וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: נתניהו וסער נפגשו בשבועיים האחרונים ודנו באפשרות שיצטרף לממשלה

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 19:13

לפי מקורות במערכת הפוליטית, המגעים בין רה"מ ויו"ר הימין הממלכתי התחדשו באחרונה והשניים אף נועדו כדי לדון בצירופו לממשלה. המקורות הוסיפו שסער עדיין דורש לקבל את תיק הביטחון ובליכוד מנסים להציע תיקים אחרים. בלשכת רה"מ הכחישו, מטעמו של סער נמסר: "אין כל חדש"

גדעון סער מודיע על פרישתו מהממשלה/ניב אהרונסון

המגעים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, על הצטרפותו לממשלה התחדשו באחרונה - כך אמרו לוואלה מקורות במערכת הפוליטית. לפי שניים מהמקורות, נתניהו וסער אף נפגשו ישירות בשבועיים האחרונים ודנו באפשרות שיצטרף לממשלה. בלשכת נתניהו הכחישו את הפרטים, מטעמו של סער נמסר: "אין כל חדש בנושא".

נתניהו וסער מנהלים באמצעות שליחיהם טנגו פוליטי בחודשים האחרונים, כשבמוקד הצעה למנות את סער לשר ולהעניק שריונים לחברי מפלגתו בבחירות הבאות בליכוד. לפי המקורות, סער עדיין דורש לקבל את תיק הביטחון כתנאי להצטרפותו לממשלה, אך עד עתה, נתניהו וסביבתו הקרובה לא מעוניינים למנות אותו לתפקיד ומנסים להציע לו משרדים אחרים במקום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, גדעון סער. פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, גדעון סער/עיבוד תמונה, פלאש 90

הסבב הקודם של המגעים הלא רשמיים - והמוכחשים - בין נתניהו וסער התקיים בסוף יולי, עם שובו של ראש הממשלה מביקורו בארה"ב. סער שב והכחיש כי הוא מנהל משא ומתן עם נתניהו אך בראיונות לא פסל את האפשרות לשיתוף פעולה וגם לא יצא נגד האפשרות שראש הממשלה ידיח את שר הביטחון בעיצומה של המלחמה.

עם זאת, המגעים הופסקו עקב ההתנגדות במשפחת נתניהו למינויו של סער לתיק הביטחון וסירובו של סער להתמנות לתיק החוץ או המשפטים כדי ששר נאמן יותר מהליכוד ימונה לתיק הביטחון במסגרת סבב תיקים נרחב יותר. בשבועות האחרונים, כך לפי המקורות הפוליטיים, המגעים התחדשו, ואף כללו פגישות ישירות בין השניים - אך אבן הנגף נותר תיק הביטחון.

המגעים עם סער מתקיימים במקביל לתוכניות של נתניהו להדיח את גלנט מתיק הביטחון. כפי שנחשף בוואלה, נתניהו תכנן לחזור מהביקור בארה"ב בסוף יולי ולפטר את גלנט, אך בשל האירועים הביטחוניים והחיסולים בביירות ובטהראן, התוכניות נדחו עד לסיום סבב המהלומות וההסלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully