וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה: "ישראל אחראית לפיצוצי הביפרים ותקבל את העונש שמגיע לה"

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 22:48

כ-4,000 נפגעו באירוע - שייחס גם שר ההסברה הלבנוני לישראל - בהם 400 במצב קשה מאוד. 11 בני אדם נהרגו. בכיר בחיזבאללה: נסראללה לא נפצע בפיצוצים. שלשום הזהיר מזכיר ההגנה האמריקני אוסטין את גלנט מפני "השלכות הרסניות" שעלולות להיות להסלמה נוספת בישראל והאזור

תקיפת צהל בלבנון/מערכת וואלה

חיזבאללה אישר היום (שלישי) בהודעה רשמית כי ביפרים שהיו בשימוש אנשיו התפוצצו. שר ההסברה הלבנוני אמר במסיבת עיתונאים כי ממשלת לבנון רואה בישראל אחראית לפיצוץ הביפרים והדגיש כי מדובר בהפרה של הריבונות הלבנונית. עוד נמסר כי מתנהלת חקירה בנושא, כשהפיצוצים גרמו למותם של כשמונה אנשים, וכן לאלפי פצועים. גם חיזבאללה, שבהודעה מוקדמת נמנע מלהטיל את האחריות על ירושלים, האשים כי ישראל עומדת מאחורי הפיצוצים. "ישראל תקבל את העונש שמגיע לה", מסר הארגון.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפוי להגיע לישראל בתחילת השבוע הבא על רקע המתיחות הגוברת בלבנון, כך אמרו שני בכירים ישראלים ואמריקנים. ביום ראשון בלילה שוחח שר ההגנה האמריקני אוסטין עם שר הביטחון גלנט והזהיר אותו מפני "ההשלכות ההרסניות" שיהיו להסלמה נוספת על ישראל, על לבנון ועל האזור כולו, כך נמסר מהפנטגון.

משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי פיצוץ מכשירי הקשר הוביל ל-11 הרוגים ויותר מ-4,000 פצועים שנפצעו ברחבי לבנון ואף בדמשק. ביו הפצועים, כ-400 במצב קשה מאוד. לפי משרד הבריאות הלבנוני, רוב הפציעות הן בידיים או בפנים.

פצוע מתקיפת צהל בבדאחיה, לבנון 17 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לא האשימו את ישראל באופן ישיר. פצוע מפיצוץ מכשיר הקשר בדאחיה, לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח שגם בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקרית, אולם בארגון טענו כי מזכ"ל הארגון נסראללה אינו בין הנפגעים. לעומת זאת, שגריר איראן בלבנון כן נפגע מאחד הפיצוצים, באורח קל מאוד - כך לפי דיווחים באיראן. במקביל, דווח שבין ההרוגים גם בנו של חבר פרלמנט לבנוני מטעם חיזבאללה, וכן ילדה.

פיצוצים רבים התרחשו ברובע הדאחיה בביירות - מעוז הארגון השיעי, בבקעת הלבנון ובדרום המדינה. ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח שחיזבאללה הורה ללוחמיו לנטוש את מכשירי הקשר בעקבות הפיצוצים, משרד הבריאות בלבנון קרא גם לאזרחים להיפטר מביפרים כמו אלו שהתפוצצו.

הודעה הרשמית והמלאה של חיזבאללה בנושא:

"בסביבות השעה 03:30 אחר הצהריים ביום שלישי, 17 בספטמבר 2024, התפוצצו עד כה מספר מכשירי קליטת הודעות הידועים בשם 'Pager' שאותרו על ידי מספר עובדים ביחידות ובמוסדות שונים של חיזבאללה הסיבות ילדה ושני אחים נהרגו, ומספר רב נפצע. ‏

הגורמים המוסמכים בחיזבאללה עורכים בימים אלה חקירה ביטחונית וטכנית נרחבת לבירור הסיבות שהובילו לפיצוצים בו-זמניים אלו, ושירותי הרפואה והבריאות מטפלים גם בפצועים במספר בתי חולים באזורי לבנון השונים.

אנו מבקשים מאלוהים הכול יכול רחמים על חללינו הצדיקים בדרך לירושלים, ומתפללים להחלמה מהירה לפצועים ולפצועים, וקוראים לעמנו היקרים להיזהר מהשמועות ומהמידע השקרי והמטעה שמפיצים חלק מהגורמים באופן המשרת את הלוחמה הפסיכולוגית לטובת האויב הציוני, מה גם שהדבר מלווה בהצהרות המאיימים והמאיימים של האויב הציוני ובמה שהוא מכנה שינוי המצב בצפון. ‏

אנו מאשרים כי ההתנגדות בכל הרמות ויחידותיה השונות נמצאת במוכנות הגבוהה ביותר להגן על לבנון ואנשיה האיתנים".

אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
המצב בגבול הצפוני יסלים? אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו/רויטרס

הדגם של הביפרים שהתפוצצו בלבנון הוא החדיש ביותר שהגיע לחיזבאללה - כך אמרו שלושה מקורות ביטחוניים לרויטרס. לפי דיווח בוול-סטריס ג'ורנל, הביפרים חולקו לפעילי חיזבאללה בימים האחרונים, והפיצוץ נגרם בידי תוכנה זדונית. בכיר בחיזבאללה אמר לרויטרס כי זו פריצת האבטחה החמורה ביותר שידע הארגון במהלך העימות הנוכחי.

תיעודים חדשים שנחשפו בשעות האחרונות ומציגים את רגעי פיצוץ מכשירי הקשר בלבנון, מציפים את האינטרנט. בתיעודים השונים ניתן לראות כי האירוע התרחש ללא התראה מוקדמת ובו זמנית במספר מקומות. בתיעוד אחד נראה אדם עומד בתור בקופה בסופר כשמכשיר הביפר מתפוצץ בכיסו, הוא נופל ונפצע.

צפו בתיעוד: פיצוץ מכשירי קשר של פעילי חיזבאללה

פיצוץ מכשירי קשר של חיזבאללה/מעריב

השאלה המרכזית המרחפת מעל האירוע היא כיצד ניתן לגרום למכשירי קשר להתפוצץ בבת אחת ובמספר מוקדים שונים. מקורות בעולם הסייבר מצביעים על אפשרות של מתקפת סייבר מתוחכמת שהצליחה לחדור למערכות ההפעלה של מכשירי הקשר ולגרום לקצר או עומס יתר בסוללות הליתיום, מה שהוביל להתפוצצותן. אפשרות נוספת היא ניצול של פגיעות בקושחה (firmware) של המכשירים, שמאפשרת לגורם חיצוני להשתלט עליהם מרחוק ולגרום להם לפעול בצורה לא תקינה עד כדי התפוצצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully