וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה משפחות החטופים: "נתניהו לא מחמיץ הזדמנות כדי לוודא שלא תהיה עסקה"

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 9:24

ההודעה נמסרה לאחר שדווח כי הקבינט המדיני-ביטחוני הצביע בעד הישארות בציר פילדלפי, במסגרת עסקת חטופים אפשרית: "אין יום שבו ראש הממשלה לא פועל באופן ממשי כדי לסכן את שובם של כל החטופים הביתה"

קויק: משפחות חטופים רצים לכיוון עזה/דוברות מטה החטופים

מטה משפחות החטופים הגיב הבוקר (שישי) לידיעה על הצבעת הקבינט המדיני - ביטחוני בעד הישארות צה"ל בציר פילדלפי, במסגרת עסקת שחרור חטופים אפשרית. מטעמם נמסר כי "אחרי כמעט שנה של הפקרה, נתניהו לא מחמיץ אף הזדמנות כדי לוודא שלא תהיה עסקה. אין יום שבו נתניהו לא פועל באופן ממשי כדי לסכן את שובם של כל החטופים הביתה. לא בער לממשלת ישראל בחודשי המלחמה הראשונים לפתוח במתקפה בפילדלפי, רפיח ודרום הרצועה". 

"מה יקרה אם ניסוג מהציר לתקופה קצובה ונאפשר לסגור עסקה? צה"ל אישר את מיטוט 80% ממנהרות החמאס ברפיח, האמריקאים והמצרים נותנים ערבויות שלא היו בעבר כולל הקמת מכשול, ברפיח מוכנים המצרים לנוכחות ישראלית ומבקשים נוכחות סמלית של הרשות הפלסטינית - בשביל זה מפקירים חטופים ומטרפדים עסקה?", שאלו.

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף, מסרה בתגובה להחלטת הקבינט כי "החלטת הקבינט על הישארות בכל מחיר בציר פילדלפי, בניגוד לעמדת גורמי הביטחון ושר הביטחון, היא החלטה הזויה ומנותקת שממחישה שנתניהו לא מעוניין בעסקה שתחזיר את החטופים. זה לא ציר פילדלפי, זה ספין פילדלפי שמטרתו אחת - טרפוד העסקה. בלתי נתפס איך פעם אחר פעם, בעיצומו של משא ומתן, נתניהו תוקע אצבע בעין לביידן ומבצע סיכול ממוקד לסיכוי לעסקה".

עוד אמרה כי "נתניהו החליט לקבור את החטופים במנהרות, מהמקפצה. במקום להציל חיים ולהחזיר את מי שהופקרו על ידו, נתניהו בחר לרצות את שותפיו הקיצוניים המנותקים מהעם שמחזיקים אותו בגרון ומאיימים בהפלת הממשלה שלו. הוא מקריב את מתן שלי ואת שאר החטופים על מזבח ההישרדות הפוליטית שלו. כל מי שהיה שותף להצבעה הבזויה הזאת, וכל חבר קואליציה שלא משמיע קול ופועל כדי לעצור את הטירוף הוא שותף מלא להפקרה. עם ישראל לא יסלח לכם וההיסטוריה תשפוט גם אתכם על שתיקתכם".

משפחות החטופים זועקות ליקיריהן מגבול עזה- פרצו את גדר הקיבוץ ורצו לכיוון עזה, 29 באוגוסט 2024. אדר איל, אתר רשמי
"מה יקרה אם ניסוג מהציר לתקופה קצובה ונאפשר לסגור עסקה?". משפחות חטופים בגבול עזה/אתר רשמי, אדר איל

משפחות חטופים שהפגינו אתמול (חמישי) סמוך לגבול עזה, רצו לכיוון הרצועה. בתיעוד מהמקום, נראים קרובי המשפחה רצים תוך שהם קוראים את הסיסמה "את כולם - עכשיו!". חלק מהמשתתפים פנו באופן אישי לקרוביהם שבשבי.

המשטרה עצרה את המשפחות בדרכן לגבול. "אנחנו הרבה מעבר למה שסיכמתם עם צה"ל. אני עמדתי שם ובכיתי כמו ילדה קטנה. אין מישהו שמזדהה יותר מאיתנו, כולנו באותה סירה", אמר השוטר למשפחות, שהשיבו: "גם אנחנו בוכים 328 ימים". "אתם מסכנים את החיים שלנו ושלכם. אל תתנו לנו להשתמש בכוח", המשיך השוטר, ונענה: "ומה עם החיים שלהם?".

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לאשר את המפות שקובעות את הישארות צה"ל בציר פילדלפי, במסגרת עסקת שחרור חטופים אפשרית. המפות, ששורטטו ע"י צה"ל, אושרו ברוב של שמונה שרים שתמכו באימוץ המפות. שר הביטחון יואב גלנט הצביע נגד והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully