וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב שבור בקיבוצים: "אפשר היה להחזיר את החטופים בחיים. לא נסבול הפקרה נוספת"

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 11:49

תושבי עוטף עזה אומרים היום, עם השבת גופות ששת החטופים, כי ניתן היה להציל אותם לו היו חותמים על עסקה בזמן. "אם זה יימשך יהיו לנו הרבה ארונות במקום אנשים לשיקום, אנחנו שוב מרגישים מופקרים. חייבים עסקה עכשיו"

הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירושלים/רויטרס

בקיבוצי הנגב המערבי מתאבלים היום (שלישי) על ששת החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה, ומאשימים: אפשר היה להציל אותם אם היו חותמים על עסקה בזמן.

"אני בטוחה שאם היינו מצליחים לעשות עסקה קודם, האנשים היו מגיעים הביתה בחיים. אני בטוחה. אם זה יקח עוד זמן היו לנו הרבה ארונות במקום אנשים לשיקום", אומרת אדל ריימר מקיבוץ נירים, ביתם של נדב פופלוול ויגב בוכשטב, שניים מתוך השישה.

"אני סומכת על צה"ל שהחזרת החטופים חיים זה בסדר העדפיות העליון שלהם, חיילים הגיעו אלינו מהשביעי באוקטובר והתנצלו על שלא היו פה להגן עלינו, ויעשו הכל להחזיר את החטופים. לצה"ל אני מאמינה", הוסיפה. "אני לא מבינה גדולה בביטחון ובאיך, מה שאני כן מבינה הוא שצריך להחזיר אותם הביתה חיים, את החטופים שהופקרו בשבעה באוקטובר".

"היה אפשר להחזיר אותם חיים", אומר גם אלון פאוקר מקיבוץ בארי. "באותה עיסקה שהממשלה נראה שמעדיפה לטרפד כרגע מסיבות פוליטיות. זה מתסכל, ואנחנו שוב מרגישים מופקרים. אותה עסקה עמדה על הפרק גם קודם לכן, במקום שבויים שנרצחו היינו מקבלים אותם חיים. חייבים עסקה עכשיו".

אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול, אלכס דנציג, יגב בוכשטב, וחיים פרי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
אברהם מונדר, יורם מצגר, נדב פופלוול, אלכס דנציג, יגב בוכשטב, וחיים פרי/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

גם תושבים נוספים חולקים את התחושה שהפקרתם נמשכת. "אנחנו שעברנו את התופת בשבעה באוקטובר, והופקרנו, לא נסבול הפקרה נוספת", אומר דני רחמים מקיבוץ ניר עוז. "הפקרה נוספת זה שהחטופים יחזרו בארונות, לא נוכל לסבול הפקרה שוב".

"ודאי שאפשר היה להחזיר אותם בחיים", הוא אומר, "כל פעם שהתקרבנו לעסקה, ראש הממשלה הכשיל את העסקה. אפשר היה להחזיר אותם חיים. מי שרוצה להחזיר את החטופים חותם על עסקה. זה נורא ואיום, אפשר היה לעשות עסקה".

עופר ליברמן, תושב קיבוץ ניר עם, מאמין שאת העסקה צריך היה להוציא אל הפועל כבר לפני זמן רב. "החזרת הגופות של החטופים תיתן קצת נחמה למשפחות", הוא אומר. "הגיע הזמן לעשות עסקה על כל החטופים ולהחזיר אותם בחיים. כולם כולל כולם. היה צריך לעשות עסקה כוללת כבר לפני חצי שנה".

גם מירב כהן מקיבוץ עין השלושה קוראת לחתום על עסקה עכשיו. "אני מברכת את צה"ל ואת כוחות הביטחון על חילוץ שש גופות של חטופים. ששת החטופים היו בחיים כשנחטפו מביתם, והם הופקרו. הם לא רק סבלו, הם גם נרצחו. צריך לעשות הכול כדי לעשות עסקה עכשיו שלא עוד חטופים ירצחו בשבי חמאס, כמה שיותר מהר שנחתום עסקה, שיהיו עוד חטופים בחיים".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, הצטרף לדברים. "למעלה מעשרה חודשים שבנינו ובנותינו מופקרים בשבי. כל יום שעובר הוא סכנת חיים ממשית לחטופים. כמה הוכחות נוראיות כאלו נצטרך לקבל? בימים קריטיים אלו אנו פונים למקבלי ההחלטות ודורשים באופן חד משמעי - עסקה עכשיו! זו המשימה העליונה להחזיר את החיים לשיקום, ואת החללים לקבורה בארץ. אין לנו זמן לבזבז".

עוד בוואלה

במבצע לילי: צה"ל חילץ שש גופות חטופים מרצועת עזה

לכתבה המלאה

כוחות צה"ל החזירו לישראל במבצע לילי גופות של שישה ישראלים שנחטפו לרצועת ב-7 באוקטובר: אברהם מונדר, יורם מצגר, אלכס דנציג וחיים פרי מניר עוז, נדב פופלוול ויגב בוכשטב מנירים. כל השישה נחטפו בחיים, ומלב מונדר - הירצחם של כל היתר פורסם בעבר. 109 בני אדם עודם בשבי.

מבצע החילוץ כלל לוחמים מחטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי שב"כ. לפי הודעת משפחת מונדר, גופתו נמצאה במנהרה בחאן יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully