפקוד ולשלוט על הפעילות הצבאית של חיזבאללה, עברו הפעילים לשימוש מוגבר בזימוניות, והם מקבלים פקודות בכתב. ההחלטה להשתמש בזימוניות באופן מוגבר מהעבר חשפה אותם לגורמים שתקפו אתמול בתחכום רב בלבנון את פעילי הארגון. הם הפכו כל פעיל לנושא פצצה מתקתקת מבלי שיידע על כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024/רויטרס

הטעות השלישית תגיע ?

מי למעשה נושא בזימוניות? מפקדים וכתוצאה מכך אלפי מפקדים נפגעו בחומרה מקל ועד אנוש, והיו גם הרוגים. נקודת זמן זו חושפת במקרה הפשוט את חיזבאללה לתקופה של בין שבוע לשבועיים שהארגון מנוטרל מבחינת היכולת להוציא אל הפועל התקפה רחבה על ישראל, כפי שמאיימים אנשיו. תקופה זו הופכת להיות הזדמנות שלא תחזור עבור ישראל. חלון לתקיפה של כל המערכים האסטרטגיים של הארגון, כשהוא לא מסוגל להגיב באופן שהיה רוצה.

לכן נשאלת השאלה מדוע צה"ל לא יותר להתקפה רחבה על חיזבאללה? והתשובה לכך יכולה להיות כרוכה בלחץ אמריקאי. מאמץ של הבית הלבן למנוע מלחמה שתסבך אותם צבאית אך גם תפגע בהם במערכת הבחירות. ניתן להעריך שארצות הברית מנסה לבלום כל פעולה שכזו. כאמור, ארה"ב הציבה במזרח התיכון כוחות משימה גדולים כדי להקרין עוצמה נגד איראן וחיזבאללה, שדרשו לנקום את חיסולם של פואד שוכר ואיסמעיל הנייה. אך לאחרונה הם החלו לרדד כוחות כשראו שציר הרשע נמנע מלהגיב, והעבירו את נושאת המטוסים רוזוולט. כל זאת כי חיזבאללה ואיראן נרתעו מלתקוף את ישראל. האם פעולת נקמה של חיזבאללה ואיראן כעת יכולה להוות הרמה להנחתה? זו השאלה הכי מעניינת.

פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מאמץ של הבית הלבן למנוע מלחמה שתסבך אותם צבאית אך גם תפגע בהם במערכת הבחירות". ביידן ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נקמה רחבה של חיזבאללה יכולה להיות פתח עבור ישראל לשבור את הכלים ולצאת למתקפה רחבה נגד מערכים אסטרטגיים וקריטיים, כשארגון הטרור לא באמת מסוגל להגן על עצמו ובטח לא להוציא אל הפועל התקפה רחבה. אני מעריך שהמצב החמור שבו נמצא כיום חיזבאללה מאפשר לישראל הזדמנות תקיפה שלא תחזור על עצמה עוד עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully