וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן נגד בן גביר: "זורע כאוס, יוצר מתיחות וחותר תחת ביטחון ישראל"

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 22:46

אחרי שהשר לביטחון לאומי קרא להקים בית כנסת בהר הבית, במשרד החוץ האמריקני יוצאים בגינוי חריף. "הוא מתעלם באופן בוטה מהסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים", אמר לוואלה דובר המשרד מתיו מילר, "מעשיו מעוררים מתח בזמן שישראל מתמודדת עם איראן, חיזבאללה וחמאס"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים/ארנון סגל, דוברות הר הבית

ממשל ביידן תקף בחריפות היום (שלישי) את דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על כך שיש להקים בית כנסת בהר הבית. "ארה"ב מתנגדת לדבריו של בן גביר שמצביעים על התעלמות בוטה שלו מהסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים", אמר לוואלה דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
"התעלמות בוטה מהסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים״. איתמר בן גביר בהר הבית/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

למה זה חשוב:

  • התבטאויותיו ופעולותיו של בן גביר בהר הבית גרמו לחשש כבד במערכת הביטחון מהסלמה ביטחונית. ראש השב"כ רונן בר אף הזכיר במכתב ששלח לנתניהו לשרים נוספים בממשלה את ההתנהלות בהר הבית כמקור לערעור היציבות.
sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

במוקד החדשות:

  • דבריו של בן גביר בגלי צה"ל לפיהם יש להקים בית כנסת בהר הבית גררו פעם נוספת הודעה של לשכת ראש הממשלה בה נטען כי ישראל שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית.
  • מדינות רבות בעולם הערבי, כולל סעודיה, פרסמו הודעות גינוי חריפות נגד בן גביר וטענו כי ממשלת ישראל מפרה את הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ופוגעת ברגשות המוסלמים בעולם כולו.
איתמר בן גביר בדרכו להר הבית 7 באוגוסט 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"רק זורע כאוס". איתמר בן גביר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מה הם אומרים:

  • מילר ציין כי דבריו של בן גביר הם חלק מדפוס של התבטאויות ופעולות חסרות אחריות. "בן גביר רק זורע כאוס ומגביר את המתיחות בעיתוי בו ישראל צריכה להתמודד עם איומים מצד איראן וארגוני טרור נוספים כמו חמאס וחיזבאללה. מעשיו חותרים תחת ביטחון ישראל", אמר דובר משרד החוץ האמריקני.
  • מילר ציין כי לשכת ראש הממשלה הבהירה כי בן גביר אינו מייצג את מדיניות הממשלה בנוגע להר הבית והוסיף כי "כמה קולות אחראים בממשלת ישראל" גינו את בן גביר. "זה קריטי שממשלת ישראל תמשיך לוודא שמדיניותה בהר הבית נאכפת", אמר דובר משרד החוץ האמריקני.
  • מילר ציין כי ארה"ב מחויבת לשימור הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים ותמשיך להתנגד לצעדים חד צדדיים שפוגעים בשלום, ביציבות ובביטחון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully