וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדילמה של חיזבאללה ואיראן: מלחמה, תגובה מוגבלת או דשדוש

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 19:58

הפעולה המתוחכמת במעוז המאובטח ביותר בלבנון תאתגר מאוד את נסראללה והאיראנים. לאחר שבצמרת ארגון הטרור השיעי יבינו את היקף הנזק שנגרם, יחליטו על דרכי הפעולה: תגובה מתוחכמת, התקפה רחבה - או שבירת כל הכלים. יש שחקנית עיקרית אחת במזה"ת שיכולה למנוע הסלמה

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

לאחר הפיצוץ המסיבי של מכשירי הקשר שגרם לאלפי פצועים בקרב פעילי חיזבאללה, סביר כי צמרת ארגון הטרור השיעי עסוקה כעת (שלישי) בכמה מאמצים עיקריים: הבנת היקף הנזק, חומרת הנפגעים, שמות בעלי התפקידים שנפצעו ונהרגו ומידת החדירה המודיעינית.

ניתן להעריך שבכפוף למספר ההרוגים, פצועים ושמות הבכירים המעורבים, יעברו בארגון השיעי למצב חירום. רק לאחר שיקיימו הערכת מצב וסדרת התייעצויות עם משטר האייתולות בטהראן - יחליטו על דרכי הפעולה.

הפעולה שבמעוז המאובטח ביותר בלבנון - רובע הדאחייה בביירות - תאתגר מאוד את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ואת האיראנים. בשלב זה, קיים מתח בין המנהיג העליון הקיצוני והנשיא האיראני שמעוניין בהשקעות כלכליות ולא במלחמות. ניתן להעריך כי ראשי חיזבאללה ינסו להגיב בצורה מתוחכמת, שיכולה להוביל לכך שהתגובה תתארך על ציר הזמן - ואולי אף ולא תתרחש.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מצביע בבחירות לנשיאות, 28 ביוני 2024. רויטרס
קיים מתח בין המנהיג העליון הקיצוני והנשיא האיראני. עלי חמינאי/רויטרס
חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה. ShutterStock
יחליט "להשתגע"? מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/ShutterStock

האפשרות השנייה: נסראללה יחליט שהאגו והיוקרה של ארגון הטרור בהנהגתו נפגעו. באופציה זו, מזכ"ל חיזבאללה יהיה חייב להגיב בכל מחיר - ויחליט לבצע התקפה רחבה של רקטות וטילים כדי להרוג היקף גדול וחריג של חיילים, אך במועד שנוח לו ולא בחיפזון.

האפשרות השלישית היא הנפיצה ביותר, אך תלויה בהכרח בהיקף ההרוגים והפצועים בלב רובע הדאחייה. באופציה הזאת נסראללה יחליט "להשתגע" ולהגיב בצורה נרחבת ולעומק השטח הישראלי, בנקודות רבות ולעבר מטרות צבאיות.

אנשי צבא ואמבולנס לאחר פציעת פעילי חזבאללה מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
בדרך להתקפה רחבה? אנשי צבא מחוץ לבית חולים לבנוני לאחר פיצוץ מכשירי הקשר/רויטרס
פצוע מאירוע תקיפת מכשירי הקשר בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התגובה תלויה בהיקף הנזק שנגרם לחיזבאללה. פצוע מפיצוץ מכשיר הקשר בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ניתן להעריך כי מה שמנע עד כה תגובות רחבות מצד איראן, בנוסף להתקפה באפריל השנה, היא הקרנת כוח הצבאי של צבא ארצות הברית במזרח התיכון. יש לציין כי סגן מפקד סנטקום נמצא בשעות האחרונות בישראל כאורחו של סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם וראש אגף התכנון האלוף אייל הראל. הצדדים דנו בהמשך התיאום והידוק שיתוף הפעולה בין הצבאות ברקע האיומים על ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully