וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסר תבונתו יעלה בדמים": בן גביר קרא להקים בית כנסת בהר הבית

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 12:09

השר לביטחון לאומי אמר בראיון לגל"צ כי בניגוד לדברי נתניהו, המדיניות שלו היא שיהודים יכולים להתפלל בהר הבית: "אם הייתי יכול לעשות מה שאני רוצה - גם היה מוקם שם בית כנסת". השר ארבל: "נתניהו חייב להעמיד אותו במקום". לשכת רה"מ: אין שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים/ארנון סגל, דוברות הר הבית

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הבוקר (שני) במהלך ראיון בתוכנית של ספי עובדיה ויניר קוזין בגל"צ כי בניגוד לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המדיניות שלו היא שיהודים יכולים להתפלל בהר הבית. לדבריו, "אם הייתי אומר שלמוסלמים אסור להתפלל - הייתם הורגים אותי".

הוא ציין גם כי אין אפליה בין יהודים למוסלמים, ולכן גם מוסלמים יכולים להתפלל בכל מקום - גם ברחבת הכותל. כשנשאל האם היה מורה לשוטר למנוע ממוסלמי שהיה מגיע עם מחצלת לרחבת הכותל ומתפלל שם - השיב בן גביר: "בוודאי שלא. כולם היו אומרים שזו גזענות, אבל המוסלמים לא מכירים בקדושת הכותל". בן גביר אמר גם כי "אם הייתי יכול לעשות מה שאני רוצה - גם היה מוקם בית כנסת בהר הבית". מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי בן גביר: "אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
השר בן גביר בהר הבית/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

שר הפנים משה ארבל הגיב לדבריו של בן גביר ואמר כי "על ראש הממשלה נתניהו לפעול מיידית להעמיד במקום את מר בן גביר בדבריו גם הבוקר בעניין הר הבית. דבריו חסרי האחריות מעמידים במבחן את הבריתות האסטרטגיות של ישראל עם מדינות מוסלמיות המהוות קואליציה במאבק בציר הרשע האיראני. חוסר תבונתו עלול לעלות בדמים".

בסביבת השר בן גביר הגיבו לדברי ארבל: "חנפן השמאל הבלתי נלאה משה ארבל שמדוברר ע"י בן כספית והשמאל הקיצוני, פוזל מיום כניסתו לכנסת לתפקיד שופט עליון. הוא חנפן בלתי נלאה, לשמאל, לערבים, למערכת המשפט, ובמקרה של הר הבית גם לחמאס ולוואקף. עצם ההאשמה הקבועה שלו נגד יהודים, מייצרת סיכון בטחוני. מצביעי ש"ס בחרו ימין וקיבלו את משה מרצ ארבל".

שר הביטחון יואב גלנט תקף: "ערעור הסטטוס קוו בהר הבית הוא מעשה מסוכן, מיותר וחסר אחריות. פעולותיו של בן גביר מסכנות את ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל ואת מעמדה הבינלאומי. הפעולה שביצע צה"ל אתמול לבלימת מתקפת חיזבאללה חיזקה את מדינת ישראל, הצהרותיו של בן גביר - מחלישות אותנו".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

שר החינוך יואב קיש: "כל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, בדגש על זמן מלחמה, צריך להתבצע במקצועיות בקבינט יחד עם בחינת כל המשמעויות וההשלכות. האמירה חסרת האחריות של השר בן גביר בתקשורת בנושא זה הינה פופוליסטית מיותרת וטיפשית".

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "כל האזור רואה את חולשתו של נתניהו מול בן גביר. הוא לא מסוגל לשלוט בממשלה אפילו כשזה ניסיון ברור לערער את הביטחון הלאומי שלנו. אין מדיניות, אין אסטרטגיה, אין באמת ממשלה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "מהשר בן גביר אין לאף אחד ציפיות, גם לא מראש הממשלה שנותן לפירומן חסר האחריות לקחת אותנו לתהום בתמורה לשקט פוליטי. אבל יש בממשלה הזו ובקואליציה גם גורמים אחראיים, שהעם מצפה מכם לעשות מעשה. גינויים ומילים יפות לא יספיקו כאן, וההיסטוריה תשפוט אתכם על שהייתם חלק מהמסע המסוכן הזה".

אלוף במיל', ח"כ אלעזר שטרן מסר בתגובה: "בן גביר ימשיך לעשות הכל, גם במחיר של חיי אדם, כפי שעשה בעבר, כדי להרוויח עוד כותרת עלובה ועל הדרך גם להצית אש ביהודה ושומרון, במדינת ישראל, ובמזרח התיכון. כל יום אנחנו מתעוררים לעוד בנזין שהוא יוצק לבעירת השנאה וההסתה שעלתה ותעלה לנו בחיי אדם. ונתניהו ימשיך למלמל 'סטטוס קוו'".

אחרי כל המתקפות פרסם השר בן גביר תגובה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "שר הביטחון יואב גלנט מתרפס בפני החמאס וגורר את מדינת ישראל לעסקה מופקרת. גלנט בוחר להמשיך במדיניות ההרסנית של הקונספציה התבוסתנית גם מול החיזבאללה בצפון. אסור שישראל תסתפק בגיחת מנע בודדת, עלינו להביא על חיזבאללה מלחמת הכרעה שתסיר את האיום בצפון ותאפשר את החזרת התושבים בביטחה הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully