וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל איתר גופות ברצועת עזה: "הכוחות פועלים לזהות אותן"

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 1:56

דובר צה"ל פרסם הודעה קצרה ודרמטית, ובה עדכן כי מספר גופות אותרו במהלך הלחימה. "הכוחות עדיין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות שיימשך כמה שעות. הימנעו מהפצת שמועות". מטה משפחות החטופים תקפו את נתניהו: "ממחר המדינה תרעד. קוראים לציבור להיערך"

משפחות החטופים זועקות ליקיריהן מגבול עזה- פרצו את גדר הקיבוץ ורצו לכיוון עזה/מטה משפחות החטופים, משה תייר, אדר איל

צה"ל איתר מספר גופות במהלך הלחימה ברצועת עזה - כך הותר הערב (שבת) לפרסום. בהודעה קצרה ודרמטית, נמסר מדובר צה"ל כי בשלב זה הכוחות עדין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות, שיימשך לדבריהם מספר שעות. מדובר צה"ל נמסר: "אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות".

על אף שלא נאמר על ידי צה"ל שאכן מדובר בגופות חטופים, פרסמו מטה משפחות החטופים הודעה ובה תקפו את ראש הממשלה: "נתניהו הפקיר את החטופים. זו כעת עובדה. החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה. נגמרה ההפקרה".

כוחות אוגדה 98 בדרום רצועת עזה

30 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס בשיחה עם כתבים למציאת הגופות בעזה וציין כי ישראל עדיין עובדת על זיהוי הגופות. "הגיע הזמן שהמלחמה הזו תסתיים", אמר ביידן. הנשיא האמריקני ציין כי הוא עדיין אופטימי לגבי הסיכוי להגיע להסכם לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה. "אני חושב שאפשר לסגור עסקה. כל הצדדים אמרו שהם מסכימים על העקרונות".

ביום שלישי האחרון חילצו צה"ל ושב"כ מרצועת עזה את גופתו של לוחם צה"ל שנהרג ב-7 באוקטובר, ונחטף לעזה. משפחתו של הלוחם ביקשה שלא לפרסם את זהותו. החלל חולץ במבצע בפיקוד אוגדה 162 בהשתתפות כוחות מיוחדים מצה"ל ושב"כ ולוחמים מחטיבת הנח"ל וחטיבה 401. את המאמץ המודיעיני ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין, כתף אל כתף עם חוקרי שב"כ ויאחב"ל בלהב 433 של המשטרה. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות שונות לכדי תמונה אחת. לצד המאמץ המבצעי, מרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל לזיהוי מהיר של החטוף ומסירת ההודעות למשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully