וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים ללבנון: בצה"ל מוכנים למתקפת מנע מול חיזבאללה בתוך זמן קצר

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 17:34

מתחילת המלחמה תקף צה"ל יותר מ-6,800 מטרות של חיזבאללה, וכעת על רקע האיומים לתגובה על החיסולים האחרונים, מגבירים בצבא את קצב התקיפות בדרום לבנון. עיקר תשומת הלב של המודיעין הישראלי: מעקב אחרי פעילות הטרור בלבנון, ואיתור סימנים חשודים להיערכות למתקפה רחבה

צה״ל תקף מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

ברקע איומי איראן וחיזבאללה לנקום את הסיכולים הממוקדים של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה ושל רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, הגבירו בצה"ל את קצב התקיפות נגד יעדי הטרור בדרום לבנון.

בין היתר תקפו תקיפת תשתיות טרור, משגרי רקטות ופעילים של ארגון הטרור שהסתתרו במבנים או נצפו על גבי כלי רכב. עיקר תשומת הלב של המודיעין הישראלי, גורמי איסוף המודיעין בפיקוד הצפון ושב"כ, מופנה למעקב אחר פעילות הטרור בלבנון כולה, איתור סימנים חשודים להיערכות למתקפה רחבה, ובהתאם לכך להעביר התרעות. בצה"ל נערכים למתקפת מנע בלוחות זמנים קצרים ואף לסיכולים ממוקדים.

הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024. רויטרס
הלווייתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בטהראן/רויטרס

מתחילת המלחמה תקף צה"ל כ-6,800 מטרות מהקרקע ומהאוויר. מנתונים שהוצג לשר הביטחון עולה כי בשבוע האחרון בוצעו 52 תקיפות על ידי כוחות יבשה של צה"ל נגד יעדי טרור בדרום לבנון, ועוד 51 תקיפות אוויריות. בצה"ל שיבחו את יכולות האיסוף הקרבי של פיקוד הצפון וסגירת מעגלי אש מהירים, כאשר רק בשבוע האחרון חוסלו מאש צה"ל 22 מחבלים.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
שריפה ברמת הגולן לאחר ירי רקטה. מיכאל גלעדי, פלאש 90, עיבוד תמונה
שריפה ברמת הגולן לאחר ירי רקטות של חיזבאללה/עיבוד תמונה, מיכאל גלעדי, פלאש 90

עוד עולה מהנתונים שהציג צה"ל לשר הביטחון, כי מתחילת המלחמה חוסלו בזירה הצפונית יותר מ-550 מחבלים מכלל הארגונים, מרביתם פעילי חיזבאללה בהם בין היתר מחבלים מכוח "רדואן", המוגדר כיחידת עילית בארגון הטרור. במהלך התקיפות הללו חוסלו כ-70 מפקדים בחיזבאללה. ⁠

לוחמי חיזבאללה בתרגיל צבאי לקראת יום השנה לנסיגה מלבנון, 21 במאי 2023. רויטרס
מאות מחבלים חוסלו. פעילי חיזבאללה בלבנון/רויטרס

בתוך כך, קצינים בפיקוד הצפון מזהירים כי ברקע ההיעכרות למתקפה נרחבת מצד איראן וחיזבאללה על ישראל, ישנו חשש נוסף וכבד שאיום החדירה היבשתי לעבר יישובים בגבול הצפון לא הוסר. לדברי הקצינים, בניגוד לדעה הרווחת, כוח רדואן של חיזבאללה עדיין יכול לבצע התקפה מסודרת על הגבול, כולל מאמץ לחדור ליישוב או מוצב.

מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט
מוצב של חיזבאללה משקיף על הגבול עם ישראל/אמיר בוחבוט

"למה חיזבאללה לא עשה את זה עד עכשיו? כי הוא בחר לא לעשות את זה. אבל מי שחושב שחיזבאללה לא מתאמן על החדרת מחלקת לוחמים לשטח הישראלי טועה ומטעה", אמרו הקצינים.

"הנחת העבודה של כולם צריכה להיות שחיזבאללה מסוגל להחדיר כוחות, לתקוע דגל ביישוב או במוצב צה"ל על הגבול ולשרוף מספר מבנים. מבחינתו זו יכולה להיות תמונת ניצחון. אסור לשכוח שמדובר בארגון טרור. פעולה כזו יכולה להשפיע על כל האזור. להטיל אימה על התושבים", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully