וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 חטופים ומשפחותיהם נגד רגב: "שקלי מחדש את הטקס - לא ניתן יד לשימוש ציני"

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 12:13

במכתב ששלחו לשרה ביקשו שלא לעשות שימוש כלשהו בתמונותיהם של קרוביהם, וטענו שהממשלה אינה הגוף המתאים לארגון האירוע: "לא ייתכן שינוהל על ידי הגורמים אשר במחדליהם הובילו למצב המצער בו אנו מצויים, ודרשו "משאבי המדינה אמורים להיות מושקעים בהשבת 108 החטופים"

השרה מירי רגב על ההיערכות לטקס הממלכתי: "מתעלמת מרעשי הרקע"/תדמית

כמאה חטופים ששוחררו משבי החמאס ובני משפחותיהם שלחו היום (רביעי) מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, בדרישה לשקול בשנית את קיום הטקס הממלכתי לאירועי 7 באוקטובר, בניצוחה של רגב, ואף ביקשו שלא להשתמש בתמונות של קרוביהם או לדבר על אודותם.

במכתב כתבו כי "לא ייתכן כי בתקופה זו, שבה משאבי המדינה אמורים להיות מושקעים בהשבת 108 החטופים וכן בהגנה על יישובי העוטף והצפון, בדאגה למפונים הרבים ולכלל האזרחים הנפגעים, מושקעים המשאבים בהפקתו של טקס, שמנוהל על- ידי הגורמים שהם אלו אשר במחדליהם הובילו למצב המצער בו אנו מצויים ומתוך כך לשבר תהומי באמון הציבור".

מירי רגב. חיים גולדברג, פלאש 90
"נבקש לשקול בשנית את קיומו של הטקס וניהולו על-ידי הממשלה". מירי רגב/פלאש 90, חיים גולדברג

בתוך כך, אמרו כי "החטופים השבים, בני המשפחה וקרובי החטופים והנרצחים, לא ייתנו יד לעשיית שימוש ציני בשמות החטופים, שהמדינה מפקירה כבר קרוב לשנה, או בשמותיהם של קרוביהם אשר נרצחו בטבח 7 לאוקטובר. נדרוש שלא ייעשה במסגרת הטקס שימוש כלשהו בתמונותיהם של קרובי המשפחה של המשפחות המצוינות להלן, בין אם חטופים או נרצחים, וכן שלא ייחשפו פרטים כלשהם אודותיהם, לרבות אזכור שמותיהם, קל וחומר, כשהדבר נעשה, מכורח הנסיבות, ללא קבלת רשותם של החטופיםהמצויים עדיין בעזה", דרשו חתומי המכתב.

"כמו כן, ולנוכח האמור לעיל, נבקש לשקול בשנית את קיומו של הטקס וניהולו על-ידי הממשלה,
שעליה להביא, כאמור, בראש ובראשונה, לסיומו של האירוע ולהחזרת החטופים, מי לבתיהם ול חיק
משפחותיהם, מי לקבורה"., אמרו לסיום ואף הוסיפו כי כל האמור לעיל "אינו ממצה את טענות החטופים השבים, בני המשפחה וקרובי החטופים והנרצחים שצוינוי להלן".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הפגנת משפחות חטופים 20 באוגוסט 2024. אורי סלע
"דרוש שלא ייעשה במסגרת הטקס שימוש כלשהו בתמונותיהם של קרובי המשפחה". הפגנה למען שחרור החטופים/אורי סלע

בשבוע שעבר בצל הסערה סביב קיומו, שרת התחבורה בשיתוף גורמים נוספים נתנו הצהרה לתקשורת בנושא ההיערכות לטקס. כשנשאלה על טקסי הקיבוצים אמרה כי "יש לזה מקום, כמו שעושים טקס ישראלי-פלסטיני ביום הזיכרון". ואף אמרה כי "האחריות היא לא להעביר ביקורת אלא להביא דברים טובים".

רבים מיישובי עוטף עזה והערים השכנות עוד חלוקים בדעותיהם האם לתמוך ולהשתתף בטקס הממלכתי לציון אסון 7 באוקטובר, בניצוחה של שרת התחבורה מירי רגב. על אף שרוב הקיבוצים כבר הודיעו שיחרימו את האירוע - ובהם קיבוץ בארי, עין השלושה, ניר עוז, רעים, כפר עזה, יד מרדכי וכיסופים, ישנם עוד כאלה שלא החליטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully