וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכינים מתקפת נגד? מטוס הקרב הטוב בעולם בדרך למזרח התיכון

עודכן לאחרונה: 9.8.2024 / 9:34

שר ההגנה האמריקני עדכן את גלנט בהגעת מטוסי F-22 אמריקניים למזרח התיכון לאור ההסלמה באזור: "הגעתם מסמלת את המאמצים הרבים למגר את התוקפנות האיראנית". הגעת המטוסים מגיעה ברקע ההיערכות למתקפה של איראן וחיזבאללה, בעקבות החיסולים האחרונים בביירות ובטהראן

גלנט לטייסי קרב: "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות שלנו"/תקשורת שר הביטחון

שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין שוחח טלפונית עם שר הביטחון יואב גלנט, ועדכן אותו בהגעת מטוסי F-22 אמריקניים למזרח התיכון לאור ההסלמה באזור. לפי הודעה שהוציאה לשכתו של אוסטין, הגעתם של המטוסים "מסמלת את המאמצים הרבים למגר את התוקפנות האיראנית". מטעמו של אוסטין נמסר כי שר ההגנה האמריקני הדגיש בפני מקבילו הישראלי את החשיבות שבהפסקת אש בעזה, שתביא לשחרור החטופים ומתן סיוע הומניטרי לאזרחים ברצועה.

השיחה בין אוסטין לגלנט מגיעה ברקע ההיערכות הגבוהה בישראל לקראת מתקפה אפשרית של איראן וחיזבאללה, זאת בעקבות החיסולים האחרונים של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה בטהראן, שלפי פרסומים זרים התבצע באמצעות סוכנים זרים של המוסד הישראלי, ושל רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכור בביירות, חיסול שעליו ישראל קיבלה אחריות.

שני מטוסי F-22 ראפטור טסים מעל האוקיינוס השקט במהלך משימה ב-9 במרץ 2009 כחלק מפריסה בבסיס חיל האוויר אנדרסן (אנ'), גואם. נחלת הכלל, ויקיפדיה, חיל האויר האמריקני, אתר רשמי
בדרך למזרח התיכון. מטוסי F-22/אתר רשמי, נחלת הכלל, ויקיפדיה, חיל האויר האמריקני

בנאומו ביום שלישי האחרון לציון שבוע לחיסול של שוכור, אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי ישראל מנסה לערער את היציבות של לבנון בעקבות גיחות של חיל האוויר בשמי ביירות לפני נאומו. "על תושבי ישראל להיערך לכל התרחישים", אמר. לדבריו, ישראל חוששת מהתגובה האיראנית לחיסול הנייה והיא פונה לארצות הברית ולמדינות המערב משום שהיא לא מסוגלת להגן על עצמה לבדה. נסראללה הוסיף שהעיכוב בתגובה על חיסול שוכור היא חלק מהעונש לישראל.

כמו כן, ברקע כוננות שיא לנקמת איראן וחיזבאללה על חיסול הנייה בטהראן, בארה"ב חוששים שישראל תצא למתקפת מנע כדי לסכל את הפעולה - ומבקשים להיות מעודכנים בכך מראש. גורמים במערכת הביטחון אישרו כי בשבוע האחרון ארה"ב הגבירה את שיחות התיאום, הערכת המצב והחלפת המודיעין עם ישראל על המתרחש במזרח התיכון. במערכת הביטחון הסבירו כי עליית המדרגה ברמת התיאום באה לידי ביטוי, בין השאר, גם בשיחות בתדירות יומיומית בין גלנט לאוסטין.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. לשכת העיתונות הממשלתית
שיחות בתדירות יומיומית. שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין/לשכת העיתונות הממשלתית

גורמים ביטחוניים הבהירו כי האמריקנים מגלים מחויבות לביטחון ישראל ושבים וחוזרים על חשיבות היחסים המיוחדים בין שתי המדינות; בד בבד, כך לפי הגורמים, בארה"ב מעוניינים גם לדעת אם בכוונת ישראל לשבור את הכלים - ולצאת למתקפת מנע כדי לסכל התקפות רחבות על העורף הישראלי.

"אם יגיע מידע קונקרטי על כוונות רחבות לתקוף את העורף הישראלי, ויהיה מדובר במהלך בר ביצוע, צה"ל לא יעמוד מנגד - ויתקוף", אמרו הגורמים והוסיפו: "זו המדיניות שהבהיר שר הביטחון לצה"ל ולחיל האוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully