וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים בצה"ל מזהירים: איום החדירה הקרקעית בגבול הצפון ממשי יותר מתמיד

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 13:48

ברקע ההיערכות לתגובה של איראן וחיזבאללה על החיסולים האחרונים בדמות מתקפת רקטות וכטב"מים לעבר ישראל, מזהירים קצינים בפיקוד הצפון כי ישנו איום נוסף. "הנחת העבודה היא שכוח רדואן מסוגל להחדיר כוחות ליישובים ומוצבים בגבול. מבחינתם זו יכולה להיות תמונת ניצחון"

תקיפות תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

בזמן שהעורף הישראלי ממתין לתגובה של ציר הרשע בהובלת איראן באמצעות ירי רקטות בהיקף קיצוני, טילים מסוגים שונים וכלי טיס לא מאוישים תוקפים או מתאבדים, מזהירים קצינים בפיקוד הצפון כי איום החדירה היבשתי לעבר יישובים בגבול הצפון לא הוסר.

לדברי הקצינים, בניגוד לדעה הרווחת, כוח רדואן של חיזבאללה עדיין יכול לבצע התקפה מסודרת על הגבול, כולל מאמץ לחדור ליישוב או מוצב. "למה חיזבאללה לא עשה את זה עד עכשיו? כי הוא בחר לא לעשות את זה. אבל מי שחושב שחיזבאללה לא מתאמן על החדרת מחלקת לוחמים לשטח הישראלי טועה ומטעה", אמרו הקצינים.

מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט
מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטרים ממוצב צה"ל/אמיר בוחבוט

"הנחת העבודה של כולם צריכה להיות שחיזבאללה מסוגל להחדיר כוחות, לתקוע דגל ביישוב או במוצב צה"ל על הגבול ולשרוף מספר מבנים. מבחינתו זו יכולה להיות תמונת ניצחון. אסור לשכוח שמדובר בארגון טרור. פעולה כזו יכולה להשפיע על כל האזור. להטיל אימה על התושבים", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן בפרברי ביירות, לבנון, 19 ביוני 2024. רויטרס
"יכולה להיות תמונת ניצחון". תומכי חיזבאללה בזמן נאום נסראללה/רויטרס

לדברי אותם קצינים, החודש האחרון הוכיח כי חיזבאללה ממשיך להפעיל תצפיתנים וכוח קדמי של רדואן במרחב הגבול, במטרה להיערך להמשך הלחימה עם צה"ל. פעילות זו הסבה לארגון הטרור אבידות גדולות, שכן צה"ל הצליח לחסל ביותר מעשרת חודשי לחימה יותר מ-400 פעילי חיזבאללה.

גורמי ביטחון העריכו בשיחה עם וואלה כי צה"ל אומנם פגע משמעותית בתשתיות של כוח רדואן בקרבת הגבול, ובהתאם ביכולת שלו לחדור בהיקף גדול לשטח ישראל בהפתעה, אך יחד עם זאת חיזבאללה לא ביטל את הכוונה להגיב על חיסול רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, אלא מנתח את הצד הישראלי ומחפש אחר תגובה צבאית קשה מצד אחד, ומצד שני שהתגובה לא תדרדר את האזור למלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully