וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתקפה המסיבית בלבנון: דריכות גבוהה בצפון

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 20:24

גופי הביטחון וכיתות הכוננות נערכים לקראת עימות מול חיזבאללה על רקע המתקפה הרחבה בלבנון היום. למרות שפיקוד העורף לא הוציא התרעה מיוחדת ליישובי הגבול, אבל ביישובים שבקו העימות לוקחים לא מסתכנים וקוראים לתושבים להישאר בסמוך למרחבים המוגנים

בוידאו: זירת תקיפת מכשירי קשר בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

נהם מטוסי קרב נשמע באוויר היום (שלישי) סמוך לגבול לבנון. לאחר האירוע החריג בלבנון בו אמצעי תקשורת של חיזבאללה התפוצצו בלבנון, ובו מניין הנפגעים מגיע לכ-1,200, הדריכות לקראת עימות בגבול הצפוני עולה.

בכיתות הכוננות וביחידות צה"ל המוצבות לאורך הגבול הצפוני הוגברה הכוננות. תושבים מספרים כי אנשי מילואים קיבלו צווי 8. הרשויות בחיפה והמחוז קיבלו הודעה מפיקוד העורף, בהבטחה שיעודכנו בכל התפתחות לאור האירועים האחרונים.

במרכז העירוני לניהול משברים (מנ"מ) בחיפה הסתיימה לפני זמן קצר הערכת מצב בראשות מנכ"ל העירייה גדי מרגלית, הנהלת העירייה, קציני פיקוד העורף, משטרה, כב"ה ומד"א. נכון לעכשיו, נמשכת שיגרת החירום בעיר, ואין שינוי במדיניות ההתגוננות.

"העירייה תמשיך לתגבר את המוקד העירוני 106 ותאייש את המנ"מ והחבלים ככל שיידרש. המנ"מ העירוני ימשיך בהערכות המצב וייעדכן את הציבור במידת הצורך".

גם מעיריית עכו נמסר - "אנו עוקבים בדריכות אחר האירועים האחרונים בלבנון ונמצאים בקשר רצוף עם גורמי הביטחון. אנו מבקשים לחדד שנכון לעכשיו אין הנחיות מיוחדות של פיקוד העורף. במידת הצורך נשוב ונעדכן".

חבר כיתת כוננות בקיבוץ יראון. דוד כהן, פלאש 90
חבר כיתת כוננות בקיבוץ יראון/פלאש 90, דוד כהן

בפורום ראשי רשויות קו העימות עדיין לא התקבלו הנחיות מיוחדות, אבל ראש המועצה המקומית שלומי לקח על עצמו למזער סיכונים. בהודעה שפרסם לפני שעה קלה לתושבים שנמצאים בישוב המפונה, ביקש "להיות בקרבת הילדים ובקרבת מרחבים מוגנים בשל המצב הבטחוני המיוחד שאנו מצויים בו כעת, ומתוך זהירות והחמרה". הוא הזהיר, "כל תרחיש מעבר לישובים המפונים יכול להיות ולהתקיים" והבטיח כי "בהמשך נקבל מידע נוסף ומדויק על מנת לקבל החלטות נכונות להיום ואולי גם למחר". עוד מסר כי "המועצה יחד עם כיתת הכוננות בהערכות ספיגה וכוננות מלאה", וביקש מהתושבים להישאר ערניים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גבי נעמן וכיתת הכוננות הישובית. מועצה מקומית שלומי, אתר רשמי
גבי נעמן וכיתת הכוננות הישובית/אתר רשמי, מועצה מקומית שלומי

שר הבריאות אוריאל בוסו סייר היום בצפת, כרמיאל, דיר אל אסד ועכו, כדי לדון עם ראשי העיריות על מוכנות מערכות הבריאות בעיר לאירועי חירום, לרבות תרחיש העלטה. במסגרת פגישותיו, קיבל השר סקירה על ההיערכות להתרחבות הלחימה בגבול הצפון, והאתגרים שבטיפול בחולים מונשמים ובעלי צרכים מיוחדים במקרי חירום.

ביקור שר הבריאות אוריאל בוסו בגבול הצפון. ללא, אתר רשמי
ביקור שר הבריאות אוריאל בוסו בגבול הצפון/אתר רשמי, ללא
בוידאו: זירת תקיפת מכשירי קשר בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

מקורות לבנוניים דיווחו היום לסקיי ניוז בערבית כי ישראל פרצה לאמצעי תקשורת של חיזבאללה ופוצצה אותם. לפי דיווחים שונים, מניין הנפגעים מגיע לכ-1,200 בני אדם שנפצעו ברחבי לבנון ואף בדמשק. בין הנפגעים גם שגריר איראן בלבנון. לפי דיווחים באיראן, הוא נפצע באורח קל מאוד.

במקביל, לפני זמן קצר בלבנון דיווחו על תקיפות כלי רכב בעומק המדינה. התקיפות המדווחות הן בצפון בקעת הלבנון, הרחק מהגבול עם ישראל.

פיצוצים רבים התרחשו ברובע הדאחיה בביירות - מעוז הארגון השיעי, בבקעת הלבנון ובדרום המדינה. ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח שחיזבאללה הורה ללוחמיו לנטוש את מכשירי הקשר בעקבות הפיצוצים, משרד הבריאות בלבנון קרא גם לאזרחים להיפטר מביפרים כמו אלו שהתפוצצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully