וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגילוי של עינב צנגאוקר: "ראש המוסד אמר לי - בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תהיה עסקה"

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 12:58

אמו של מתן, שנחטף לרצועה ב-7 באוקטובר, טענה בעדותה בפני ועדת החקירה האזרחית כי ראש המוסד אמר שלא תיתכן עסקת חטופים משיקולים פוליטיים". משרד הממשלה השיב בשם המוסד: "הדברים כלל לא נאמרו"

עינב צנגאוקר בוועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר/ועדת החקירה האזרחית

עינב צנגאוקר אמרה היום (שלישי) בפני ועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר כי ראש המוסד דוד ברנע אמר לה שבצירוף הנסיבות הפוליטי הקיים - לא תיתכן עסקה לשחרור חטופים. "באזור חודש מאי אמר לי ברנע 'עינב יקירתי, לצערי בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תיתכן עסקה לשחרור חטופים'. הוא הסביר שזה בגלל פוליטיקה".

"רק אתמול למשל נודע לנו מבכירים שמעורבים במו"מ ששוב ראש הממשלה חזר לטקטיקה של הגבלת המנדט", המשיכה צנגאוקר. "ככל שהמאבק הציבורי שלנו הוחרף במרחב הציבורי בחוץ - כן ניתן לצוותי המו"מ מנדט יותר רחב. בכל פעם שאנחנו המשפחות הדגשנו את ההכרח הנדרש לתת להם מנדט נרחב, ולא שוב להגביל את דרכם סביב שולחן המשא ומתן".

ממשרד ראש הממשלה, בשם המוסד, הכחישו את האמירות. "הדברים שיוחסו לראש המוסד כלל לא נאמרו. בפגישתו עם עינב צנגאוקר, ראש המוסד לא התייחס לשום קונסטלציה פוליטית בהקשרי המשא-ומתן, כפי שנטען", נמסר. "ראש המוסד ממשיך לפעול להבאת הסכם לשחרור כלל החטופות והחטופים בהקדם".

עינב צנגאוקר בוועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר. ועדת החקירה האזרחית, אתר רשמי
"ראש הממשלה חזר לטקטיקה של הגבלת המנדט". צנגאוקר בוועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר/אתר רשמי, ועדת החקירה האזרחית

לשאלת חבר הוועדה שלמה אהרונישקי מתי התרחשה השיחה עם ראש המוסד דוד ברנע, ענתה צנגאוקר כי היא יכולה להעריך שבאזור חודש מאי, בשיחה בארבע עיניים. "נכחה איתנו בחדר בחורה בשם רותם שהיא מנהלת הלשכה שלו, אשת אמונו", אמרה. "היא שרבטה את הלך השיחה בינינו, ואני מניחה שמה שהיא כתבה בפרוטוקול חסוי - שלא יצא היום ולא בשנים הקרובות לידיעת הציבור אלא אם כן יוגשו צווים כאלה ואחרים".

לשאלת חבר הוועדה רפי בן שטרית איך הגיבה לדברי ברנע, ענתה צנגאוקר: "במפח נפש". למרות זאת, ענתה כי ידעה שאמירתו של ברנע נועדה כדי שהיא תפיץ אותה לכולם. "ברגע שראש המוסד אומר לי אמירה כזו, למרות שאני יודעת שהוא לא איש פוליטי והוא ראש ארגון ביון - אני יודעת שהאמירה הזו נאמרה כדי שאני אהדהד אותה במרחב הציבורי", אמרה. "בימים האחרונים הביקורת שלי כלפי ראש המוסד שיפסיק לדבר בשני קולות. לי הוא אמר משהו בארבע עיניים, ואני רואה שהתדרוכים שיוצאים בשבועיים האחרונים, על ידי דוברות המוסד ולא באופן ישיר אמנם, אבל כן מאנשים שמקורבים לראש המוסד, יוצא דברור אחר לחלוטין שמגבה את התעקשותו של ראש הממשלה על סעיפים כאלה ואחרים בעסקה המדוברת".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"גורם מוכר בממשלה פנה אליי כדי לפרק את מטה המשפחות"

גיל דיקמן, בן הדוד של החטופה כרמל גת, העיד גם הוא בפני ועדת החקירה האזרחית. "יש כנראה מספר דו-ספרתי של הזדמנויות להחזיר את החטופים שלא נוצלו", אמר. "בממשלה עדיין לא חשים את האחריות לזה שהיו יכולים להחזיר את יורם מצגר, את יגב בוכשטב, את אלכס דנציג, את אברהם מונדר, כל האנשים האלה שהיה אפשר להחזיר אותם בחיים ולא החזרנו. היו אנשים שהיו בחיים ואנחנו יודעים שנרצחו בשבי. אני יודע שההזדמנויות האלו הוחמצו. מי שמדבר עם אנשים בצוותי המו"מ יודע שהזדמנויות הוחמצו".

לשאלת חבר הוועדה איל בן ראובן, אם יש אנשים בצוות המו"מ שאמרו לו שהם יודעים שיש הזדמנויות שהוחמצו, ענה דיקמן בחיוב.

יו"ר מטה ועדת החקירה האזרחית, עופר רוזנבאום, העיד כי קיבל בחודש אוקטובר פנייה "מגורם מאוד מתוקשר ומוכר בממשלה", שביקש "לשכור את השירותים שלי כדי לפרק את מטה המשפחות, פשוט ככה". רוזנבאום נמנע מלזהות את הגורם, אך לדבריו, "הגורם שפנה הוא גורם בכיר מתוך הממשלה, גורם מוכר. זה לא ברמת הרכילות או עסקן פוליטי".

רוזנבאום, יועץ אסטרטגי שהחברה שלו עוסקת, כלשונו, "בעולמות תוכן של לוחמה פסיכולוגית, מודיעין. במילים יפות תקראו לזה פתרון בעיות. אבל בשורה התחתונה שוכרים את השירותים שלי ושל הקבוצה שלי כדי לחסל תחרות, לנטרל סכסוכים עסקיים פוליטיים, ואנחנו מאוד יעילים במה שאנחנו עושים".

"העדות שלי היום מדברת על שיחת טלפון שקיבלתי שבועיים אחרי ה-7.10, שיחת טלפון שהפתיעה אותי מאוד, ולא שיתפתי יותר מדי אנשים בה, אבל אני חושב שהיום, גם על רקע העסקה שאנחנו מקווים שתקרה, נחשוף את מה שהיה. שיחת טלפון מגורם מאוד מתוקשר ומוכר בממשלה, ולמעשה מבקשים לשכור את השירותים שלי במילים לא יפות כדי לפרק את מטה המשפחות, פשוט ככה",אמר. "שיחת הטלפון הייתה להצטרף, להתגייס, הם עושים הרבה רעש ובלגן, צריכים לחסל את זה כמה שיותר מהר. אמרו לי שזה כדי לתת שקט לממשלה להגיע לעסקה. אנחנו יודעים שזה לא המצב. מה שקרה בפועל זה שכמובן אמרתי לא. סיימתי את השיחה, והתקשרתי לעדכן את הגורם הרלוונטי במטה המשפחות שהסיפור הזה עומד לקרות, ובאמת מפה התגלגלנו וראינו שמנסים להשתיק אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully