וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה מירי רגב על ההיערכות לטקס הממלכתי: "מתעלמת מרעשי הרקע"

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 16:19

בצל הסערה סביב קיומו, שרת התחבורה בשיתוף גורמים נוספים, נתנו הצהרה לתקשורת בנושא ההיערכות לטקס. כשנשאלה על טקסי הקיבוצים אמרה כי "יש לזה מקום, כמו שעושים טקס ישראלי-פלסטיני ביום הזיכרון". ואף אמרה כי "האחריות היא לא להעביר ביקורת אלא להביא דברים טובים"

השרה מירי רגב על ההיערכות לטקס הממלכתי: "מתעלמת מרעשי הרקע"/תדמית

על רקע המחלוקות הרבות סביב הטקס הממלכתי ביוזמת הממשלה לציון שנה לטבח 7 באוקטובר, השרה מירי רגב קיימה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בנושא. תקציב הטקס יעמוד השנה על 6 מיליון שקלים.

התדריך עסק בנושא בהערכות לטקס על ידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל במיל' מירי רגב הממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה לאירועי ה7.10 ומלחמת חרבות ברזל יחד עם ראש מערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים, הגב' גלית והבה שאשו, איציק קורנפיין מנכ"ל חברת אורטל שאחראית על הפקת הטקס, במאי הטקס רן צחור.

"אני עומדת היום בפני הציבור כדי להבהיר מהם הערכים העומדים בבסיסו של הטקס הממלכתי. זה טקס של כולנו, על אף המחלוקות והכעסים. אני מבינה לליבם של מי שכועסים על המדינה, הממשלה, הצבא וכוחות הביטחון. היה מחדל גדול וגם לי יש שאלות קשות אבל יגיע הזמן גם לזה. מיד לאחר סיום המלחמה, אני הראשונה שאדחוף להקים ועדת חקירה, אבל אי אפשר שלא לציין שנה ליום הטבח".

עוד הוסיפה כי "אני רואה בהחלטה לקחת על עצמי את הובלת הטקס שליחות ציבורית, מבלי שאנשים יודעים את העובדות, ובכל זאת אני ממשיכה, רואה את החשיבות ומתעלמת מהרעשים, ברגישות ובכובד ראש כפי שעשיתי".

מירי רגב במסיבת עיתונאים בנושא הערכות לטקס  הממלכתי לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל. ללא, צילום מסך
הלוגו של הטקס לציון שנה לאירועי 7 באוקטובר/צילום מסך, ללא

"מרבית הציבור זקוק לרגעים האלה כדי להתאחד. אם מישהו חושב שמדובר בהחלטות קלות לגבי כל נדבך בטקס הזה וניתן לשלוף אותם מוכנות מראש, הוא טועה. אני רואה בהובלת הטקס שליחות ציבורית. אני חוטפת מכיוונים שונים מבלי שאנשים יודעים את העובדות".

"הטקס יביא לידי ביטוי 3 ערכים: זיכרון, גבורה ותקווה. אלה שלושת העוגנים של הטקס. זיכרון הטבח האיום, האובדן, חוסר האונים. גבורה וערבות הדדית שלעד תאפיין אותנו כחברה וכעם, ובשנה הזאת התעצמה אהבת החינם. והתקווה של כולנו שהחיטה תצמח שוב ושנקום מההריסות".

"האירוע יערך בדרום במקומות שספגו אבדות כבדות. פנו אלינו רשויות שביקשו לארח את התקף והודענו מראש שמתמקדים בדרום. שנית, חברת ההפקה עדיין בוחרת את החלופות המתאימות ביותר למיקום קיום הטקס. שלישית, אף גורם עדיין לא הוזמן לטקס מאחר ורק לאחרונה החלטנו על מתכונתו".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
מירי רגב במסיבת עיתונאים בנושא הערכות לטקס  הממלכתי לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל. ללא, צילום מסך
"אני חוטפת מכיוונים שונים מבלי שאנשים יודעים את העובדות"/צילום מסך, ללא

"הטקס יתקיים ללא קהל מתוך רצון לכבד את זכרם של הנרצחים וכל מי שנפגע ביום הנורא. לא ניתן לקיים טקס זיכרון באצטדיון. לכן החלטתי שהטקס יתקיים ללא קהל כדי לא לפגוע באף אוכלוסייה ואף קהילה".

"החלטות אלה יאפשרו לנו לקיים טקס מכובד ומכבד שיגיע לכל בית בישראל ולתפוצות. בחברה שלנו יש מקום להביע ביקורת אבל אסור לתת לאויבים שלנו לראות אותנו מפולגים".

"אנו בימים מורכבים וקשים, אני רואה אחריות רבה בהובלת הטקס, הוא מביא משהו אחר ומותאם למציאות. דמעתי וחיבקתי את המשפחות ואני מבינה את הביקורת והאכזבה, עם זאת יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ואנחנו בעזרת השם ננצח. נחזיר את החטופים, נחסל את חמאס וננטרל את האיומים מדרום וצפון.

אחרי השרה, המשיך את דבריה רן צחור במאי הטקס. "שום תסריט לא הוגש לי ולא הכתיב לי משהו. אנחנו הכנו משהו והצגנו אותו בפני הוועדה, אושרו סלי התערבות מבלי ששונה דבר".

מירי רגב במסיבת עיתונאים בנושא הערכות לטקס  הממלכתי לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל. ללא, צילום מסך
"הטקס יתקיים ללא קהל מתוך רצון לכבד את זכרם של הנרצחים"/צילום מסך, ללא
רן צחור במאי הטקס: שום תסריט לא הוגש לי ולא הכתיב לי משהו.. שלומי הלר, אתר רשמי
רן צחור במאי הטקס: שום תסריט לא הוגש לי ולא הכתיב לי משהו./אתר רשמי, שלומי הלר

"הטקס לא של מירי רגב, אלא של מדינת ישראל. באירוע הזה היה אסון קשה. מחדל, אסון טראגי . ממשלת ישראל קיבלה החלטה לציין את היום הזה ואנחנו פועלים לפי הפרוטוקול. קוראת לכולם להתאחד סביבו. כמובן שיש מקום לעשות טקסים אלטרנטיביים. כמו שיש כאלה שעושים טקס זיכרון ישראלי - פלסטיני ביום הזיכרון".

שנשאלה אם יהיה ביטוי לנציגי הקיבוצים השיבה: "צריך לתת ביטוי לכולם. יש קיבוצים יש מושבים. יש שורדי נובה. כבר עובדים על הטקס. המכרז יצא לפני כמה חודשים. להכניס לוועדת ההיגוי גורמים נוספים - זה מאוחר מדי".

עוד נשאלה האם שמעה על ההמלצות לבטל את הטקס מתוך הממשלה. "זה הגיע אליך? האם נכון לערוך טקס כזה גדול בתוך האסון והמלחמה?", נשאלה.

רגב השיבה כי "אני לא מכירה את הגורמים האלה. הרי הממשלה אישרה את קיום הטקס. בכל טקס ממלכתי יש ביקורת ציבורית ותודה לאל היו מכובדים וממלכתיים. מי חשובה לבטל טקס כזה. שיביא הצעת החלטה לממשלה. לגבי האם נכון לקיים טקס בזמם מלחמה. אנחנו שומרים על שגרת חיים. לאנשים יש חרדות. את רואה שאנשים מתחתנים. צריך לאפשר את החיים, זה לא נוח וזה קשה".

שאלת וואלה: האם נעשתה פניה מטעמכם בכדי שראש הממשלה נתניהו ינאם בטקס, האם היית רוצה בכך. כחלק מהרצון גם לאחד את הציבור סביב הטקס, ייתכן ולא נראה ביקורת כלשהי כלפי צה''ל או הדרג המדיני פוליטי בכל מה שקשור לתפקודם ב-7 באוקטובר, לפני ואחרי.

רגב: "אם לטקס לתת ביקורת? זה לא מתפקידי לתת ביקורת. תפקידי להביא לטקס מאחד. לקירוב לבבות. יהיה אירוע זיכרון. האחריות היא לא להעביר ביקורת אלא להביא דברים טובים. לגבי ראש הממשלה, הטקס הזה לא היה בשידור חי ובהחלט נפנה לראד הממשלה והנשיא שיתנו את ברכתם. לפיד? הוא לא חלק מהפרוטוקול".

רגב מוסיפה כי לצד השידור הטלויזיוני יערך ב-27 באוקטובר טקס זיכרון בנוכחות צמרת המדינה בהיכל הזיכרון בהר הרצל, כמקובל בימי זיכרון ממלכתי. בתוך כך, מסרה כי לקראת 7 באוקטובר, משרד ההתיישבות בראשות השרה סטרוק יצא בקול קורא למימון אירועי זיכרון נוספים של מועצות וישובים, ללא קשר לטקס המרכזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully