וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכות וטו על המהפכה המשפטית: פרטים חדשים מההסכם הצפוי בין נתניהו לסער

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 9:03

לפי גורמים המעורים בפרטי ההסכם, נתניהו צפוי לכלול סעיף שקובע כי לא יקודמו מהלכי חקיקה בנושא המשפטי ללא הסכמת כל מרכיבי הקואליציה. הסעיף יעניק לסער, שהיה ממובילי את ההתנגדות למהפכה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, זכות וטו על כל חקיקה עתידית בנושא

סער: "לא ניכנס לממשלת נתניהו"/צילום: ניב אהרונסון

במסגרת ההסכם המתגבש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הימין הממלכתי גדעון סער, האחרון צפוי לקבל זכות וטו על נושאים הקשורים למהפכה המשפטית. לפי גורמים המעורים בפרטי ההסכם, הוא צפוי לכלול סעיף שקובע כי לא יקודמו מהלכי חקיקה בנושא המשפטי ללא הסכמת כל מרכיבי הקואליציה - מה שיעניק לסער, שהיה ממובילי את ההתנגדות למהפכה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, זכות וטו על כל חקיקה עתידית בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, גדעון סער. פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר המחנה הממלכתי גדעון סער/עיבוד תמונה, פלאש 90

המגעים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, על הצטרפותו לממשלה התחדשו באחרונה - כך פורסם לראשונה בוואלה. לפי שניים מהמקורות, נתניהו וסער אף נפגשו ישירות בשבועיים האחרונים ודנו באפשרות שיצטרף לממשלה.

הסבב הקודם של המגעים הלא רשמיים - והמוכחשים - בין נתניהו וסער התקיים בסוף יולי, עם שובו של ראש הממשלה מביקורו בארה"ב. סער שב והכחיש כי הוא מנהל משא ומתן עם נתניהו אך בראיונות לא פסל את האפשרות לשיתוף פעולה וגם לא יצא נגד האפשרות שראש הממשלה ידיח את שר הביטחון בעיצומה של המלחמה.

הפגנה מול ביתו של גדעון סער, 16 בספטמבר 2024. ניב אהרונסון
"ערכים לפני פוליטיקה". הפגנה מול ביתו של גדעון סער/ניב אהרונסון

על רקע הצטרפותו הצפויה לממשלה, התקיימו אמש הפגנות מטעם מטה משפחות החטופים מול ביתו של גדעון סער. "כל מי שיבחר להמשיך ולכהן או להצטרף לממשלת הפקרת החטופים, יהיה שותף לדראון עולם על חלקו בהפקרה הגדולה בתולדות המדינה", נמסר מטעם מטה משפחות החטופים. "הצטרפות גדעון סער לממשלה היא חיזוק הקו המנוגד לכל הערכים היהודיים והאנושיים, זהו קו אנטי ממלכתי שבמרכזו הפקרת החטופים ופגיעה אנושה בערכי היסוד שלא משאירים אף אחד מאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully