וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי 7 באוקטובר גייסו קרוב לרבע מיליון שקלים למימון טקס זיכרון לאומי

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 20:39

במסגרת הקמפיין של ארגון "קומו" גויס קרוב למחצית מהיעד - 500 אלף שקלים. המשפחות מסרבות להשתתף בטקס הממלכתי שצפוי להיות מתכונן על ידי שרת התחבורה מירי רגב, האחראית על המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים. מוקדם יותר, קיבוצים בעוטף הודיעו על התנגדותם לקיום הטקס

'מסע ההפקרה והגבורה' בקיבוץ בארי/מסע ההפקרה והגבורה

משפחות שכולות, משפחות חטופים, משפחות מפונים ושורדי האסון, פתחו היום (שלישי) ביוזמה בשם "קומו". זאת, במטרה לערוך אירוע חלופי לטקס הממלכתי ב-7 באוקטובר שצפוי להיות מתוכנן על ידי
שרת התחבורה מירי רגב.
בכוונת היוזמה לאסוף 500 אלף שקלים, כרגע נאספו 200 אלף שקלים בתוך 24 שעות.

"ב-7 באוקטובר 2024, בעזרתכם, עם ישראל יתאסף בהמוניו לטקס זיכרון לאומי אמיתי, שייתן את הכבוד הראוי לכל מי שנרצח, נחטף, נפל על הגנת המדינה, למי שאיבדו את היקרים להם ואת בתיהם באסון הנורא הזה - ויותיר את הטקס ה'ממלכתי' של הפוליטיקאים כטקס אלטרנטיבי ושולי, כפי שהוא צריך להיות", כתבו בהודעה.

"כדי לעשות זאת, אנחנו זקוקים לסיוע שלכם במימון הפקת האירוע - עבור לוגיסטיקה, ציוד, הגברה, תאורה, ביטחון, פרסום, התמודדות עם דרישות הרשויות ועוד. תרמו לנו עכשיו - כדי שנוכל להעמיד יום זיכרון ראוי לכל אלו שחייהם נהרסו ב-7 באוקטובר, לכל מי שנפגע או הקריב את חייו ובריאותו להגן על אזרחי ישראל באותה שבת ארורה. ביחד נשמיע את האמת על הגבורה ועל המחדל, ונדאג שהם לא ישכחו", הוסיפו.

משפחות חטופים ופעילות מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים חוסמות את איילון דרום סמוך למחלף השלום, 16 ביולי 2024. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
משפחות חטופים ופעילות מחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים חוסמות את איילון דרום סמוך למחלף השלום, 16 ביולי 2024/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

מהמערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים נמסר: "בעקבות ההודעות של מספר יישובים בדרום על כי אינם מתכוונים לקחת חלק בטקס הממלכתי לציון הטבח בשבעה באוקטובר, המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים מבקשים להבהיר כי הטקס נמצא עדיין בשלבי גיבוש וכי לא נעשתה בשלב זה פניה בנושא לאף יישוב".

מוקדם יותר, קיבוץ בארי יצא נגד עיסוקה של הממשלה בהפקת הטקס הממלכתי. במקום זאת, דרש הקיבוץ ש"הממשלה תעסוק בחיי החטופים שנמצאים בעזה, ולא בחיי אדם שהפקירה למותם", מסרו.

"עם חסרונם של 101 חברינו ובני משפחותינו אנחנו מתמודדים יום יום, וטקס לזכרם נקיים באופן פרטי. רק הבוקר היינו עדים למחיר הכבד שגובה ההפקרה עם קבלת ההודעה האיומה על דבר הירצחו בשבי של חברנו אברהם מונדר מקיבוץ ניר עוז", הוסיפו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
הריסת בתים לקראת בנייה מחדש, קיבוץ רעים, 9 ביולי 2024. אבי רוקח
הקיבוץ יערוך טקס קהילתי ואינטימי. פינוי ההריסות בקיבוץ רעים/אבי רוקח

קיבוץ רעים גם הגיב לטקס הממלכתי הצפוי: "ב-7 באוקטובר קיבוץ רעים יערוך טקס קהילתי ואינטימי במהלכו יתייחדו חברי הקהילה יחד בשעה קשה זו. הטקס יתקיים לזכרם של חברי הקיבוץ שנרצחו בשבת השחורה ואנשי כוחות הביטחון שנפלו בלחימה כשהם פועלים באומץ ובמסירות נפש להצלת חברי הקיבוץ. לטקס הוזמנו חברי הקהילה וכן משפחות החיילים והשוטרים שנפלו בקרבות שהתחוללו בקיבוץ. במהלך הטקס נתייחד עם הנרצחים והנופלים, נתפלל לחזרת כל החטופים ולשלום החיילים והחלמת הפצועים".

לתרומה לטקס הזיכרון הלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully