וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר ווסרלאוף עלו להר הבית; לשכת רה"מ: שר לא יכול לקבוע מדיניות פרטית

עודכן לאחרונה: 13.8.2024 / 14:05

השר לביטחון לאומי ושר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי הגיעו לציין את הצום במקום. "המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה", אמר בן גביר. ירדן: ממשלת ישראל וחבריה הקיצוניים מתעקשים להפר את החוק הבינלאומי. לשכת נתניהו: המדיניות שלנו בהר הבית לא השתנתה - כך היה וכך יהיה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים/ארנון סגל, דוברות הר הבית

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ושר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, עלו היום (שלישי) להר הבית עם ראש מינהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים, לכבוד צום תשעה באב. אלפי יהודים עלו היום להר הבית, ועשרות מתוכם תועדו מתפללים ומשתחווים במתחם בניגוד להנחיות - לעיני השר בן גביר האמון על האכיפה במקום.

"אנחנו בתשעה באב, הר הבית, באים לציין כאן את חורבן בית המקדש", אמר השר בן גביר במעמד העלייה. "אבל צריך גם להגיד ביושר: יש התקדמות מאוד גדולה כאן במשילות, בריבונות. תמונות של יהודים שמתפללים כאן. כמו שאמרתי: המדיניות שלנו היא לאפשר תפילה".

השר בן גביר הוסיף: "אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזאת. חייבים לנצח ולא ללכת לוועידות בדוחא או בקהיר, אלא לנצח אותם, להוריד אותם על הברכיים - זה המסר. אנחנו יכולים לנצח את החמאס, להוריד אותו על הברכיים".

הר הבית: כ-40 מבקרים יהודים עוכבו על ידי המשטרה וביקורם הופסק לאחר שהפרו את כללי הביקור בהר, בין היתר, בגין תפילות, השתחוויות וסירוב להישמע להוראות השוטרים, 11 מתוכם זומנו לשימוע לבחינת הרחקתם מההר למשך תקופה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

לשכת ראש הממשלה: "קביעת המדיניות בהר הבית כפופה ישירות לממשלה ולעומד בראשה. אין מדיניות פרטית של שר כלשהו בהר הבית - לא של השר לביטחון לאומי ולא של שום שר אחר. כך היה תמיד בכל ממשלות ישראל. האירוע הבוקר בהר הבית הוא חריגה מהסטטוס-קוו. המדיניות של ישראל בהר הבית לא השתנתה - כך היה וכך יהיה".

לשכת השר לביטחון לאומי הגיבה ללשכת רה"מ: "מדיניות השר לביטחון לאומי היא לאפשר חופש פולחן ליהודים בכל מקום כולל בהר הבית, ויהודים ימשיכו לעשות זאת גם בעתיד. הר הבית הוא שטח ריבוני בבירתה של מדינת ישראל. אין חוק המתיר לנהוג באפלייה גזענית נגד יהודים בהר הבית, או בכל מקום אחר בישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "קמפיין הבחירות של בן גביר בהר הבית, בניגוד מוחלט לעמדת גורמי הבטחון, בזמן מלחמה, מסכן את חיי אזרחי ישראל ואת חיי החיילים והשוטרים שלנו. חבורת הקיצונים חסרי האחריות שנמצאת בממשלה מנסה בכוח לגרור את ישראל למלחמה אזורית כוללת. האנשים האלה לא יכולים לנהל מדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יהודים מתפללים ומשתחווים בתשעה באב בהר הבית, 13 באוגוסט 2024. ארנון סגל, אתר רשמי
יהודים מתפללים ומשתחווים בתשעה באב בהר הבית, 13 באוגוסט 2024/אתר רשמי, ארנון סגל

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "ראש הממשלה, השרים שלך לטענתך פועלים בניגוד למדיניותך בנושאים שנוגעים ישירות לקודש הקודשים של ביטחון המדינה, ועוד בימים רגישים אל מול אתגרים אדירים. אין לך אמון בשריך ולהם אין אמון בך. עצור את ההפקרות. זה מסוכן לביטחוננו וזה מסר רע לאויבינו - הישרדות פוליטית לא חשובה מביטחון המדינה, גינוי רפה אינו חלופה להפקיע סמכויות במיידי מהשר ל"ביטחון לאומי" חסר האחריות שעסוק בפרובוקציות ועושה רק נזק".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני: "הפגיעה בקדושת הר הבית ובסטטוס קוו לא מעניינת את השר בן גביר שהולך נגד גדולי ישראל והרבנים הראשיים לדורותיהם. הנזק שהוא גורם לעם היהודי הוא גדול מנשוא והוא גורם גם לשנאת חינם ביום חורבן בית המקדש. אנחנו נצטרך לבדוק אצל רבותינו האם אנחנו יכולים להיות שותפים איתו ונבהיר זאת גם לראש הממשלה".

ירדן מגנה בחריפות את העלייה להר הבית, ואומרת שהיא מראה שממשלת ישראל וחבריה הקיצוניים מתעקשים להפר את החוק הבינלאומי.

בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה-השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השר בן גביר בהר הבית. חודש יולי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תום ניסני, מנכ"ל בידינו: "מרגש לראות יהודים מתפללים, שרים ומשתחווים בתשעה באב בהר הבית. מי שרצה לראות מבול אל אקצא, קיבל השנה מעל 40 אלף יהודים שמחזקים את הריבונות היהודית בהר הבית".

בחודש יולי, השר בן גביר עלה להר הבית בפעם השנייה מתחילת המלחמה, למרות איסור המשטרה על עליית יהודים. "באתי לכאן, למקום הכי חשוב למדינת ישראל, לעם ישראל, כדי להתפלל על החטופות והחטופים שישובו הביתה אבל בלי עסקה מופקרת, בלי כניעה. אני מתפלל וגם עובד קשה שלראש הממשלה יהיה כוח לא להתקפל וללכת עד הניצחון - להוסיף לחץ צבאי, לעצור להם את הדלק", אמר בן גביר במעמד עלייתו להר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully