וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה נגד בן גביר: מתגרה ברגשות כל המוסלמים בעולם

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 2:22

משרד החוץ הסעודי גינה את קריאתו של השר לביטחון לאומי להקים בית כנסת בהר הבית. "אלה הצהרות קיצוניות ומסיתות. יש לכבד את הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא. על הקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים נגד בכירים ישראלים", נמסר בהודעה מטעמם

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים/ארנון סגל, דוברות הר הבית

משרד החוץ הסעודי פרסם הלילה (שלישי) הודעה חריפה ביותר נגד דברי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על רצונו להקים בית כנסת במתחם הר הבית. "אנו מגנים את דבריו של שר בממשלת הכיבוש (השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, ב"ר) בהם קרא להקמת בית כנסת במסגד אל-אקצא".

"סעודיה מתנגדת להצהרות הקיצוניות והמסיתות האלה ולהתגרויות החוזרות ונשנות ברגשות המוסלמים בעולם. יש לכבד את הסטטוס קוו ההיסטורי במסגד אל-אקצא. על הקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדים כדי שבכירים ישראלים ישאו באחריות על הפרה מתמשכת של החוק הבינלאומי", נמסר בהודעת משרד החוץ הסעודי.

איתמר בן גביר בדרכו להר הבית 7 באוגוסט 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"סעודיה מתנגדת להצהרות הקיצוניות והמסיתות האלה". איתמר בן גביר/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אתמול במהלך ראיון בתוכנית של ספי עובדיה ויניר קוזין בגל"צ כי בניגוד לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, המדיניות שלו היא שיהודים יכולים להתפלל בהר הבית. לדבריו, "אם הייתי אומר שלמוסלמים אסור להתפלל - הייתם הורגים אותי". עוד הוסיף ואמר כי "אם הייתי יכול לעשות מה שאני רוצה - גם היה מוקם בית כנסת בהר הבית". מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי בן גביר: "אין שום שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully