וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעי 7 באוקטובר יקיימו טקס אלטרנטיבי במקום זה של מירי רגב

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 20:10

בני המשפחות זועמים על מינוי השרה לניהול הטקס הממלכתי לציון 7 באוקטובר, וחלקן החליטו להחרים אותו ולתכנן חלופות - כך נודע לוואלה. בנוסף, משפחות קןרבנות ונפגעים, מתכוונים לקיים טקס עצמאי לציון האסון

בווידאו: טקס כיבוי המשואות/צילום: הפקת טקס כיבוי משואות והדלקת תקווה

משפחות שכולות וקרובי חטופים זועמות על הטקס הממלכתי המתוכנן לציון 7 באוקטובר בהובלת מירי רגב, ונערכות לקיים אירוע אלטרנטיבי. בימים האחרונים, סביב ההכרזה על הטקס עליו תהיה אמונה שרת התחבורה מירי רגב, גורמים שונים החליטו להחרים אותו ולתכנן חלופות, בדומה למה שנעשה סביב הדלקת המשואות - כך נודע לוואלה.

בקרב נפגעי 7 באוקטובר שורר אי-נחת מהתוכנית הצפויה. "אין מקום לטקסים", קובע יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן. "הממשלה אמורה לשחרר שבויים ולא לעשות להם טקסים, לפעול למען העם ולא עצמה. להתעסק בתיקון המצב שהיא אחראית לו. היא צריכה להיעלם מחיינו, אבל ממשיכה את המלחמה על חשבון אזרחי ישראל כדי לשמר מקומו של העומד בראשה. אם היא כבר ממשיכה לשמור על קיומה, לפחות שתשקם את מה שאפשר - וזה להחזיר את החטופים, בעיקר את החיים, שיכולים למות שם וסובלים".

יהודה כהן בהצהרת משפחות חטופים בשער בגין. 10 באוגוסט 2024. ניב אהרונסון
"הממשלה אמורה לשחרר שבויים ולא לעשות להם טקסים". יהודה כהן/ניב אהרונסון

"אין מה לציין 7 באוקטובר כשעוד לא סיימנו את 7 באוקטובר"

לכהן ביקורת גם על מינויה של רגב בפרט. "מירי רגב היא דמות ממלכתית שדורסת אנשי שב"כ ומביאה פופקורן לישיבות כשהיא תוקפת את הרמטכ"ל", אמר. "היא לא בן אדם מתאים לשום טקס, והאחרונה שמתאימה לטקס ממלכתי".

מור קורנגולד, אחיו של החטוף טל שהם, שותף לתחושותיו של כהן. "אין מה לציין 7 באוקטובר כשעוד לא סיימנו את 7 באוקטובר. אני לא מציין כלום, אח שלי עדיין שם", הבהיר. "אני חושב שזה מגוחך. המחדל שהיה קרה בגלל הממשלה, ומצחיק שהיא תעשה את הטקס" אמר. "אבל אני כבר לא מופתע מכלום. האירוע שצריך להיות עד 7 באוקטובר הוא אחד - החזרת 115 החטופים. לאחר מכן נוכל להתחיל לדון על ועדת חקירה ממלכתית, ואחריה על טקסים. טקס עושים לציון משהו שהיה קשה ונגמר. פה זה לא נגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
בית שרוף והרוס, קיבוץ נירים. ללא, אתר רשמי
"שנה שלמה לא הגיע לנירים ולו נציג אחד של הממשלה לקחת אחריות". הרס בקיבוץ נירים/אתר רשמי, ללא

קיבוץ נירים הגיב להחלטה על קיום יום זיכרון, וזעם על אי לקיחת האחריות של הממשלה. "במקום לעסוק בצילומים לטקס זיכרון ממלכתי אנו קוראים לממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית", נמסר. "שנה שלמה לא הגיע לנירים ולו נציג אחד של הממשלה לקחת אחריות, להודות במחדל ולשאול מה צריך. החיים של חברי קיבוץ נירים ושל כל תושבי הנגב המערבי הם לא סרט וממשלת ישראל היא לא חברת הפקה. שום טקס זיכרון שמובילה הממשלה לא יעלים את המחדל של השבעה באוקטובר שהביא לרציחתם וחטיפתם של חברי קיבוץ נירים והעוטף כולו שעדיין מוחזקים בשבי חמאס.

לפי התכנון כרגע בממשלה הטקס לא יתקיים בנוכחות קהל, אלא ישודר כמשדר שרובו מצולם מראש, בדומה לטקס הדלקת המשואות שנערך השנה במתכונת מיוחדת בשל החשש של סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ממחאות והפגנות. בטקס הזיכרון של ה7 באוקטובר הכוונה של רגב היא להקים אולפן באחד מערי עוטף עזה, שדרות או אופקים, ולצלם את רובו באתרי הטבח בעוטף מראש. הטקס יכלול גם נאום מצולם של ראש הממשלה.

מירי רגב, 31 בינואר 2024. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
"האחרונה שמתאימה לטקס ממלכתי". מירי רגב/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

בעקבות החלטת הממשלה למנות את השרה מירי רגב לאחראית על הטקס לציון שנה לטבח 7 באוקטובר וההודעה כי האירוע יצולם מראש וללא השתתפות קהל, הכריזו הערב מובילי תנועת "קומו" בשיתוף עם בני משפחות הקורבנות והנפגעים על החלטתם לארגן באופן עצמאי את אירוע הזיכרון המרכזי ב-7.10.2024, באמצעות מימון המונים.

בתנועת "קומו" שייסדו תושבי הדרום והצפון, יחד עם בני משפחות קןרבנות ונפגעים, מתכוונים לייחד את אירועי יום השנה ל-7 באוקטובר לכל מי שנרצח, נחטף, נפל על הגנת המדינה, למי שאיבדו את היקרים להם ואת בתיהם באסון הנורא בתולדות ישראל. לדברי המארגנים, תוכנו של הטקס המרכזי יגובש על ידי נציגי המשפחות והוא יתקיים בהשתתפות קהל.

יונתן שמריז, אחיו של אלון שמריז ז"ל וממובילי תנועת קומו, טען כי לא יסכימו שהטקס ינוהל על ידי הממשלה הנוכחית. "לא נסכים שהיקירים שלנו יונצחו במופע זיכרון מהונדס ומלאכותי, תחת פיקוחם של פוליטיקאים ציניים שבורחים מאחריות", אמר. "יחד עם כל עם ישראל נבטיח שבני המשפחות שלנו יקבלו את הכבוד שהם ראויים לו, נדאג שהשבת של שבעה באוקטובר תונצח בצורה כנה ואנושית, בלי מסכות והטיות. נזכור ביחד את האובדן, את הגבורה ואת המחדל".

ביום הזיכרון האחרון, משפחות חטופים ערכו טקס הדלקת משואות אלטרנטיבי תחת הכותרת "כיבוי משואות והדלקת תקווה", במקביל לזה הרשמי ובמחאה נגדו. גם אז עמדה רגב בראש הטקס הממלכתי. כעת, לפי החלטת הממשלה יהיו שני טקסים - לזכר החיילים שנפלו במתקפה ולזכר כ-1,200 האזרחים שנרצחו על ידי מחבלי החמאס - והתגובה הנרקמת עשויה להיראות דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully