וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההנחיה החדשה לתצפיתניות, ומחדל המיגון: "למה מחכים, שיהיה עוד אסון?"

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 15:13

יותר מ-10 חודשים לתוך המלחמה, והתצפיתניות באוגדת עזה עדיין לא ממוגנות כראוי. ההורים זועמים: "הגיע הזמן שיחליטו האם למגן את המבנים או להעביר אותם לעומק העורף". במקביל, בצה"ל החליטו על הנחיה חדשה בחמ"ל - איסור על השמעת מוזיקה במהלך משמרת לילה

סרטון התצפיתניות מוקרן בטיימס סקוור, 24 במאי 2024/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

תצפיתניות אוגדת עזה עמדו בלב הלחימה ב-7 באוקטובר עם פרוץ מתקפת הטרור של חמאס שהובילה למלחמה בעזה. הקלטות הקשר הוכיחו שברגעים הקריטיים, הן התאמצו לבנות תמונת מצב כשמחבלים חצו את הגבול, חדרו ליישובים ולמוצבים, רצחו, אנסו, הציתו וחטפו.

הורי התצפיתניות מותחים ביקורת על הפיקוד באוגדת עזה בפרט וצה"ל בכלל על היחס כלפיהן. "הגיע הזמן שיחליטו האם למגן את המבנים או להעביר אותם לעומק העורף, כדי לשפר את רמת המיגון מפני פצמ"רים ורקטות". לפי אחד מהורי התצפיתנים, "אתמול שוגרה רקטה לעבר כיסופים. התרעה פעלה, הן רצו מהחדרים למרחב מוגן אבל לא הספיקו והרקטה נפלה. למה מחכים? שיהיה עוד אסון? חלפו יותר מעשרה חודשים והן עדיין רצות לגליל בטון". ההורים טוענים שפנו למפקדים, והם אמר כי "הנושא בטיפול ברמות הגבוהות בצבא".

חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"הגיע הזמן שיחליטו האם למגן את המבנים או להעביר אותם לעומק העורף". תצפיתניות בחמ"ל/דובר צה"ל

נושא בוער נוסף מבחינת הורי התצפיתניות הוא הנחיה חדשה של אוגדת עזה לאסור על השמעת מוזיקה בין חצות לשעה 06:00. "התצפיתניות מקשיבות למוזיקה החל מחצות כדי שישמרו על רמת ערנות גבוהה", אמר אחד ההורים, "הן היחידות שהיו ערות בלילה שקדם למלחמה בזמן שרוב מפקדת אוגדת עזה 'ישנה' ולא נערכה כראוי למלחמה".

גורם צבאי שמצוי בפעילות המבצעית של הגזרה אמר: "ההנחיה של מפקדת אוגדת עזה היא עוד ביטוי לניתוק וחוסר חיבור למורכבות של מקצוע התצפיתנית, ואי הבנת העומס שיש עליהם בשגרה".

תגובת דובר צה"ל: "במקרה המדובר לאחר ההתרעה, הסגל הפיקודי וידא שכלל החיילות התצפיתניות נמצאות בתוך המיגונית. בכלל הבסיסים בגזרת עוטף עזה, מוצבים מרחבים מוגנים במרחק המאפשר הגעה בטוחה בהתאם לזמן ההתרעה. תצפיתניות במשמרת מבצעות תפקיד מבצעי וחשוב, על כן אין אישור לשמוע מוזיקה במהלך המשמרת בחמ"ל על פי הנחיית המפקדים בכלל החמ"לים בגזרת עוטף עזה מתחילת המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully