וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי אירופה לאיראן: הימנעו ממתקפה על ישראל שתסכן הפסקת אש בעזה

12.8.2024 / 9:27

בהצהרה משותפת של בריטניה, צרפת וגרמניה, הן קראו לטהראן ובעלות בריתה להימנע מהתקפות שעלולות להחריף את המתיחות במזרח התיכון. המנהיגים אמרו שהמלחמה בעזה חייבת להיפסק ושיש לשחרר את החטופים

בווידאו:הלווית אסמאעיל הנייה, טהראן, איראן, 1 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בריטניה, צרפת, גרמניה קראו היום (שני) לאיראן ולבעלות בריתה להימנע מהתקפות נגד ישראל שעלולות להחריף את המתיחות ולסכן את הסיכויים להפסקת אש בעזה. ההצהרה המשותפת של מנהיגי שלוש המדינות האירופיות פורסמה על ידי ממשלת בריטניה.

הן אמרו שהלחימה חייבת להסתיים, ושיש לשחרר את החטופים הישראלים המוחזקים בידי חמאס. מנהיגי המדינות האירופיות הוסיפו שתושבי עזה חייבים "סיוע דחוף ורצוף של סיוע וחלוקה הומניטרית".

ההצהרה המשולשת פורסמה על רקע ההיערכות בישראל לקראת מתקפה אפשרית של איראן ושל חיזבאללה, שהבטיחו לנקום על החיסולים של מנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, בטהראן, ושל המפקד הצבאי של חיזבאללה, פואד שוכור, בביירות.

כרזות של אסמאעיל הנייה ושל יחיא סינוואר בביירות, לבנון, 9 באוגוסט 2024. רויטרס
כרזות של הנייה וסינוואר בביירות/רויטרס

לא ברור אם תהיה זו מתקפה משולבת או נפרדת, ומופעל לחץ בינלאומי רב על איראן וחיזבאללה להימנע ממתקפה נרחבת, במיוחד לקראת חידוש המשא ומתן על הפסקת אש בעזה בהמשך השבוע. אך בישראל מעריכים שטהראן לא תסתפק בתגובה עקיפה, חרף האיומים בדבר מחיר כבד שהיא תשלם.

ארצות הברית, מצדה, ממשיכה לעבות את כוחותיה באזור. הלילה שוחחו שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, פעם נוספת בטלפון על המתיחות. אוסטין הודיע על שליחת צוללת טילים לאזור, ועל האצת הגעתה של נושאת המטוסים "לינקולן" לחופי הים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully