וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשירי הביפר של פעילי חיזבאללה התפוצצו - אלפי נפגעים בלבנון

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 18:40

כ-2,800 פעילי חיזבאללה מביירות ועד לבקעה בדרום לבנון נפצעו כתוצאה מהפיצוצים, בהם גם בכירים בארגון. מקורות לבנוניים: ישראל פרצה לאמצעי תקשורת של חיזבאללה ופוצצה מאות מכשירי ביפר חדישים. לפחות שמונה נהרגו בתקרית, בהם ילדה

תקיפת צהל בלבנון/מערכת וואלה

מקורות לבנוניים דיווחו היום (שלישי) לסקיי ניוז בערבית כי ישראל פרצה לאמצעי תקשורת של חיזבאללה ופוצצה אותם. לפי דיווחים של משרד הבריאות הלבנוני, מניין הנפגעים מגיע לכ-2,800 בני אדם שנפצעו ברחבי לבנון ואף בדמשק, ביניהם כ-200 באורח קשה - ושמונה לפחות נהרגו. רוב הנפגעים נפצעו בידיים או בפנים.

חיזבאללה, שאישר בהודעה רשמית כי ביפרים שהיו בשימוש אנשיו התפוצצו, לא האשים את ישראל ישירות בפיצוצי מכשירי הקשר, והודיע שהוא פתח בחקירה. עם זאת, שר ההסברה הלבנוני אמר במסיבת עיתונאים כי ממשלת לבנון רואה בישראל אחראית לפיצוץ הביפרים והדגיש כי מדובר בהפרה של הריבונות הלבנונית.

הערוץ הסעודי אל-חדת' מדווח שגם בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקרית. בין הנפגעים גם שגריר איראן בלבנון. לפי דיווחים באיראן, הוא נפצע באורח קל מאוד. במקביל, דווח גם שבנו של חבר פרלמנט לבנוני מטעם חיזבאללה נהרג כתוצאה מפיצוץ אחד הביפרים. לפי הודעת הארגון, בין ההרוגים גם ילדה.

במקביל, לפני זמן קצר בלבנון דיווחו על תקיפות כלי רכב בעומק המדינה. התקיפות המדווחות הן בצפון בקעת הלבנון, הרחק מהגבול עם ישראל.

פיצוצים רבים התרחשו ברובע הדאחיה בביירות - מעוז הארגון השיעי, בבקעת הלבנון ובדרום המדינה. ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח שחיזבאללה הורה ללוחמיו לנטוש את מכשירי הקשר בעקבות הפיצוצים, משרד הבריאות בלבנון קרא גם לאזרחים להיפטר מביפרים כמו אלו שהתפוצצו.

הדגם של הביפרים שהתפוצצו בלבנון הוא החדיש ביותר שהגיע לחיזבאללה - כך אמרו שלושה מקורות ביטחוניים לרויטרס. לפי דיווח בוול-סטריס ג'ורנל, הביפרים חולקו לפעילי חיזבאללה בימים האחרונים, והפיצוץ נגרם בידי תוכנה זדונית. בכיר בחיזבאללה אמר לרויטרס כי זו פריצת האבטחה החמורה ביותר שידע הארגון במהלך העימות הנוכחי.

תיעוד הפיצוץ

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א
מכשיר קשר השימש בתקיפת דאחיה,בלבנון,  17 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הביפרים שהשתמשו בהם אנשי חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכשיר קשר השימש בתקיפת דאחיה,בלבנון,  17 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכשירי הקשר אחרי ההתפוצצות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יועצו של ראש הממשלה, טופז לוק, צייץ ומחק תוך כמה דקות הערה שיכולה להתפרש כלקיחת אחריות ישראלית לפיצוצים בלבנון. לוק הוא אחד היועצים המקורבים ביותר לנתניהו, הוא שימש כדובר ראש הממשלה עד לפני מספר חודשים אז עבר לשמש יועץ בליכוד.

בעקבות זאת, לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה כי טופז לוק "אינו משמש כדובר ראש הממשלה כבר מספר חודשים, ואינו נמצא במעגל ההתייעצויות הקרוב". בניגוד להודעת לשכת ראש הממשלה, לוק הוא כן חלק ממעגל ההתייעציות הקרוב רק לא נושא תפקיד רשמי.

ברקע האירועים, דוברות הליכוד הודיעה לשרים על עוצר ריאיונות.

ציוץ טופז לוק,  17 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ציוץ טופז לוק, 17 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת תקיפת מכשירי הקשר בבדאחיה ,לבנון , 17 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת תקיפת מכשירי הקשר בבדאחיה ,לבנון , 17 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תיעוד הפיצוץ

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפוי להגיע לישראל בתחילת השבוע הבא על רקע המתיחות הגוברת בלבנון, כך אמרו שני בכירים ישראלים ואמריקנים. ביום ראשון בלילה שוחח שר ההגנה האמריקני אוסטין עם שר הביטחון גלנט והזהיר אותו מפני "ההשלכות ההרסניות" שיהיו להסלמה נוספת על ישראל, על לבנון ועל האזור כולו, כך נמסר מהפנטגון.

לשכת ראש הממשלה מסרה הלילה כי הקבינט עדכן את מטרות המלחמה, והגדיר יעד נוסף: החזרת תושבי הצפון לבתיהם. בהודעה מטעם המשרד נמסר כי "הקבינט המדיני-ביטחוני עדכן הערב את מטרות המלחמה, כך שיכללו את הסעיף הבא: השבת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה. ישראל תמשיך לפעול בפועל למימוש מטרה זו".

ההחלטה מגיעה לאחר שדווח כי שליחו של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, שביקר אתמול בישראל, הזהיר את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, מפני יציאה למלחמה יזומה נגד לבנון ומהשלכות של מהלך כזה - כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

ראש הממשלה אמר להוכשטיין כי לא ניתן יהיה להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם ללא שינוי יסודי במצב הביטחוני בצפון, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. "ישראל מעריכה ומכבדת את תמיכת ארה"ב, אך בסופו של דבר תעשה את מה שדרוש כדי לשמור על ביטחונה ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה", אמר נתניהו.

כל זאת, בממשיך לדיווחים על פיטוריו המסתמנים של שר הביטחון. מקורות בסביבת נתניהו העריכו היום שהפיטורים של גלנט והשלמת המגעים לצירופו של גדעון סער לממשלה יידחו לעת עתה בשל התפתחויות ביטחוניות. אחד ממקורביו של נתניהו אמר: "אנחנו באירוע ביטחוני לא פשוט ולא פשוט להחליף בעיצומו שר ביטחון". שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכות מצב עם בכירים במערכת הביטחון לגבי הזירות השונות וההתפתחויות האזוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully