וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקיבוץ בארי: "במקום טקסי זיכרון, תתעסקו בחטופים חיים"

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 19:31

חברי הקיבוץ מתנגדים להחלטה של הממשלה להתכונן לטקס הממלכתי במקום לקדם עסקת חטופים. "עם חסרונם של 101 חברינו ובני משפחותינו אנחנו מתמודדים יום יום, וטקס לזכרם נקיים באופן פרטי", כתבו בהודעה שפרסמו. "אל תאפשרו לאבד חיים נוספים של חברינו", הוסיפו

'מסע ההפקרה והגבורה' בקיבוץ בארי/מסע ההפקרה והגבורה

קיבוץ בארי יצא נגד עיסוקה של הממשלה בהפקת טקס זיכרון ממלכתי לאירועי 7 באוקטובר. במקום זאת, דרש הקיבוץ ש"הממשלה תעסוק בחיי החטופים שנמצאים בעזה, ולא בחיי אדם שהפקירה למותם" - כך מסרה היום (שלישי) דוברות הקיבוץ.

"עם חסרונם של 101 חברינו ובני משפחותינו אנחנו מתמודדים יום יום, וטקס לזכרם נקיים באופן פרטי. רק הבוקר היינו עדים למחיר הכבד שגובה ההפקרה עם קבלת ההודעה האיומה על דבר הירצחו בשבי של חברנו אברהם מונדר מקיבוץ ניר עוז", הוסיפו.

הקיבוץ דרש מ"הממשלה להשקיע את כל מרצה בקידום עסקה להחזרת החטופים ולהפסיק את הפקרתם - אל תאפשרו לאבד חיים נוספים של חברינו, איבדנו מספיק! בנוסף, אנו חוזרים ודורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית אשר תספק לנו תשובות ותסיק מסקנות איתן אפשר יהיה להתחיל להשתקם".

בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2023. אורי סלע
שהממשלה תעסוק בחיי החטופים בעזה ולא בחיי האדם שהפקירה למותם. קיבוץ בארי/אורי סלע

קיבוץ רעים גם הגיב לטקס הממלכתי הצפוי: "ב-7 באוקטובר קיבוץ רעים יערוך טקס קהילתי ואינטימי במהלכו יתייחדו חברי הקהילה יחד בשעה קשה זו. הטקס יתקיים לזכרם של חברי הקיבוץ שנרצחו בשבת השחורה ואנשי כוחות הביטחון שנפלו בלחימה כשהם פועלים באומץ ובמסירות נפש להצלת חברי הקיבוץ. לטקס הוזמנו חברי הקהילה וכן משפחות החיילים והשוטרים שנפלו בקרבות שהתחוללו בקיבוץ. במהלך הטקס נתייחד עם הנרצחים והנופלים, נתפלל לחזרת כל החטופים ולשלום החיילים והחלמת הפצועים".

לדברי הקיבוץ, "בכל הקשור לטקס הממלכתי חשוב לנו לומר כי זה לא הזמן בו חברי ממשלת ישראל, ובכלל זה השרה מירי רגב, צריכים להתעסק עם טקסים ויחסי ציבור לעצמם. ראוי כי הם יתעסקו אך ורק במטרות החשובות ביותר - השלמת העסקה, החזרת החטופים, דאגה לחיילים, למפונים ולעם ישראל כולו. זו השעה להתאחד ולא לקיים טקסים סגורים למוזמנים עם שידורים מוגבלים. אנו מצפים לממלכתיות ושקיפות בכל הקשור לנושא זה. בנימה אישית נציין כי גם כעת, לאחר יותר מעשרה חודשים מאז אותה שבת ארורה, חברי הקהילה כואבים את הכאב האישי שלנו ואת הכאב הכללי של אזרחי ישראל ומקווים לימים שקטים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הריסת בתים לקראת בנייה מחדש, קיבוץ רעים, 9 ביולי 2024. אבי רוקח
זה לא הזמן בו חברי הממשלה צריכים להתעסק עם טקסים ויחסי ציבור. קיבוץ רעים/אבי רוקח

מטה המאבק "חופשי בארצנו" קרא גם הוא לבטל את הטקס הממלכתי ב-7 באוקטובר: "לכבד את משפחות הנופלים, החטופים ויישובי עוטף עזה".

מטה המאבק "חופשי בארצנו" תומך בדרישת הקהילות שנפגעו בטבח 7 באוקטובר לבטל את הטקס הממשלתי המתוכנן: "אנו קוראים לממשלה לבטל את הטקס הממשלתי, המהווה ניסיון ציני לנכס את כאבן של אלפי משפחות, ולהקשיב לקולם של הנפגעים שהופקרו ב-7 באוקטובר. במקום זאת, יש לקיים טקס ממלכתי מכובד ומוסכם על כל הגורמים, בשיתוף מלא עם המשפחות והקהילות שנפגעו. לא ייתכן שממשלה שבמשמרתה קרה האסון הגדול בתולדות המדינה, ושעדיין לא לקחה אחריות, תהיה אחראית בלעדית על הטקס".

עוד נמסר ממטה המאבק כי "אנו קוראים לציבור להצטרף ליוזמות האזרחיות המקומיות לציון יום השנה, המבטאות את רוח ההתגייסות והחוסן של החברה הישראלית. נמשיך להיאבק למען החזרת הביטחון לצפון ולדרום, להחזרת החטופים, ולהחלפת הממשלה הכושלת בהנהגה ראויה שתזכה לאמון הציבור".

מירי רגב שרת התחבורה, נסיעה ראשונה של הרכבת הקלה, תחנת ארליך, ת"א יפו, 16 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
צפויה להיות האחראית על הטקס הממלכתי לציון יום השנה למתקפת 7 באוקטובר. שרת התחבורה מירי רגב/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר, פורסם כי הממשלה צפויה לאשר את ההצעה שקובעת ששרת התחבורה, מירי רגב, תהיה האחראית על הטקס הממלכתי לציון יום השנה למתקפת 7 באוקטובר שיתקיים באותו תאריך. לפי החלטת הממשלה, שאושרה בחודש מרץ, הטקס יצוין בכ"ד בתשרי, ובשנה הראשונה, ייערך גם בתאריך הלועזי באופן חד פעמי.

לפי ההחלטה, יום הזיכרון יכלול שני טקסים ממלכתיים: טקס לזכר של החיילים החללים שנפלו במלחמה יתקיים בשעה 11:00, וטקס לזכר נרצחי פעולות האיבה יתקיים בשעה 13:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully