וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הטקס הממלכתי ל-7 באוקטובר: המחרימים, המתלבטים והערים התומכות

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 11:36

לאחר שנמסר שרגב תנצח על האירוע ושהוא יתקיים ללא קהל, קיבוצים רבים בעוטף הכריזו שלא ישתפו פעולה ויקיימו טקס אלטרנטיבי משלהם. למרות ההתנגדות של רוב היישובים, בעיריות שדרות ואופקים בירכו על המאורע ואף הציעו לארח. מי טרם נתן תשובה ואיזה קיבוץ בעד מתווה הנשיא?

השרה מירי רגב על ההיערכות לטקס הממלכתי: "מתעלמת מרעשי הרקע"/תדמית

רבים מיישובי עוטף עזה והערים השכנות עוד חלוקים בדעותיהם האם לתמוך ולהשתתף בטקס הממלכתי לציון אסון 7 באוקטובר, בניצוחה של שרת התחבורה מירי רגב. על אף שרוב הקיבוצים כבר הודיעו שיחרימו את האירוע - ובהם קיבוץ בארי, עין השלושה, ניר עוז, רעים, כפר עזה, יד מרדכי וכיסופים, ישנם עוד כאלה שלא החליטו.

דובר קיבוץ רעים, נועם מרק מסר כי "הממלכה לא איתנו מאז 7 באוקטובר, בשום אירוע, בשום הלוויה, שום נציג ממשל לא היה ולכן אנחנו לא נשתתף בטקסים המדוברים. עכשיו זאת עת לזעוק למען החזרת החטופים".

יו"ר קיבוץ כיסופים גברי ברגיל חיזק ואמר: "הנהלת הקיבוץ קיבלה החלטה שקוראת לנתניהו ולממשלה למשוך את ידם מהטקס הממלכתי לציון 7 באוקטובר. מי שממנה את השרה רגב לנהל טקס כזה מתכוון לפגוע בתושבי עוטף עזה, הקיבוץ קורא לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתת לבדוק את מחדלי האסון הגדול ביותר שקרה לעם היהודי וולהשאיר את טקסי הזיכרון בידי תושבי עוטף עזה שהפצעים בגופם עדיין לא הגלידו".

מנהלת הקהילה בעין השלושה שירי אביב מסרה שגם הם לא יקחו חלק באירוע. "עין השלושה לא תיקח חלק בטקס הנ''ל. כולל התנגדות נחרצת מצד רוב המשפחות השכולות. צר לנו על תגובה חסרת כבוד ורגישות, פוגענית ומזלזלת, על בחירתה של רגב (שוב) במילים מפלגות שאינן ראויות לגודל השעה. ראוי היה שהשרה תברך את הצעתו של כבוד הנשיא, תבין ותכבד את רצון המשפחות והקהילות. ראוי היה לעצור את סחרור הדעת להיזכר במטרה האמיתית לשמה נועד הטקס ולא להשתמש בהצעתו של כבוד הנשיא, המשיבה את הדעת לפלטפורמה נוספת לפילוג והתרסה".

ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי, 11 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
"הממלכה לא איתנו מאז 7 באוקטובר". ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי/פלאש 90, חיים גולדברג

מנגד, הערים שהחליטו כי הולכות להשתתף בטקס ואף הציעו לארח אותו הן אופקים ושדרות. אלון דוידי, ראש עיריית שדרות אמר כי " אנחנו עומדים בפני זיכרון קולקטיבי שמשותף לכל אזרחי המדינה. ביום ההוא, איבדנו את טובי בנינו ובנותינו, אזרחים חפים מפשע ואנשי כוחות הביטחון שחרפו את נפשם למען המדינה והגנה על תושביה. כאבן של המשפחות, השכול שנכפה עליהן, והכאב שאנו כולנו נושאים עמנו, חובקים אותנו ביום זה ומחייבים אותנו לזכור ולהוקיר את הנופלים. אני מבין ומכבד את הביקורת שמושמעת מצד חלק מהקיבוצים, שמסרבים להשתתף בטקס הזיכרון שמובילה הממשלה".

הקיבוצים שטרם הוציאו הצהרה פומבית באשר להחלטתם לגבי הטקס הם קיבוץ חולית, יישוב שלומית, נתיב העשרה וקיבוץ ניר עם - שמחר יקיים ישיבת הנהלה בנושא.בתוך כך, קיבוץ כרם שלום מסר שהוא תומך ביוזמת הנשיא, הקוראת לקיום הטקס בבית הנשיא ועל ידי בית הנשיא, ללא סממנים פוליטיים. את ההצעה יזם הרצוג במכתב ששלח שבוע שעבר לראש הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי. 13 בפברואר 2024. אבי רוקח
"אופקים ושדרות תומכות ואף הציעו לארח את האירוע". אלון דוידי/אבי רוקח

בשבוע שעבר מירי רגב מסרה הצהרה לתקשורת בה אמרה כי היא "מתעלמת מהרעשים" בכל הנוגע לקיום הטקס - אמירה שחוללה סערה. "מרבית הציבור זקוק לרגעים האלה כדי להתאחד. אם מישהו חושב שמדובר בהחלטות קלות לגבי כל נדבך בטקס הזה וניתן לשלוף אותם מוכנות מראש, הוא טועה. אני רואה בהובלת הטקס שליחות ציבורית. אני חוטפת מכיוונים שונים מבלי שאנשים יודעים את העובדות", מסרה רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully