וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חילוץ גופות ששת החטופים: בדרך לגל מחאה

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 18:05

לאחר ההודעה בדבר איתור גופות החטופים ברצועת עזה הלילה, במגזר האזרחי מתכוננים למחאה נרחבת. עיריות תל אביב והרצליה הודיעו שישבתו מחר. רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, כתב: "הקונספציה שלפיה לחץ צבאי מחזיר חטופים חיים קרסה"

קויק: צה"ל חילץ גופות של 6 חטופים שנרצחו בשבי/באדיבות המשפחה

לאחר שפורסם אמש כי צה"ל חילץ שש גופות חטופים מרצועת עזה, ותרם פורסמה זהותם, ממטה משפחות החטופים נמסרה ההודעה: "נתניהו הפקיר את החטופים. זו כעת עובדה. החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה. נגמרה ההפקרה". חילוץ גופות החטופים מגיע כיומיים אחרי ההחלטה שהתקבלה בקבינט המדיני-ביטחוני שצה"ל יישאר בציר פילדלפי, אפילו במחיר עסקה.

ואכן, הבוקר נפתח עם שורת מחאות ברחבי הארץ שצפויות להמשך בכמה מוקדים לאורך היום. המחאה המרכזית, תחת הכותרת "אם כל הזעקות", תתקיים הערב ב-19:00 סמוך לשער בגין של בסיס הקרייה בתל אביב. ראשי רשויות, עובדי ציבור, צווותים רפואיים, בתי עסק, בתי ספר ועוד שורה ארוכה של גורמים הודיעו על כוונתם להשתתף בפעילות מחאה.

מטה משפחות החטופים קרא לשרת התחבורה מירי רגב לתגבר לאורך היום את רכבת ישראל וקווי האוטובוסים ברחבי הארץ על מנת להקל על כלל הציבור להגיע להפגנה. "זה גם הזמן להזכיר לציבור שמירי רגב הינה אחת משמונת שרי הקבינט המדיני-בטחוני שהצביעו ביום חמישי האחרון בעד הפקרת החטופים", כתבו בהודעתם.

כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, עיבוד תמונה
החטופים שגופותיהם חולצו מהרצועה/עיבוד תמונה, ללא

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הודיע כי העירייה תשבות מחר, כאשר עובדים ותלמידי תיכונים בעיר ייצאו לעמוד עם מטה משפחות החטופים. קוניק קרא לראשי ערים נוספים להצטרף בהשבתת העיריות במחאה: "יש להחזיר את החטופים מיידית. הקונספציה שלפיה לחץ צבאי מחזיר חטופים חיים קרסה, ואין מקום לעוד הסברים".

ראש המועצה האזורית גזר, רותם ידלין, הצטרפה לקוניק והודיעה על שביתה במועצה. "לא תהיה קבלת קהל ועשרות עובדים ייצאו למטה החטופים להביע הזדהות עם הסבל של המשפחות" כתבה.
"המחיר של אי השבת החטופים גבוה מידי עבורנו כאומה. זה אובדן ערכים מוחלט. זו לא המדינה שגדלנו בה ובה אנו מגדלים את ילדינו. אין לנו זכות שלא לחנך לערכים ולא לעמוד איתן על חיי אדם וערכם". ידלין קראה גם היא לראשי מועצות נוספים לשבות מחר.

ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע על הצטרפותו לשביתה: "עדן, כרמל, הרש, אורי, אלמוג ואלכס היו צריכים להיות עכשיו בבית. בחיים. ‏ממשלת ישראל הפקירה אותם, אבל מדינת ישראל היא אנחנו.
‏לאות הזדהות עם החטופים ומשפחותיהם, עיריית תל אביב-יפו מצטרפת לשביתה. מחר, החל משעות הבוקר ועד לצהריים לא תהיה קבלת קהל ונאפשר לכל העובדות והעובדים לצאת ולתמוך במאבק המשפחות. צאו לרחובות".

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, וראש העיר של הוד השרון, אמיר כוכבי, הודיעו גם כי מהשעה 15:00 היום יסיימו את עבודת העיריות, על מנת לאפשר לעובדים להצטרף להפגנות. המועצה האזורית דרום השרון תשבית מחר את קבלת הקהל ותוציא הסעות לעובדיה לכיכר החטופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אוניברסיטת רייכמן הודיעה כי תשבית את הלימודים במשך 24 שעות מחר במחאה על מדיניות הממשלה לגבי החזרת החטופים.

מערך הבריאות במטה משפחות החטופים קרא לכלל צוותי הבריאות בישראל להצטרף הערב לקריאת המשפחות ולהגיע להפגנה נגד הפקרת החטופים "לא רק כאזרחים, אלא כמי שאמונים על הצלת חיים", כתבו.

פרופ' חגי לוין, ראש מערך הבריאות במטה משפחות החטופים והנעדרים, אמר: "כאנשי בריאות אשר נשבעו לעשות הכל כדי להציל חיים, איננו יכולים להישאר אדישים. החטופים ומשפחותיהם זקוקים לעזרתנו עכשיו. ההתייצבות היא דרך להביע את מחויבותנו לחיים ולכבוד האדם, ולהפוך את מחויבותנו למעשים בשטח."

צוות המרכז הרפואי שיבא התכנס היום להרכנת ראש והשתתפות בצערן של משפחות החטופים האבלות. גם בבית החולים איכילוב קיימו הצוותים דקת דומייה לזכר הנרצחים ולמען שחרורם של כלל החטופים.

דקת דומיה בבית החולים איכילוב לזכר החטופים שנהרגו, 1 בספטמבר. דוברות איכילוב, אתר רשמי
צוותי הבריאות באיכילוב, היום/אתר רשמי, דוברות איכילוב

מקיבוץ בארי נמסרה היום (ראשון) הודעה בהמשך לפרסום חילוץ גופות החטופים מרצועת עזה, בניהם גופתה של כרמל גת, שנחטפה מבית הוריה בקיבוץ ב-7 באוקטובר.

"כרמל גת, יחד עם חמשת החטופים שגופותיהם הוחזרו לישראל, היו יכולים והיו צריכים לחזור הביתה בחיים. לולא הקריבו הממשלה והעומד בראשה את החטופים, לולא היו מתעלמים מזעקות השבר של מדינה שלמה, כלל החטופים היו יכולים להיות היום בבית, מחובקים על ידי משפחותיהם, לא נטמנים באדמה בעוד לוויה, לאחר שהופקרו לגורלם במשך כמעט שנה של סבל".

"כל יום שעובר הורג את החברים שלנו, את המשפחות שלנו", נמסר מהנהלת הקיבוץ. "חייבים לעשות הכל כדי שכל החטופים יחזרו בהקדם, בעסקה. אין דבר חשוב יותר מזה, חייב להיות גבול להפקרה".

נחטפה ב-7 באוקטובר. כרמל גת. באדיבות המשפחה
"עזרה לשאר החטופים לשמור על שפיות". כרמל גת/באדיבות המשפחה

כרמל גת נחטפה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר. אמה כנרת נרצחה במתקפה, ואביה אשל ניצל בנס מתופת המחבלים. במקביל, ניסו מחבלים לחטוף את אחיה אלון עם אשתו ירדן ובתם גפן. אלון הצליח להימלט כשבתו בידיו, וירדן נחטפה ושוחררה לאחר 54 ימים בשבי.

"כרמל היתה סטודנטית לתואר שני בריפוי בעיסוק, והייתה אמורה להתחיל את השנה השנייה של התואר באוניברסיטה העברית", נכתב בהודעת הקיבוץ. "פחות משבוע לפני השבת השחורה, חזרה כרמל מטיול של חודשיים בהודו, שהייתה לה בית שני. חטופים וחטופות שהוחזקו איתה בשבי מספרים שהיא נהגה ליזום תרגילי יוגה ומדיטציה ובזכותה הצליחו לשמור על צל של שפיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully